*كيفيت محصولات پتروشيمي؛ چالش مهم صنايع پتروشيمي* كارشناس ارشد شركت سابيك عربستان: رشد فروش محصولات شيميايي از سال 1996 تا 2000 جهش بزرگي داشته است
در عرصه جهاني رشد فروش محصولات شيميايي از سال 1996 تا 2000 جهش بزرگي داشته و تقاضاي زيادي ايجاد شده است. به گزارش خبرنگار خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، يوسف البنيان - كارشناس ارشد شركت سابيك عربستان - در هشتمين همايش بينالمللي پتروشيمي با اظهار اين مطلب و اين كه سال آينده دو پلنت براي توليد محصولات ويژه پتروشيمي خواهيم داشت، افزود: سال گذشته دريافتيم كه شركت سابيك بايد به دنبال توليد محصولات ويژه باشد و با اينكه برنامه توليدمان تا سال 2020 مشخص بود، ولي ديديم كه با محصولات فعلي نميتوان كار را ادامه داد و طرحي براي وسعت فعاليتهاي خود تهيه كرديم كه موجب تثبيت كار ما در خاورميانه شد. به گفته وي پرسنل سابيك در سال 2008 نسبت به سال 2003 دو برابر شده و در حال حاضر 33 هزار و 500 نفر پرسنل دارد. وي با بيان اينكه رشد اتيلن و پروپيلن در عربستان بيشتر از ايران بوده است، تاكيد كرد: در عرصه جهاني رشد فروش محصولات شيميايي از سال 1996 تا 2000 جهش بزرگي داشته و تقاضاي زيادي ايجاد شده است. وي با اشاره به اينكه اين تقاضا موجب اضافه شدن 4 محصول به توليدات پتروشيمي سابيك شده است، افزود: اين شركت در خاورميانه بر كيفيت محصولات توليدي اهميت بسياري ميدهد كه اين مساله يعني كيفيت محصولات، چالش مهم صنايع پتروشيمي است و به دنبال افزايش ظرفيتهاي خود به اين مقوله توجه خاصي شده است. به گفته او هماكنون حدود 37 هزار محصول در جهان موجود است كه توليد در خاورميانه و آسيا تغيير كرده و تعداد واحدهاي بزرگ در حال افزايش است و با توجه به تغييرات جغرافيايي تقاضا براي پرسنل همچنان ادامه دارد. وي در پايان خاطرنشان كرد: در حال حاضر ما شاهد يك جنگ براي نگه داشتن استعدادها خواهيم بود و در اين ميان و طي نظرسنجي از 500 سازمان جهاني 68 درصد نگه داشتن استعدادهاي انساني را بسيار مهم ارزيابي كردند. در اين مراسم همچنين آنتون وريس - رئيس بخش پليمر شركت صنايع ليوندل بازل - خاطرنشان كرد: بيش از 30 درصد محصولات شيميايي را پليمرها تشكيل ميدهند. در گذشته شركتها بيشتر امتياز خود را در حفظ بقا ميديدند و الان سودآوري و مزيتهاي رقابتي براي آنها مطرح است كه در اين زمينه خاورميانه داراي مزيت سرمايهگذاري برگشتپذير است. به گفته وي در آسيا و خاورميانه الگوهاي توليد تغيير كردهاند و بازارها به سمت رشد بيشتر رفتهاند. انتهاي پيام