مديرعامل نماينده انحصاري وارد كننده BMW: فروش ما با اعلام سهميه‌هاي جديد بنزين كاهش چشمگير داشته است

در پي اعلام سهميه‌هاي جديد بنزين كه از فردا اعمال مي‌شود مديرعامل نماينده انحصاري وارد كننده BMW با واكنش نسبت به سياست جديد گفت: با اين كار درآمد دولت از بابت واردات خودرو افت خواهد كرد. علي رحيمي در گفت‌وگو با خبرنگار خودرو ايسنا افزود: در چند روزه اخير و پس از اعلام سهميه‌هاي جديد فروش شركت ما به طور چشمگيري افت كرده كه متعاقب اين امر نيز درآمدهاي دولت افت مي‌كند. البته چنين وضعي نيز براي شركت وارد كننده تويوتا و بنز نيز پيش آمده است. به گفته وي كل سود كشور آلمان از بابت ساخت خودرو از اين صنعت زير پنج درصد است در حالي كه دولت ما درآمدي معادل صد در صد قيمت يك خودروي وارداتي دارد. وي در پاسخ به سوالي مبني بر اينكه كسي كه داراي يك خودروي 150 ميليون توماني است آيا برايش فرق مي‌كند كه بنزين يارانه‌اي يا آزاد مصرف كند؟ گفت: بالاخره صاحبان چنين خودروهايي نيز انتظار دارند مشابه خودروهاي ديگر پول بنزين بپردازند و اگر قرار باشد براي يك مسافرت كوچك رقمي معادل 50 هزار تومان اضافه‌تر بپردازند اين رقم در طول سال به هزينه هنگفتي تبديل خواهد شد. وي تاكيد كرد: بنزين سوپر ليتري 540 تومان نيز خوب نيست چراكه مردم در كلان قضيه اين طور ارزيابي مي‌كنند كه شايد صلاح نباشد از يك خودروي وارداتي استفاده كنند، بنابراين سياست يك بام و دو هوا نمي‌شود. وي همچنين در پاسخ به اين سوال مبني بر اينكه پس چه زماني بايد قيمت بنزين به ميزان واقعي خود برسد، گفت: قيمت بنزين در كشور ما پايين نيست در واقع اين درآمد سرانه ماست كه پايين است. در كشورهايي كه قيمت بنزين آنها جهاني است سرانه دستمزد به ازاي هر نفر ساعتي 9 يورو يا 15 دلار است. آيا در كشور ما نيز چنين شرايطي وجود دارد؟ به گفته او براي كمك به قشر ضعيف كشور مي‌توان از راه‌هاي ديگري استفاده كرد و با حذف يارانه بنزين در شرايطي موافق هستم كه اين شرايط يعني حذف آن براي همه يكسان باشد. انتهاي پيام
  • جمعه/ ۳۱ خرداد ۱۳۸۷ / ۱۴:۲۵
  • دسته‌بندی: تولید و تجارت
  • کد خبر: 8703-15301
  • خبرنگار :