در حال حاضر از خودروهاي توليدي ما غير از مگان و تندر90، خودروهايي مثل ماكسيما، رونيز و سرانزا (كه در حجم كم توليد ميشود) داراي حجم موتور بالاي 2000 سيسي هستند.
عبدالله بابايي - مدير فروش پارس خودرو - در گفتوگو با خبرنگار خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، با بيان مطلب فوق درباره تقاضا براي اين خودروها پس از اعمال سهميههاي جديد بنزين توضيح داد: با توجه به وضعيت كيفي خوب خودروهاي توليدي بالاي 2000 سيسي پارس خودرو به نظر نميرسد كه تقاضا براي آنها تغير محسوسي داشته باشد.
وي در پاسخ به سوالي مبني بر اينكه آيا سياست جديد اعمال سهميههاي جديد تقاضاي خودرو را به سمت خودروهاي با حجم موتور كمترخواهد كشاند؟ توضيح داد: به نظر من اين كار عملي نخواهد شد، زيرا در حال حاضر خودرويي مثل ماكسيما با توجه به اينكه سال گذشته از لحاظ كيفي بهترين خودرو اعلام شد، باز هم متقاضيان و مشتريان خاص خود را دارد. براي ساير خودروهاي توليدي بالاي 2000 سيسي نيز وضعيت به همين ترتيب است.
او درباره نظرش در خصوص اعمال سهميههاي جديد كه از اول تيرماه اجرايي ميشود، گفت: اي كاش در اين خصوص دقتهاي بيشتري در مورد خودروهاي بالاي 2000 سيسي در نظر گرفته ميشد و به نظر من بايد تسهيلات بيشتري در اختيار خودروهاي توليد داخل قرار ميگرفت.
بابايي با اشاره به خودروي وارداتي پارس خودرو گفت: مورانو نيز با اين روند مشمول قطع سهميه دولتي خواهد شد و براي چنين خودروهايي به نظر ميرسد تغييري در تقاضاي آن ايجاد نشود، چرا كه عمده استفادهكنندگان خودروهايي در چنين كلاسي از بنزين معمولي استفاده نميكنند و همان طور كه اعلام شده، بنزين سوپر نيز مشمول يارانه دولتي نخواهد شد.
وي تاكيد كرد: توليد سورانزا در پارس خودرو محدود است و پيكاپ نيز با توجه به اين كه وانت محسوب ميشود، سهميه آن از ابتداي تيرماه قطع نخواهد شد.
به گزارش ايسنا، طبق اعلام رييس ستاد ساماندهي حمل و نقل عمومي و مديريت مصرف سوخت، در دور جديد سهميهبندي بنزين كه از فردا - ابتداي تير - اعمال ميشود، به خودروهاي وارداتي 1300 سيسي به پايين سهميه سوخت تعلق ميگيرد، اما ساير خودروهاي وارداتي كه حجم موتور آنها بيشتر از 1300 سيسي باشد و همچنين خودروهاي دو هزار سيسي به بالاي داخلي، سهميهاي به آنها تعلق نميگيرد.
انتهاي پيام