*تامين مالي پروژه خط 3 متروي تهران* مديرعامل بانك پاسارگاد به ايسنا خبر داد: اين كار به تشكيل كنسرسيومي از بانك‌ها نياز دارد

تامين مالي پروه خط 3 متروي تهران از سوي بانك پاسارگاد در صورت توجيه پذير بودن اين طرح انجام مي‌شود.

مجيد قاسمي ـ مديرعامل بانك پاسارگاد ـ در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، با بيان اين مطلب گفت: گروه مالي پاسارگاد براي تامين مالي بخشي از پروژه‌ خط 3 متروي تهران اعلام آمادگي كرده كه تحقق اين امر منوط به انجام مطالعات امكان‌سنجي و توجيه پذير بودن اين پروژه‌ از نظر اقتصادي است.

وي افزود: در حال حاضر در ابتداي انجام مطالعات هستيم و در همين راستا دو هفته پيش نيز جلسه‌اي با رييس سازمان گسترش و نوسازي صنايع ايران برگزار و قرار شد به عنوان يكي از پروژه‌هاي پيش‌رو بانك پاسارگاد با سازمان گسترش همكاري‌هاي لازم را انجام دهد.

تامين مالي پروژه خط 3 متروي تهران نياز به كنسرسيومي از بانك‌ها دارد

مديرعامل بانك پاسارگاد با ابراز بي‌اطلاعي از حضور بانك‌هاي خصوصي ديگر براي تامين مالي اين پروژه خاطرنشان كرد: اين پروژه خط 3 متروي تهران كار بزرگي بوده كه قطعا نياز به كنسرسيوم بزرگتري از بانك‌ها خواهد داشت كه اميدواريم بتوانيم به عنوان يك عنوان بانك خصوصي در اين پروژه حضور داشته باشيم.

هيچ پيشنهادي در زمينه ادغام وزارت‌خانه‌هاي صنعت و بازرگاني به مجمع ارايه نشده است

دبير كميسيون اقتصاد كلان و بازرگاني مجمع تشخيص مصلحت نظام همچنين در پاسخ به اين سوال كه آيا تاكنون در زمينه ادغام وزارتخانه‌هاي صنايع و معادن و بازرگاني پيشنهادي به مجمع ارايه شده است؟ اظهار كرد: تاكنون هيچ پيشنهادي در اين زمينه به مجمع ارايه نشده و اصولا بررسي چنين پيشنهادي نيز مربوط به مجمع نمي‌شود، زيرا اين پيشنهاد از حوزه سياست‌هاي كلي پايين‌تر از آن است كه بخواهيم آن‌را در مجمع مورد بررسي قرار دهيم.

توليد بايد در خدمت بازرگاني باشد

وي در عين حال توضيح داد: از نظر كارشناسي بايد توليد در خدمت بازرگاني باشد، زيرا بخش بازرگاني است كه عرضه و تقاضاي موجود در بازار را تنظيم مي‌كند و اگر اين دو بخش در كنار يكديگر و به عنوان مكمل هم فعاليت كنند، قطعا هم توليد تقويت مي‌شود و هم بخش بازرگاني مي‌تواند نسبت به تامين مايحتاج مردم بهتر عملكرد بهتري از خود نشان دهد.

صنعت و بازرگاني اولويت خاصي بر يكديگر ندارند

قاسمي در پاسخ به اين سوال كه در صورت ادغام اين دو وزارتخانه اولويت را به بخش صنعت مي‌دهيد يا بازرگاني؟ تصريح كرد: هيچ‌يك از اين دو بخش اولويت خاصي بر يكديگر ندارند، اما در مجموع بايد بخش صنعت در خدمت بازرگاني باشد، البته صنعت هم از خدمات بخش بازرگاني بهره‌مند مي‌شود، زيرا بازرگاني پشتيباني بيشتري از صنعت مي‌كند و تعامل اين دو بخش به گونه‌اي نيست كه بتوانيم يكي را بر ديگري برتري دهيم.

جهت‌گيري توليد بايد بر اساس تعادل ميان عرضه و تقاضا باشد

اين مقام مسوول اضافه كرد: جهت‌گيري توليد بايد بر اساس تعادل ميان عرضه و تقاضا باشد كه تشخيص اين مورد بر عهده بخش بازرگاني است. همچنين در كشورهايي كه صنعت آن‌ها موفق عمل كرده است، بخش بازرگاني صنعت را اداره كرده است.

انتهاي پيام

  • دوشنبه/ ۱۸ شهریور ۱۳۸۷ / ۱۳:۱۳
  • دسته‌بندی: تولید و تجارت
  • کد خبر: 8706-02790
  • خبرنگار :