بذرپاش: تمامي خودروهاي توليدي ما تست تصادف را مي‌گذرانند 35درصد تصادف‌ها مربوط به فرسوده بودن خودروهاي سنگين و تجاري است

در حال حاضر خودرويي نداريم كه توليد شده و تست تصادف را پاس نكرده باشد، زيرا در اين صورت اصلا اجازه توليد داده نمي‌شود. به گزارش خبرنگار خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، مهرداد بذرپاش - مديرعامل سايپا - با بيان اين مطلب و اشاره به اين كه در حال حاضر تست جاده‌اي داريم، افزود: هم‌اكنون با توجه به امكانات و تجهيزات خاصي كه تست تصادف دارد، نياز است كه از امكانات ساير كشورها استفاده ‌كنيم و با توجه به بالا بودن هزينه‌هاي تست برخورد، هنوز به سمت سرمايه‌گذاري روي آن حركت نكرده‌ايم. به گفته وي، تست تصادف براي توسعه محصول جديد است و نياز نيست هر سه يا چهار ماه يك بار اين تست انجام شود، بلكه پس از فاز طراحي و نمونه‌سازي محصولي كه توسعه نياز دارد، تست تصادف لازم است. او با اعلام اين كه خودروهايي كه توسط ما توليد و توسعه آن‌ها انجام شده تست تصادف را مي‌گذرانند، گفت: تقريبا خودرويي نيست كه توليد شود و تست تصادف را نگذرانده باشد، زيرا در صورت چنين امري اصلا اجازه توليد آن را نداريم. بذرپاش كه در حاشيه مراسم افتتاح طرح خدمات در محل مشتري سايپا سخن مي‌گفت، درباره اظهارات اخير در مورد غير ايمن بودن خودروهاي داخلي اظهار كرد: من در موضع خودم بايد از ايمني خودرو دفاع كنم و صحبت‌هاي اخير كه راجع به كيفيت خودرو شده و طي آن عنوان شده كه علت تصادفات مربوط به كيفيت خودروها بوده را قويا تكذيب مي‌كنم و معتقدم ارائه اطلاعات فاقد آمار تحليلي جز ضربه زدن به صنعت خودرو نتيجه‌اي ديگر در بر نخواهد داشت. وي درباره اظهار نظر پليس دراين زمينه گفت: پليس بايد نظارت داشته باشد و بازخوردهايي كه از سوي پليس در حوزه‌هاي فني و كيفي ارائه مي‌شود، مي‌تواند در بهبود فرآيندهاي توليد چاره‌ساز باشد، ولي از دوستان تقاضا مي‌كنيم كه اظهارات‌شان را به صورت آمار دقيق به ما ارائه كنند تا آن‌ها را در حوزه‌هاي اصلاحي خود لحاظ كنيم، ولي اين كه در قالب مصاحبه مطرح مي‌شود، جز نگراني مردم نتيجه‌اي ديگر در بر ندارد. او با اظهار اين كه 30 تا 35 درصد تصادفات مربوط به فرسوده بودن خودروهاي سنگين و تجاري است، افزود: اين آمار ربطي به كيفيت اين خودروها ندارد، بنابراين در بيان علل تصادفات بايد موارد اين چنيني لحاظ شود. وي با اعلام اين كه خودرو پايه گازسوز هفته آينده افتتاح مي‌شود، افزود: قصد داريم اين موتور را روي 40 تا 45 درصد از محصولات‌مان نصب كنيم. مديرعامل سايپا همچنين درباره وضعيت سايپا در توليد اتوبوس يادآور شد: در توليد اتوبوس و ميني‌بوس رشد توليد خوبي داشتيم و توانايي توليد در تيتراژ انبوه را نيز داريم، ولي مشكل اين است كه مشتري‌هاي ما مشخص نيستند. ما از سازمان‌ها و نهادهايي كه در اين زمينه نياز دارند، تقاضا داريم كه براي خريد به شركت‌هاي خودروساز مراجعه كنند و در صورتي كه نتوانستيم نياز آن‌ها را تامين كنيم، اقدام به واردات كنند. وي گفت: واردات خودروهاي گران قيمت و به‌ويژه اتوبوس نياز به شبكه خدمات پس از فروش دارد، وگرنه اين اتوبوس‌ها كارايي لازم را ندارند؛ اين در حالي است كه به راحتي مي‌توانيم اين اتوبوس‌ها را وارد كنيم. انتهاي پيام
  • چهارشنبه/ ۱۳ شهریور ۱۳۸۷ / ۲۱:۱۵
  • دسته‌بندی: تولید و تجارت
  • کد خبر: 8706-08077
  • خبرنگار :