معاون وزيرصنايع ومعادن: نبايد كشور را به كلكسيون اتوبوس تبديل كنيم اتوبوسهاي وارداتي خطوط BRT عمر كوتاهي دارند هفتهاي يك درخواست براي توليد اتوبوس داريم
معاون صنايع وزير صنايع و معادن گفت: نبايد كشور را به كلكسيون اتوبوس تبديل كنيم. به گزارش خبرنگار خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، جعفر دانش مارناني در حاشيه مراسم تحويل سه هزار تاكسي ايران خودرو به ناوگان حمل ونقل عمومي، با بيان مطلب فوق و اينكه در كشور ما نوع اتوبوس را دولت تعيين مي كند، افزود: اتوبوسهايي كه از خارج كشور وارد ميشوند، انصافا براي كشور ساخته نشدهاند و اتوبوسهايي كه اخيرا وارد شدهاند نيز داراي عمر كوتاهي هستند كه نمونه آن در خطوط BRT مشاهده شده است. وي افزود: به دليل اين كه مشخص نشده كه از چه نوعي اتوبوس استفاده شود، كارها در اين زمينه به صورت متفرقه انجام شده است، در حالي كه درخواست داريم كه نوع اتوبوس و تاكسي كه قرار است به كار گرفته شود را وزارت صنايع و معادن تعيين كند. به گفته او تعميرگاههاي اتوبوس شركت واحد بايد به بخش خصوصي واگذار شود، زيرا در اين صورت بهرهوري بالا ميرود؛ چرا كه در حال حاضر اتوبوسهاي زيادي را در نوبت تعمير داريم. البته در بخش تاكسي نيز اعتقاد به خصوصي سازي داريم و در واقع وزارت صنايع معتقد است كه ستاد حمل و نقل بايد به اين وزارتخانه برنامه بدهد و وظيفه تنظيم بازار در دست اين وزارتخانه باشد. دانش مارناني با اشاره به اينكه هم اكنون 7 كارخانه اتوبوسسازي داريم، افزود: هفتهاي يك درخواست براي توليد اتوبوس در كشور مطرح و اظهار ميشود كه شركتها قصد واردات اتوبوسهاي چيني به كشور را دارند و براي گرفتن مجوز به شهرداري و ساير نهادها مراجعه ميكنند. انتهاي پيام