رييس سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري سيستانوبلوچستان: تعيين شعار ملي گردشگري آگاهي عمومي را ارتقا ميدهد رسانهيي كردن انتخاب شعار، موجي فرهنگي را ايجاد ميكند
رييس سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري استان سيستان و بلوچستان گفت: تعيين شعار ملي گردشگري، آگاهي عمومي را نسبت به اهميت گردشگري در اقتصاد كلان كشور ارتقا ميدهد. حسنعلي شهركي در گفتوگو با خبرنگار بخش گردشگري خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، با تأكيد بر ضرورت ترويج شعار ملي گردشگري منطبق با سياستهاي كلان نظام، بيان كرد: محتواي اين شعار بايد دربرگيرندهي همهي سياستها، برنامهها و استراتژيهايي باشد كه قرار است تا افق 1404 در گردشگري محقق شوند. وي با اشاره به تعيين شعار گردشگري سيستان و بلوچستان با عنوان «سفر به طبيعت ناشناخته و تاريخ كهن»، اظهار داشت: اين شعار ظرفيتهاي موجود اصلي استان را به گردشگر ميشناساند و ذهن او را براي ديدن جاذبههاي اين سرزمين آماده ميكند. ازسوي ديگر، مسؤولان و دستاندركاران اجرايي را نسبت به بهرهبرداري بهينه و درست از اين ظرفيتها متعهد ميكند. شهركي پيشنهاد كرد كه تعيين شعار ملي گردشگري به نظرسنجي عمومي از مردم واگذار شود. وي با بيان اينكه شعار ملي گردشگري بايد گسترهي وسيع اين حوزه را دربر بگيرد، ادامه داد: نظرسنجي از نخبگان، كارشناسان و عموم مردم، علاوه بر ارايهي نظرهاي خلاقانه و ايدههاي جديد، يكي از راههاي فرهنگسازي عمومي است. همچنين رسانهيي كردن انتخاب شعار ملي گردشگري، موجي فرهنگي و اطلاعاتي را در حوزهي اجتماعي ايجاد و همهي مردم و مسؤولان را نسبت به اين حوزه حساس ميكند. رييس سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري استان سيستان و بلوچستان با بيان اينكه تعيين شعار ملي گردشگري يكي از راههاي تحقق اهداف كلان گردشگري است، افزود: بايد از ابزارها و ايدهها براي تسريع در توسعهي پايدار گردشگري بهرهبرداري كنيم. انتهاي پيام