رويانيان: موانع دستيابي به اهداف صنعت سيانجي در نوع نگاه بعضي مديران است
به نظر ميرسد بخش زيادي از چالشها و موانع دستيابي به اهداف صنعت سيانجي (گاز طبيعي فشرده) در نوع نگاه بعضي مديران است؛ در اين زمينه ضرورت فرهنگسازي در جامعه و نظام مديريتي كشور در رابطه با كاربرد سيانجي وجود دارد. به گزارش خبرنگار خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، محمد رويانيان- رييس ستاد مديريت حمل و نقل و سوخت - با بيان اين مطلب اظهار كرد: درباره مزيتهاي سيانجي و دليل انتخاب آن از سوي دولت، مسائل مختلفي وجود دارد كه به راحتي قابل انكار نيست و بيانگر مطالعات كارشناسي در اين زمينه است. وي افزود: در حال حاضر سيانجي سوختي است كه به وفور در كشور يافت ميشود و امكان توسعه استحصال آن وجود دارد. به گونهاي كه شبكه گسترده خطوط لوله گاز در 600 شهر و 5 هزار روستا از طريق خط لوله وجود دارد. همچنين آلايندگي سيانجي نسبت به بنزين 50 درصد كمتر است. او با اشاره به اينكه در اتحاديه اروپا 27 ميليون خودرو سيانجي سوز فعال است، خاطرنشان كرد: در اين زمينه ايران نيز به سمت توسعه سيانجي رفته و دستور ساخت 1800 جايگاه از سوي دولت براي وزارت نفت تكليف شده است. رويانيان تصريح كرد: به تازگي نامهاي گلهآميز از سوي دولت به وزارت نفت فرستاده شده، مبني بر اينكه از برنامه عقب هستيم، زيرا برنامههاي بلند مدت ساخت 3 هزار جايگاه سيانجي در كشور ديده شده است. وي با اشاره به اينكه در حال حاضر مصرف بنزين سرانه هر فرد 1.1 ليتر/ نفر است، تصريح كرد: اين مقدار بر اساس برنامه بايد تا سال 1391 به 0.7 ليتر كاهش پيدا كند؛ يعني با وجود رشد 14 تا 15 درصدي توليد خودرو در سال بايد مصرف سوخت كاهش پيدا كند. همچنين مصرف گازوئيل بايد از 16 درصد ( ليتر/ تن) به 12 درصد كاهش پيدا كند. او در پايان با تاكيد بر اينكه نگاه ناهمسو يا عدم استراتژي متفاهم بزرگترين دليل بازدارندگي بر تحقق اهداف سيانجي است، بر ضرورت يكپارچگي ديدگاه مديريتي تاكيد كرد. انتهاي پيام