/احداث كارخانه فرآوري روي در معدن مهدي‌آباد/ شركت يونيون ريسورس استراليا: به مذاكرات خود با طرف ايراني تا رفع موانع ادامه مي‌دهيم

شركت يونيون ريسورس استراليا اعلام كرد كه به مذاكرات خود با طرف ايراني بر سر مشكلات به وجود آمده در پروژه معدن سرب و روي مهدي‌آباد ادامه مي‌دهد.

به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، در معدن سرب و روي مهدي‌آباد شركت‌هاي يونيسون تحت نظر شركت يونيون ريسورس، شركت تهيه و توليد موادمعدني ايران از طرف سازمان توسعه و نوسازي معادن و صنايع معدني ايران (ايميدرو) و شركت آيتوك كه يك شركت ايراني به شمار مي‌رود، حضور دارند.

به گزارش داوجونز، يونيون ريسورس تاكنون بخش عمده‌اي از عمليات اكتشافي را در معدن سرب و روي مهدي‌آباد انجام داده و قصد دارد علاوه بر اين بيش از 15 ميليون دلار نيز روي اكتشافات تكميلي و انجام مطالعات امكان‌سنجي مرتبط در معدن سرب و روي مهدي‌آباد سرمايه‌گذاري كند.

چندي پيش مديرعامل شركت تهيه و توليد موادمعدني ايران در گفت‌وگو با ايسنا با ابراز بي‌اطلاعي از لغو مذاكرات با شركت استراليايي يونيون ريسورس درباره احداث كارخانه فرآوري روي در معدن مهدي‌آباد و سرمايه‌گذاري در اين زمينه ندارد، توضيح داده بود: براساس تفاهم في‌مابين اين توانايي را داريم كه در صورت سرمايه‌گذاري طرف خارجي در ايران، به مدت 15 تا 20 سال خاك روي را با قيمت‌هاي روز در اختيار آن‌ها قرار دهيم.

اردشير سعدمحمدي خاطرنشان كرده بود: شركت يونيون ريسورس مطالعات امكان‌سنجي خود را درباره احداث كارخانه فرآوري روي در معدن مهدي‌آباد انجام داده و نتيجه آن نيز مثبت بوده است و آماده‌ايم هر زمان كه آن‌ها اعلام آمادگي كنند، احداث كارخانه عملي شود.

گفتني است، در سال 1385 شركت استراليايي يونيون ريسورس به عنوان برنده مناقصه معدن سرب و روي مهدي آباد تعيين شد.

معدن سرب و روي مهدي‌آباد از سوي شركت يونيون ريسورس به عنوان دومين معدن بزرگ سرب و روي جهان نام‌گذاري شده است.

انتهاي پيام

  • سه‌شنبه/ ۲۹ مرداد ۱۳۸۷ / ۱۲:۲۱
  • دسته‌بندی: تولید و تجارت
  • کد خبر: 8705-14529
  • خبرنگار :