*افتتاح طرح خدمات در محل مشتري* مديرعامل سايپا خبر داد: افتتاح موتور ملي سايپا تا 2ماه آينده اتوبوس يكي از ساده‌ترين محصولات توليدي داخلي

امروز با حضور استاندار تهران، مديرعامل سايپا و جمعي از مديران ارشد گروه خودروسازي سايپا طرح خدمات در محل مشتري گروه سايپا افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، در اين مراسم كه در شركت‌ پارس خودرو برگزار ‌شد، مهرداد بذرپاش - مديرعامل سايپا - با بيان اين‌كه اين بيست و چهارمين پروژه شركت سايپاست، افزود: تا پايان سال بيش از 30 پروژه شركت سايپا به افتتاح خواهد رسيد.

وي درباره بحث‌هاي اخير راجع به خودروهاي غير ايمن اظهار كرد: در 9 ماهه سال گذشته حدود 17 هزار و 472 مورد تصادف ثبت شده كه از اين رقم 220 مورد تصادف مربوط به نقص فني خودروها بوده است كه 1.3 درصد از آنها را تشكيل مي‌دهد.

او تصريح كرد: البته در نقص فني خودروها اشاره نشد كه چه ميزان از تصادفات مربوط به فرسودگي خودروها بوده است؛ چرا كه به نظر من 60 تا 70 درصد از تصادفات به اين علت بوده است و نمي‌توان با صحبت‌هاي اين چنيني در مورد غير ايمن بودن خودروهاي داخلي صحبت كرد.

بذرپاش با تاكيد بر اين‌كه 3.6 درصد از توليد ناخالص ملي را صنعت خودرو به خود اختصاص مي‌دهد، خاطرنشان كرد: اين كه گفته مي‌شود خودروهاي داخلي ايمن نيستند، حرف درستي نيست.

وي در ادامه به توانايي كشور در خصوص خودروهاي تجاري اشاره كرد و گفت: در حال حاضر اتوبوس يكي از ساده‌ترين محصولاتي است كه به واسطه تكنولوژي مورد نياز آن مي‌تواند در داخل توليد شود، فقط بايد توليد صرفه اقتصادي داشته باشد و توانايي لازم اين كار نيز در دو گروه ايران خودرو و سايپا وجود دارد. در حالي كه برخي از اين محصولات را توليد كرديم، در بعضي جاها مشتري نداشته و اين در حالي است كه از لحاظ كيفي نيز اتوبوس‌ هاي توليدي مشكلي نداشته‌اند.

به گزارش ايسنا، روز گذشته جعفر دانش مارناني - معاون صنايع وزير صنايع و معادن - در حاشيه مراسم تحويل سه هزار تاكسي ايران خودرو به ناوگان حمل ونقل عمومي، در سخناني انتقادآميز با بيان اين‌كه نبايد كشور را به كلكسيون اتوبوس تبديل كنيم، از وجود هفت كارخانه اتوبوس‌سازي در كشور خبر داده و اظهار كرده بود كه هفته‌اي يك درخواست براي توليد اتوبوس در كشور مطرح و اظهار مي‌شود، در حالي كه شركت‌ها قصد واردات اتوبوس‌هاي چيني به كشور را دارند و براي گرفتن مجوز به شهرداري و ساير نهادها مراجعه مي‌كنند.  

بذرپاش در ادامه از رشد توليد 11.5 درصدي توليد سايپا خبر داد و افزود: به زودي موتور پايه‌گازسوز را افتتاح مي‌كنيم و سعي مي‌كنيم موتور ملي را نيز تا دو ماه آينده به توليد برسانيم.

وي با اشاره به اين‌كه راهبرد ما در سايپا توليد محصول مترقي است، درباره همكاري‌هاي مشترك سايپا با ساير شركت‌ها توضيح داد: بعضي مواقع لازم است كه تغييري در نگرش‌مان ايجاد كنيم و به جاي اين‌كه از بالا به پايين به ما نگاه شود، در سطحي برابر به فعاليت‌ بپردازيم. در حال حاضر بعضي شركت‌ها در بخش تحقيق و توسعه خود شركت‌هاي موفقي هستند و ما نيز در توليد مزيت نسبي داريم، بنابراين بايد بتوانيم در همكاري‌هاي مشترك ضعف‌هاي يكديگر را بپوشانيم و محصولات روز توليد كنيم.

در اين مراسم همچنين ماركولايي - ‌مديرعامل امداد خودرو سايپا - در سخناني اظهار كرد: سهم امداد خودرو سايپا در زنجيره خدمات پس از فروش 780 هزار مشتري است كه اطلاعات آنها در شبكه ما موجود است و در اين ميان سوالي كه داشتيم اين بود كه به چه دليل ساير مشتريان نيازهاي خود را خارج از زنجيره ما تامين مي‌كنند؛ چرا كه طبق آمار موجود حدود سه ميليون خودرو توليدي سايپا در كشور فعال است.

وي با اشاره به يك نظر سنجي در مورد پرايد افزود: طبق نظرسنجي كه از يك جامعه 280 نفري دارندگان پرايد در سه نقطه مختلف به عمل آمد، مشخص شد كه تنها دو نفر از آنان با انجام خدمات مشتري در محل مخالف هستند، بنابراين با اجراي اين طرح سعي مي‌كنيم سهم 30 درصدي خود را از خدمات پس از فروش افزايش دهيم.

به گفته او سرويس امداد در محل فقط براي زانتيا و به صورت محدود در برخي شهر‌ها بود، ولي در طرحي كه امروز افتتاح شد، خدمات لازم به مشتري در محل و زماني كه صاحب خودرو معين مي‌كند، ارائه مي‌شود.

وي اهداف اصلي اين طرح را افزايش تعمير در محل و جلب رضايت‌مندي مشتري عنوان كرد و افزود: در طرح امداد در محل مشتري اشتراك براي هيچ خودرويي لازم نيست و همه‌ خودروهاي سايپا با هر عمري در صورت تماس با مركز پيام ما مي‌توانند در خواست سرويس كنند.

ماركولايي افزود: امروز اين طرح را با 22 دستگاه تندر90 و زانتيا در تهران آغاز مي‌كنيم و در فازهاي بعدي سعي در گسترش آن داريم.

به گزارش ايسنا، در راستاي اين طرح دارندگان خودروهاي سايپا مي‌توانند با شماره 09655 تماس گرفته و ضمن اعلام خدمت مورد نياز، زمان و محل مراجعه مورد نظر خود را جهت انجام خدمات با مركز پيام هماهنگ كنند.

لازم به ذكر است كه زمان ثبت درخواست ساعت 7 تا 20 و زمان ارائه خدمات ساعت 8 تا 24 است.

انتهاي پيام

  • چهارشنبه/ ۱۳ شهریور ۱۳۸۷ / ۱۶:۲۳
  • دسته‌بندی: تولید و تجارت
  • کد خبر: 8706-08000
  • خبرنگار :