معاون صادرات ايران خودرو: خودرو ايراني در بازارهاي خارجي ارزان فروشي نميشود پروتون در سال گذشته از ليست 100شركت برتر كشورهاي اسلامي خارج شد
25درصد از محصولات ايران خودرو در راستاي سياستهاي دولت و توسعه صادرات غيرنفتي كشور تا سال 2010 صادر خواهد شد. به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) به نقل از روابط عمومي ايرانخودرو، كيوان خجسته - معاون صادرات ايران خودرو - با بيان مطلب فوق افزود: اين وضعيت نه تنها بازارهاي بيشتري را براي ما به ارمغان خواهد آورد، بلكه استانداردهاي كيفي و رقابتيمان را افزايش خواهد داد. وي درباره قيمت صادراتي سمند نيز گفت: سمند در روسيه 16 هزار و 500 دلار فروخته ميشود. او با بيان اين كه سمند در بازارهاي مختلف قيمتهاي مختلفي دارد، اضافه كرد: تمام خودروسازان دنيا چنين رويهاي دارند و به هيچ وجه اينگونه نيست كه خودرو ايراني در بازارهاي خارجي ارزان به فروش برسد، بلكه خودرو به قيمت خود در بازارهاي خارجي فروخته ميشود وقيمت نيز كاملا رقابتي است. وي در پاسخ به اين پرسش كه آيا با قيد هزينههاي جانبي صادرات مانند هزينههاي لجستيك و گمركي باز هم ميتوان قيمت خودرو در بازارهاي صادراتي را بالاتر از قميت بازارهاي داخلي دانست؟ ياد آور شد: صادرات حتما چنين هزينههايي دارد، اما وقتي خودرو صادر ميشود، تمام حقوق گمركي پرداخت شده براي واردات قطعات آن به خودروساز بازپس داده ميشود. علاوه بر اين كه خودرهاي صادراتي هزينههايي همچون پرداخت ماليات و شمارهگذاري كه در بازارهاي داخلي بايد پرداخت شوند را ندارند. معاون صادرات ايران خودرو با اشاره به اين كه تفاوت قيمت طبيعيت بازار است، تاكيد كرد: تمام خودروسازان جهان هزينه صادرات ميپردازند. قيمت فروش بسياري از شركتهاي خارجي در بازارهاي صادراتي پاينتر از قيمت فروششان در بازارهاي داخلي است و شاهد آن قيمت محصولات BMW و برخي محصولات فيات در بازارهاي جهاني است. وي تاكيد كرد:از طريق برند ايجاد شده، به عنوان يكي از پايههاي ارتقاي كيفيت، ميتوان نسبت به افزايش سهم بنگاه در حوزه رقابت حركت كرد. خجسته خاطرنشان كرد: برآورد اوليه ارزش برند ايران خودرو 298 ميليون يورو و اين در حالي است كه پروتون مالزي در سال گذشته از ليست 100شركت برتر كشورهاي اسلامي خارج شده است. معاون صادرات ايران خودرو يادآور شد: برند ايران خودرو به واسطه صادرات آن به بازارهاي جهاني جزو داراييهاي اين شركت محسوب ميشود و در حال حاضر يك موسسهي بينالمللي در حال بررسي ارزش گذاري نهايي برند ايران خودرو است. گفتني است، منطقي - مديرعامل ايرانخودرو - چندي پيش قبل از تشكيل مجمع اين شركت اظهار كرده بود كه ارزش داراييهاي غير مشروط (Brand Value) ايران خودرو حدود 40 ميليون يورو است كه در مقابل سرمايهگذاريهاي مختلف ايجاد شده است. انتهاي پيام