مسؤول ستاد تبليغات و نمايشگاهها: روند ورود گردشگر از زمان آغاز به كار اين ستاد افزايش يافته است متقاضي براي حضور در نمايشگاه گردشگري لبنان نداشتيم
مسؤول ستاد تبليغات و نمايشگاههاي سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري گفت: رشد صددرصدي گردشگر ورودي به كشور نشان ميدهد، بايد بيش از گذشته در حوزهي تبليغات و اطلاعرساني هزينه كنيم تا به افق 1404 دست يابيم. محمدحسين برزين در گفتوگو با خبرنگار بخش گردشگري خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، با تأكيد بر نقش پررنگ حضور در نمايشگاههاي بينالمللي، تبليغات ماهوارهيي و برگزاري هفتههاي فرهنگي ايران در ميزان افزايش تعداد گردشگران ورودي به كشور، بيان كرد: گردشگران ورودي ايران در سال 1384 يك ميليون و 160 هزار و 699 نفر بودند كه اين تعداد در سال 1385 به يك ميليون و 816 هزار و 900 نفر و در سال 1386 به دو ميليون و 171 هزار و 699 نفر رسيد. وي ادامه داد: اين آمار نشان ميدهد، از زمان آغاز به كار ستاد تبليغات و نمايشگاهها و انجام تبليغات هدفمند و برنامهريزيشده، روند ورود گردشگران به كشور افزايش يافته است. برزين با تأكيد بر اهميت برگزاري نمايشگاه شكوه پارسي و اقدامات معاونت گردشگري در افزايش تعداد وروديها، گفت: اكنون زمان آن رسيده است تا همهي تصميمگيران و برنامهسازان به درستي و تأثيرگذار بودن حوزهي تبليغات و اطلاعرساني در گردشگري ايمان بياورند و تلاش كنند تا سرمايهگذاري مفيد و مؤثري را مانند ديگر كشورهاي رقيب در اين حوزه انجام دهند. مسؤول ستاد تبليغات و نمايشگاهها اعتبارات اين ستاد را در سه سال گذشته هشت ميليارد تومان اعلام كرد و افزود: اين اعتبار، هزينهي يكماه تبليغات كشورهاي همسايهي ما در حوزهي گردشگري است. برزين با بيان اينكه براي دستيابي به برنامهي افق 1404 گردشگري هيچ راهي بهجز هزينه كردن درست و سودمند در حوزهي اطلاعرساني نداريم، اظهار كرد: براي امسال، 14 نمايشگاه بينالمللي گردشگري را براي حضور انتخاب كردهايم. وي ادامه داد: نخستين نمايشگاه امسال، جاتا در ژاپن بود كه در گزارش اخير سفير ايران در اين كشور از خدمات و اقدامات ستاد تبليغات و نمايشگاهها براي معرفي ايران اسلامي قدرداني شد. به گفتهي او، نه شركتكننده از ايران در غرفهاي 153 متري از بخشهاي مختلف هتلي، پذيرايي، خدمات مسافرتي، هواپيمايي و صنايع دستي در نمايشگاه جاتا حضور يافتند و با استقبال بسيار خوب بازديدكنندگان و تجار مواجه شدند. مسؤول ستاد تبليغات و نمايشگاهها بيان كرد: امسال بهدليل تقارن نمايشگاه جاتا با شبهاي قدر، گروه موسيقي سنتي حضور نداشت. جالب است بدانيد كه بسياري از بازديدكنندگان، حضور گروه موسيقي را سراغ ميگرفتند و اين امر نشان ميدهد، آنها نسبت به موسيقي ايران ذهنيت مثبت يافتهاند. وي نمايشگاه بينالمللي پيش رو را نمايشگاه AWTTE2008 بيروت دانست و گفت: اين نمايشگاه 25 و 26 مهرماه مقارن با 16 و 17 اكتبر در مركز نمايشگاهي BIEL بيروت برگزار ميشود. بهدليل لغو اين نمايشگاه در سال گذشته، بهعلت نامناسبت بودن شرايط بيروت و بروز جنگ در آن، ذهنيتي از اين نمايشگاه وجود ندارد؛ اما بهدليل اهميت بازاريابي در كشورهاي خاورميانه، حضور در اين نمايشگاه را امسال تجربه خواهيم كرد. برزين با اشاره به فروش و نمايش آخرين محصولات حوزهي گردشگري در نمايشگاه منطقهيي لبنان، ادامه داد: امسال متقاضي براي حضور در نمايشگاه گردشگري لبنان نداشتيم، چون نام اين نمايشگاه پس از نهايي شدن جدول نمايشگاهي و بهطور ناگهاني اعلام شد و از آنجا كه دفاتر خدمات مسافرتي براي حضور در ديگر نمايشگاهها اولويتبندي كرده بودند، در اين نمايشگاه شركتكنندهاي نخواهيم داشت. به گفتهي او، قرار است در غرفهي 64 متري ايران در لبنان نمايندگاني از حوزههاي سرمايهگذاري، اكوتوريسم، توريسم سلامت و صنايع دستي براي عرضهي توانمنديهاي كشور حضور پيدا كنند. برزين حضور در اين نمايشگاه را فرصتي براي مطالعه و پژوهش در بازار گردشگري لبنان دانست و افزود: اقلام تبليغاتي مانند بروشور، سيدي، عكس و ... به زبان عربي در اين بازار عرضه خواهند شد. انتهاي پيام