معاون فرهنگي سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري فارس: برخي ساعت‌هاي اعلام‌شده براي بازديد از آثار مناسب نيستند و بايد تغيير كنند

معاون فرهنگي سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري استان فارس از احتمال تغيير ساعت بازديد از جاذبه‌هاي تاريخي اين استان خبر داد.

امير سوداگران در گفت‌وگو با خبرنگار بخش گردشگري خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) در فارس، بيان كرد: قبول مي‌کنيم که برخي ساعت‌هاي اعلام‌شده توسط اين سازمان براي بازديد از آثار تاريخي مناسب نيستند و بايد تغييراتي در آن‌ها صورت گيرند.

وي ادامه داد: رييس سازمان ميراث فرهنگي استان فارس خواسته است که برنامه‌ي پيشنهادي بازديد از مکان‌هاي تاريخي درون و بيرون شهري را ارايه کنم تا از اين پس، گردشگران مشکل کم‌تري براي بازديد از آثار تاريخي داشته باشند.

او در پاسخ به اين پرسش که آيا مدت زمان بازديد از حمام وکيل و موزه‌ي عشاير که در آن برپاست، محدود نيست و آيا گردشگري که صبح به تخت جمشيد (پارسه) مي‌رود، در حمام وکيل نيز مي‌تواند حضور يابند؟ گفت: قبول داريم، ساعت بازديد از اين اثر تاريخي که تا ساعت 14 اعلام شده است، فرصت حضور را از بسياري از گردشگران مي‌گيرد و به‌دنبال راهکاري هستيم که ساعت بازديد از اين مکان تاريخي را نيز افزايش دهيم؛ اما اكنون با کمبود نيرو مواجه هستيم.

وي در پاسخ به اين پرسش که چرا ساعت بازديد از آثار تاريخي خارج از شهر شيراز از ساعت 14 تا 17 به 16 تا 19 در تابستان تغيير داده نمي‌شود؟ توضيح داد: براي نيروي انساني شاغل در سازمان ميراث فرهنگي بسيار سخت است که هم صبح سر کار باشد و هم عصر؛ اگر ساعت کاري نيروي حفاظتي تا 17 باشد، آن‌ها در عمل از ساعت‌هاي عصر مي‌توانند استفاده کنند.

معاون فرهنگي سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري فارس همچنين در پاسخ پرسشي درباره‌ي نوع پوشش گردشگران خارجي براي ورود به مسجد وکيل شيراز، گفت: به هر حال براي ورود به مسجد، پوشيدن چادر الزامي است و گردشگران به ديگر مکان‌ها بدون چادر مي‌توانند وارد شوند.

البته سوداگران اين امر را كه گردشگران خارجي در اصفهان و کاشان، بدون چادر به مساجد شيخ لطف‌الله، امام (ره) و آقابزرگ (کاشان) مي‌توانند وارد شوند، بعيد دانست.

خبرنگار ايسنا اين موضوع را با مصلحي ـ معاون گردشگري سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري استان اصفهان ـ مطرح کرد كه او در پاسخ گفت: هيچ الزامي براي پوشيدن چادر توسط گردشگران خارجي هنگام ورود به مسجد وجود ندارد.

انتهاي پيام

  • شنبه/ ۱۵ تیر ۱۳۸۷ / ۰۹:۴۹
  • دسته‌بندی: گردشگری و میراث
  • کد خبر: 8704-05469
  • خبرنگار :