مسؤول ستاد تبليغات و نمايشگاه‌ها: هيچ مشكلي براي حضور در نمايشگاه بين‌المللي گردشگري انگليس نداريم بورس گردشگري آسيا در اولويت دوم بازارهاي هدف امسال بود

مسؤول ستاد تبليغات و نمايشگاه‌هاي سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري گفت: مقدمات براي حضور در نمايشگاه بين‌المللي گردشگري WTM لندن درحال انجام است و هيچ مشكلي براي حضور در اين نمايشگاه نداريم. محمدحسين برزين در گفت‌وگو با خبرنگار بخش گردشگري خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، درباره‌ي انتشار اخباري مبني بر در اختيار نبودن اعتبار كافي براي دريافت زمين ايران در نمايشگاه WTM و خريد آن توسط قطر و هم‌چنين بروز مشكلاتي براي حضور شركت‌كنندگان ايراني در اين نمايشگاه، بيان كرد: 150 مترمكعب زمين براي شركت‌كنندگان گرفته‌ايم. زمين مورد نظر و تمام دعوت‌نامه‌هاي شركت‌كنندگان دريافت شده‌اند و در نوبت صدور ويزا و مصاحبه با سفارت انگليس هستند؛ اما ما هم‌چنان رايزني‌ها را براي تسريع و تسهيل شرايط حضور نمايندگان كشور در WTM در دستور كار داريم. وي با بيان اين‌كه 14 شركت‌كننده‌ي داخلي از ايران در نمايشگاه‌ گردشگري WTM شركت‌ مي‌كنند، ادامه داد: هيچ مشكلي براي حضور در اين نمايشگاه نداشته‌ايم. او درباره‌ي اظهار نگراني شركت‌كنندگان خصوصي براي حضور در نمايشگاه WTM انگليس و تأخير زماني براي طراحي و آماده‌سازي غرفه‌ها نيز تصريح كرد: مهم اين است كه ما زمين را گرفته‌ايم و اكنون بنا بر شرايط معمول سفارت انگليس درحال دريافت ويزا هستيم. برزين WTM را يكي از بزرگ‌ترين بازارهاي گردشگري جهان دانست و اظهار داشت: در مجموعه نمايشگاه‌هاي گردشگري دنيا، WTM جزو چهار نمايشگاه برتري محسوب مي‌شود كه ما بايد تلاش كنيم با دست پر در اين نمايشگاه حضور يابيم. مسؤول ستاد تبليغات و نمايشگاه‌ها با بيان اين‌كه با چنگ‌ودندان تلاش مي‌كنم كه ايران حضور شكوه‌مندي در WTM داشته باشد، افزود: اميدوارم، شركت‌كنندگان خصوصي اين نمايشگاه با بسته‌هايي مناسب و قابل رقابت با بسته‌هاي مسافرتي جهاني، بويژه از سوي كشورهايي مانند تركيه، تونس، مالزي و امارات كه رقباي اصلي ايران محسوب مي‌شوند، حضوري پررنگ و مؤثر بتوانند داشته باشند. وي ادامه داد: فراهم كردن حضور شركت‌كنندگان خصوصي در نمايشگاه WTM و انجام مذاكره‌هاي رسمي با مقامات از وظايف اصلي ستاد تبليغات و نمايشگاه‌هاست؛ اما اين در بحث تجاري و اقتصادي هيچ ورود و تعريفي ندارد و وظيفه‌ي اصلي شركت‌كنندگان بخش خصوصي است تا در حوزه‌ي اقتصادي و تجاري اين نمايشگاه، توانمندي خود را به‌نحو احسن نشان دهند. برزين اظهار كرد: نمايندگاني در صنوف مختلف مرتبط با حوزه‌ي گردشگري از جمله جامعه‌ي تخصصي تورگردان‌ها و انجمن صنفي دفاتر خدمات مسافرتي از ميان 29 متقاضي شركت در نمايشگاه WTM انگليس، بنا بر شرايط و معيار‌هاي از قبل تعيين‌شده، 14 شركت‌كننده اصلي را انتخاب كرده‌اند. البته با وجود انتخاب شركت‌كنندگان اصلي، راه را براي حضور ديگر داوطلبان در اين نمايشگاه به‌عنوان بازارياب باز گذاشته‌ايم. به گفته‌ي او، بقيه‌ي متقاضيان حضور در نمايشگاه گردشگري WTM به‌عنوان بازار در اين نمايشگاه حضور پيدا مي‌كنند و از غرفه‌ي اصلي ستاد و امكانات آن براي انجام مذاكره‌ها بهره‌مند مي‌شوند. مسؤول ستاد تبليغات و نمايشگاه‌ها درباره‌ي حضور نيافتن ايران در نمايشگاه ITB آسيا (بورس گردشگري آسيا) كه در سنگاپور برگزار شد، بيان كرد: اين نمايشگاه از جمله بازارهاي تازه‌تأسيس است كه در اولويت دوم بازارهاي هدف امسال ايران قرار گرفته بود. وي ادامه داد: نمايشگاه ITB آسيا در اصل برند و شعبه‌اي از نمايشگاه ITB برلين است كه از اولويت‌هاي ايران براي شركت محسوب مي‌شود؛ اما به هر حال، اين نمايشگاه به‌دليل برگزاري در قاره‌ي آسيا و مجموع بازار اولويت گردشگري كشور، براي ما مهم و ارزشمند است. برزين افزود: چون از چگونگي تخصيص اعتبار مطمئن نبوديم، حضور در نمايشگاه ITB برلين را كه به‌مراتب مهم‌تر است، در اولويت قرار داديم. مسؤول ستاد تبليغات و نمايشگاه‌ها با اظهار اميدواري نسبت به حضور پررنگ‌ ايران در نمايشگاه ITB آسيا در سال‌هاي آينده، اضافه كرد: نمايندگاني از ايران به‌طور مستقل در اين نمايشگاه حضور يافته‌اند و ستاد نيز از آن‌ها حمايت كرد و اقلام مورد نياز را در اختيارشان قرار داد و در مقابل، مقرر شد كه اين شركت‌كنندگان در پايان نمايشگاه، گزارشي را از وضعيت آن به ستاد تبليغات و نمايشگاه‌ها ارايه كنند تا برنامه‌ريزي‌هاي آينده براي حضور در اين نمايشگاه در دستور كار قرار گيرد. انتهاي پيام
  • دوشنبه/ ۱۳ آبان ۱۳۸۷ / ۱۰:۳۵
  • دسته‌بندی: گردشگری و میراث
  • کد خبر: 8708-05484
  • خبرنگار :