معاون ميراث فرهنگي سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري گفت: آخرين خبري كه از عبور مترو در اصفهان دارم، اين است كه مترو از چهارباغ عبور نميكند؛ ولي بهتازگي شايعههايي در اينباره مبني بر عبور به مترو از چهارباغ شنيده ميشوند.
فريبرز دولتآبادي در گفتوگو با خبرنگار بخش ميراث فرهنگي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، ادامه داد: راه حل مشخص شدن اين مسأله بازديد از مسير مترو است كه براي اين بازديد با رييس سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري اصفهان هماهنگ شده است تا بازديدي كارشناسي از مسير داشته باشيم.
وي بيان كرد: پس از بازديد از مسير مترو در سال گذشته، قرار شد كه اين مسير از خيابان چهارباغ به سمت خيابان شمسآبادي منحرف شود.
او افزود: مدتها بود كه خبر داشتم، كار مترو متوقف است و استنباط من اين است كه كماكان كار آن متوقف است؛ ولي با توجه به شايعههاي اخير تنها راه حل يك بازديد كارشناسي از مسير است كه هنوز قرار آن گذاشته نشده است.
رييس سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري استان اصفهان نيز در اينباره به خبرنگار ايسنا گفت: ما تا اين لحظه پيگير بودهايم و آنها بهصورت شفاهي اعلام كردهاند كه كار متوقف شده است؛ ولي مسؤولان مترو هنوز بهصورت كتبي توقف كار را اعلام نكردهاند.
احمد امينپور تأكيد كرد: ما از مسؤولان مترو خواستهايم كه اجازهي بازديد از مسير را بدهند و نقشههاي مترو را نيز ارايه كنند كه هنوز پاسخ درستي به ما ندادهاند.
وي بيان كرد: از طريق استانداري اصفهان نيز پيگير اين قضيه هستيم؛ ولي هنوز نتيجه نداده است. براي بازديد دوباره از مسير مترو همراه معاونت ميراث فرهنگي درحال مكاتبه هستيم و پيگيري ميكنيم.
رييس سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري استان اصفهان اظهار داشت: ما بهدنبال اجراي مصوبات قانوني براي عبور مترو هستيم و تا نقشهاي دربارهي عبور مترو نداشته باشيم، در اينباره نميتوانيم قضاوت كنيم.
امينپور اضافه كرد: حدود چهارماه پيش از مسير مترو و حدود يكماه پيش نيز از مسير ايستگاه مترو در كاوه و بخشي ديگر از مسير بازديد داشتيم. چيزي كه اكنون دنبال آن هستيم نقشهي مسير مترو بين سيوسه پل تا دروازه دولت است كه هنوز در اختيار ما قرار ندادهاند.
در اين شرايط، رييس سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري ـ اسفنديار رحيممشايي ـ روز گذشته در گفتوگو با خبرنگار ايسنا بيان كرد: مشكلات و آسيبهاي احتمالي عبور مترو از چهارباغ در بيش از 10 رشته، كارشناسي و بررسي شدند و با ارايهي نتايج اين كارشناسيها مبني بر برتر نبودن گزينهي چهارباغ براي عبور مترو، موضوع حل شد و ديگر هيچ دليلي براي پذيرش ريسك تاريخي عبور مترو باقي نمانده است.
انتهاي پيام