معاون سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري كرمان: پيش از تعيين شعار براي گردشگري به نيازسنجي نيازمنديم

معاون گردشگري سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري استان كرمان معتقد است: پيش از تعيين شعار راهبردي ملي براي توسعه‌ي گردشگري به نيازسنجي و تعيين اولويت‌هاي اجرايي نيازمنديم. هادي ايرانمنش در گفت‌وگو با خبرنگار بخش گردشگري خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، با بيان اين‌كه تدوين شعار اجرايي گردشگري در حوزه‌ي ملي و بين‌المللي ضرورت دارد، بيان كرد: در همه‌ي كشورهاي دنيا برند و شعاري تجاري براي گردشگري تعريف شده است كه به‌طور كامل در روند گردشگري آن‌ها تأثير دارد. وي ادامه داد: اسپانيا را در دنيا به نام «سرزمين آفتاب» مي‌شناسند، همين شعار علاوه بر ارايه‌ي اطلاعات به گردشگران علاقه‌مند به اين حوزه، براي دست‌اندركاران و مسؤولان گردشگري اين كشور سياستي راهبردي را براي بهره‌برداري بيشتر از پتانسيل موجود يادآوري مي‌كند. بنابراين تعيين يك شعار ساده و محرك، جامعه‌ي ميزبان و مهمان را به تكاپو وامي‌دارد. او با تأكيد بر ضرورت تدوين شعاري جامع و كامل در حوزه‌ي گردشگري، اظهار داشت: اقدام سازمان مركزي براي تعيين روز استان، هفته‌ي گردشگري و شعار آن‌ها، اقدامي مؤثر و مثبت براي رسيدن به هدف افزايش گردشگري داخلي بود. همين اقدام، در حوزه‌ي گسترده‌ي كشور نيز مي‌تواند اجرا شود. به گفته‌ي ايرانمنش، نيازسنجي و درنظر گرفتن مهم‌ترين اولويتي كه گردشگري كشور به آن نيازمند است، از اهميت ويژه‌اي براي تعيين يك شعار برخوردار است. وي ادامه داد: سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري در دوره‌ي جديد بلافاصله پس از آغاز فعاليت‌اش، بنا بر كمبودهاي موجود آن دوره، همگاني كردن سفر را مبناي كار خود قرار داد كه امروز پس از چند سال مي‌توانيم بگوييم، بخشي از آن هدف محقق شده است. معاون گردشگري سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري كرمان افزود: تعيين شعار راهبردي گردشگري به‌صورت مقطعي تأثيرگذار است و بخشي از نيازهاي دوره‌يي گردشگري را مي‌تواند برطرف كند. انتهاي پيام
  • شنبه/ ۲۰ مهر ۱۳۸۷ / ۱۰:۲۵
  • دسته‌بندی: گردشگری و میراث
  • کد خبر: 8707-08435
  • خبرنگار :