چند روزي است كه برخي از كاربران اينترنت در كشورمان در دسترسي به ايميلهاي خود بويژه ايميل ياهو و يا دسترسي به ديگر سرويسها از جمله مسنجر و شبكهي اجتماعي ياهو با مشكل مواجه شده و اين موضوع بسياري از امور را مختل كرده و مشكلساز شده است؛ علت اين اختلال، گويا بروز مشكل در يكي از لايههاي ارتباطي كشورمان با مركز اصلي بوده و با تغيير مسير يكي از اين لايهها مشكل موجود در مركز مشكل برطرف ميشود كه ظاهرا اين بهبود هم مقطعي است.
به گزارش سرويس فنآوري اطلاعات خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، بسياري از فعاليتها در اموري چون اطلاعرساني، بازرگاني و دولت الكترونيكي بدون استفاده از ايميل با چالش مواجه ميشود؛ اما معضل يادشده كه گريبانگير جمعي از كاربران اينترنت در ايران شده، از روزهاي پيش از تعطيلات عيد فطر تاكنون ادامه دارد. اين موضوع از سويي ضرورت وجود ديتاسنتر يا ايميل داخلي را براي كاربران كشور نمايانتر ميكند.
گزارشهاي دريافتي حاكي است، با بروز مشكل براي كاربران در برخي ادارات و سازمانها ابتدا تصور بر اين بود كه چنين مشكلي براي كاربران در بخشهاي مختلف، ريشهي داخلي داشته و به سيستم يا سرورهاي سازمان متبوع مربوط است؛ چرا كه هيچگونه اطلاعرساني در اين زمينه انجام نشده بود، اما پيگيري خبرنگار ايسنا براي علتيابي اين موضوع در نهايت به واحد مربوط به پاسخگويي اختلالات اينترنتي در ساختمان LCT، يكي از ساختمانهاي مخابراتي كه كارهاي فني را انجام ميدهد، منتهي شد. يكي از اپراتورها دربارهي علت اين موضوع عنوان كرد كه احتمالا اشكالي در DNS (خطوط ارتباط اينترنتي) وجود دارد كه اگر در اين خطوط تغييري ايجاد شود، اين مشكل كه به صورت مقطعي ايجاد شده است، برطرف خواهد شد.
از گفتههاي اين اپراتور اينگونه استنباط شد كه در يكي از لايههاي ارتباطي كشورمان با مركز اصلي مشكلي به وجود آمده كه شايد تغيير مسير يكي از اين لايهها مشكل موجود در مركز مربوطه را برطرف كند؛ اين مشكل تا زمان مخابره اين گزارش همچنان ادامه دارد و گاهي به صورت مقطعي رفع شده است. اين در حالي است كه مسوولان مربوط در شركت مخابرات يا از موضوع اظهار بياطلاعي ميكنند و يا مستقيما حاضر به توضيح بيشتري در اين زمينه نيستند.
انتهاي پيام