بازار خودرو همچنان در نوسان به سر ميبرد و مانند هفتههاي گذشته خودروهاي بنزينسوز همچنان سواري بيشتري ميدهند.
به گزارش خبرنگار خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، اين هفته نيز قيمت خودروهاي بنزينسوز كمي مشمول افزايش قيمت شد، اما نكته جالب در قيمتهاي اين هفته كاهش چشمگير قيمت ماكسيما و افزايش دوباره قيمت پژو 206 بود.
كاهش قيمت ماكسيما پس از اعلام حذف سهميه بنزين آن
پيش از حذف سهميهي بنزين ماكزيما، قيمت مدل اتوماتيك آن 43 ميليون تومان بود و اين در حالي است كه پس از قطع سهميه بنزين خودروهاي بالاي دو هزار سيسي قيمت ماكسيما نيز به 40 ميليون تا 40 ميليون و 500 هزار تومان رسيد. مدل دندهاي اين خودرو نيز هم اكنون 37 ميليون و 500 هزار تومان در بازار تهران معامله ميشود.
پژو206 همچنان پرمشتري
پژو 206 نيز كه به نظر ميرسد كه پس از سهميهبندي بنزين و به دليل كمبود عرضهاي كه مدتهاست، اين خودرو از آن رنج ميبرد و از طرف ديگر به دليل تقاضايي كه در داخل با آن مواجه شده، همچنان در حال افزايش قيمت است؛ به طوري كه مدل هاچبك تيپ2 اين خودرو با كمي افزايش به 14 ميليون و 900 هزار تومان تا 15 ميليون تومان رسيده است. مدل تيپ شش اين خودرو نيز هماكنون 18 ميليون و 800 تا 900 هزار تومان به فروش ميرسد.
ثبات پرايد و پژو روآ
اما پرايد در هفتههاي اخير بازار تقريبا ساكن اما با قيمت بالايي را پشت سر گذاشته و هم اكنون مدل بنزيني آن بدون تغييرات چنداني همچنان 8 ميليون و 150 تا 200 هزار تومان به فروش ميرسد. نوع گاز سوز آن نيز با كمي كاهش به 8 ميليون و 300 هزار تومان رسيده است.
اما پژو روآ نيز كه ايران خودرو عنوان ميكند كه حاشيه سود چنداني در مورد اين خودرو ندارد، مدل بنزيني آن به هشت ميليون و 300 هزار تومان رسيده و مدل گاز سوز اين خودرو نيز 8 ميليون و 700 هزار تومان به فروش ميرسد كه تقريبا ميتوان گفت نسبت به هفته گذشته تغيير قيمتي نداشته است.
پژو پارس نيز با كمي كاهش قيمت اين هفته به 18ميليون و 500 هزار تومان رسيد و زانتيا نيز كه هفته گذشته 500 هزار تومان ارزان شده بود، اين هفته در مرز 30 ميليون تومان قيمت خود را حفظ كرد.
همچنين ريو كه به تازگي كمي گران شده، اين هفته تغيير چنداني نكرد و با قيمتي معادل 14 ميليون و 100 هزار تومان به فروش رفت.
سمند سورن بالاتر از پيشبينيها
در ميان خودروهاي ياد شده سمند بنزينسوز مشمول افزايش قيمت شد، به طوري كه مدل بنزيني و معمولي آن به 14 ميليون تومان رسيد. مدل گازسوز اين خودرو نيز مدتي است كه همچنان 14 ميليون و 300 هزار تومان به فروش ميرسد. سورن هم كه توليد چنداني ندارد، به 18ميليون و 500 هزار تومان در بازار تهران رسيده است. اين در حالي است كه قرار بود قيمت اين خودرو يك ميليون تومان بيشتر از سمند الايكس باشد.
تلاطم در بازار تندر90
بازار تندر90 نيز در شرايط متلاطمي به سر ميبرد، چرا كه هنوز تعهدات سال گذشته خودروسازان در قبال اين خودرو به انجام نرسيده و اين خودرو در هفت مدل از 10 ميليون و 500 هزار تومان تا مرز 14 ميليون و 900 تا 15 ميليون تومان خريد و فروش ميشود.
سير صعودي پژو405
پژو 405 بنزيني هم با توجه به تقاضاي جديدي كه اخيرا براي آن ايجاد شده، چند هفتهاي است كه سير صعودي را در پيش گرفته است و نوع بنزيني اين خودرو اين هفته با كمي افزايش به 14 ميليون و 600 هزار تومان رسيد. نوع گازسوز آن نيز 14 ميليون و 750 هزار تومان خريد و فروش ميشود.
نگاهي به اختلاف قيمت بين مدلهاي بنزيني و دوگانهسوز برخي خودروها
اما باز هم در اين ميان اختلاف قيمت بين مدلهاي بنزيني و دوگانهسوز برخي خودروها قابل تامل است.
اين اختلاف قيمت براي پژو405 حدود 150 هزار تومان، براي سمند 300 هزار تومان، براي پژو روآ حدود 350 تا 400 هزار تومان و براي پرايد 150 هزار تومان است. اين در حالي است كه ايران خودرو اعلام كرده براي دوگانهسوز كردن سمند يك ميليون و 600 هزار تومان هزينه ميكند. سايپا نيز اعلام كرده كه اين شركت براي پرايد 780 هزار تومان به اين منظور هزينه ميكند.
انتهاي پيام