معاون وزير نفت: 8ميليارد دلار براي واردات بنزين نياز داريم تعداد جايگاه‌هاي بنزين سوپر را به 2برابر افزايش مي‌دهيم

مديرعامل شركت ملي پالايش و پخش فراورده‌هاي نفتي گفت: با احتساب قيمت بنزين در سه ماه گذشته نياز به 8 ميليارد دلار ديگر براي واردات اين فرآورده داريم كه البته اگر قيمت‌ها افت كند، كمتر خواهد شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، محمد رضا نعمت‌زاده با بيان اين مطلب عنوان كرد: درباره متمم بودجه ما پيشنهاد داده‌ايم، ولي در نهايت بايد دولت و مجلس تصميم‌گيري كنند.

وي در كنفرانس ملي سي‌ان‌جي و صنايع وابسته درباره جمع‌آوري تلمبه‌هاي توزيع بنزين سوپر در برخي جايگاه‌ها افزود: با تصميم ستاد مديريت حمل و نقل و سوخت مبني بر افزايش قيمت بنزين سوپر، به طور طبيعي مصرف آن با كاهش روبه‌رو شد كه به دنبال آن استفاده از بنزين عادي افزايش پيدا كرد؛ به گونه‌اي كه مصرف بنزين سوپر از حدود 1.5 ميليون ليتر در روز به 200 هزار ليتر افت پيدا كرد.

به گفته او به دليل افزايش تقاضا براي بنزين عادي برخي جايگاه‌ها اقدام به تبديل تلمبه‌هاي بنزين سوپر به بنزين عادي كردند كه اميدواريم به تدريج مصرف بنزين سوپر به حالت قبل برگردد. در اين راستا در نظر داريم تعداد جايگاه‌هاي بنزين سوپر را در سراسر كشور به دو برابر افزايش دهيم.

نعمت‌زاده در مورد بودجه بخش سي‌ان‌جي ياد‌آوري كرد: اين بودجه از منابع داخلي وزارت نفت تامين مي‌شود و از آنجا كه سي‌ان‌جي اولويت وزارت نفت است، در تامين آن مشكل نخواهيم داشت.

وي تعداد جايگاه‌هاي دو منظور سي‌ان‌جي را 238 باب اعلام كرد و گفت: به نظر من امسال گلوگاه اصلي در توسعه اين جايگاه‌ها گازرساني شامل بخش‌هاي مختلف لوله‌كشي، ايستگاه گاز، انشعاب و مسايل مختلف مرتبط با شهرداري‌ها است.

او با تاكيد بر اين‌كه از ابتداي امسال تاكنون 90 جايگاه نصب شده است، تصريح كرد: تاكنون 70 جايگاه راه‌اندازي شده كه اميدواريم تا پايان سال به 600 جايگاه برسد. البته تحقق اين هدف بستگي به تامين تجهيزات دارد، زيرا مطالعات لازم انجام شده است.

معاون وزير نفت با تاكيد بر اين‌كه تصور مي‌شود سرعت ساخت و بهره‌برداري از جايگاه‌هاي سي‌ان‌جي در ايران در هيچ كجاي دنيا سابقه ندارد، توضيح داد: علاوه بر تجهيزات كه توسط سازندگان داخلي و خارجي با سرعت ممكن در حال اجراست، تربيت نيروي انساني براي نصب و راه‌اندازي جايگاه‌ها نيز ادامه دارد.

انتهاي پيام

  • شنبه/ ۱۲ مرداد ۱۳۸۷ / ۱۲:۳۶
  • دسته‌بندی: انرژی
  • کد خبر: 8705-05612
  • خبرنگار :