عضو انجمن صنفي دفاتر خدمات مسافرتي استان قم: كتاب‌هاي اطلاع‌رساني تورهاي ارزان در اختيار مردم نيستند كاركنان سازمان‌ها به سفرهاي ارزان نياز دارند

عضو انجمن صنفي دفاتر خدمات مسافرتي استان قم گفت: كتاب‌هاي اطلاع‌رساني تورهاي ارزان‌قيمت بايد در ميان مردم توزيع شوند، درحالي‌كه اين كتاب‌ها در اختيار مردم قرار ندارند و حتا به سازمان‌هاي مختلف نرسيده‌اند. محسن خشت‌كار در گفت‌وگو با خبرنگار بخش گردشگري خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، با اشاره به تبليغات محدود طرح سفرهاي ارزان‌قيمت، اظهار كرد: سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري تبليغات مربوط به تورهاي ارزان‌قيمت را از طريق رسانه‌ها مي‌تواند انجام دهد؛ ولي تاكنون اين كار را نكرده است. به گفته‌ي او، كاركنان سازمان‌ها و اداره‌هاي مختلف واقعا به سفرهاي ارزان‌قيمت نياز دارند؛ اما چون تبليغي نمي‌شود، اين سازمان‌ها براي اين تورها تقاضا نمي‌كنند. اين مجري طرح سفرهاي ارزان با بيان اين‌كه تورهاي ارزان برنامه‌ي خوبي است، بيان كرد: نمونه‌ي اين طرح در كشورهاي اروپايي براي سازمان‌ها و اداره‌هايي مانند آموزش و پرورش اجرا مي‌شود تا در زماني ‌كه ظرفيت‌ هتل‌ها و شركت‌هاي حمل‌ونقل خالي است، از اين امكانات با قيمت ارزان‌تر استفاده شود. او با اشاره به اين‌كه در استان قم، سه مجري طرح سفرهاي ارزان‌قيمت فعال‌اند، افزود: سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري اين مجري‌ها را با توجه به پيشينه‌ي كاري آژانس‌ها در اجراي تور انتخاب مي‌كند. عضو انجمن صنفي دفاتر خدمات مسافرتي استان قم درباره‌ي ميزان استقبال از اين تورها در قم، گفت: مردم عادي اصلا از اين طرح اطلاع‌ ندارند و ما منتظر مراجعه‌كنندگان اين تورها هستيم. در اداره‌ها و سازمان‌ها نيز تبليغاتي نشده است تا كاركنان آن‌ها از اين امكانات ارزان‌قيمت استفاده كنند. وي درباره‌ي همكاري شركت‌هاي حمل‌ونقل و هتل‌ها در اجراي اين طرح، اظهار داشت: شركت‌هاي حمل‌ونقل و هتل‌ها با توجه به اين‌كه اكنون فصل خلوتي مسافرت است، تمايل دارند با اين طرح همكاري كنند. علاوه بر اين، اجراي طرح سفرهاي ارزان براي اين مراكز خدماتي نيز مفيد است، چون در اين شرايط، ظرفيت آن‌ها تكميل مي‌شود. اين مجري تورهاي ارزان‌قيمت در استان قم درباره‌ي‌ گران‌فروشي اين تورها در برخي از دفاتر خدمات مسافرتي، گفت: نظارت چنداني بر بخش‌هاي خدماتي گردشگري نمي‌شود. زماني اين نظارت بر آژانس‌ها، قوي بود و شركت‌هاي حمل‌ونقل و هتل‌ها نيز جرأت نمي‌كردند، نرخ ثابت نداشته باشند؛ اما اكنون اتوبوس‌ها براي يك مسيري هشت‌هزار تومان قيمت مي‌دهند و در نوروز اين قيمت را تا دوسه برابر افزايش مي‌دهند يا در تابستان اصلا خدمات نمي‌دهند. در حمل‌ونقل زميني اصلا نظارتي وجود ندارد. خشت‌كار اضافه كرد: در هر كشوري كتاب‌هاي تورها معمولا در دست مردم‌اند كه براساس قيمت‌ها و خدمات منتشرشده مي‌توانند برنامه‌ريزي كنند؛ اما در ايران چون تكليف قيمت‌ها در چند ماه آينده مشخص نيست، نمي‌توان برنامه‌ريزي كرد. انتهاي پيام
  • یکشنبه/ ۱۵ اردیبهشت ۱۳۸۷ / ۱۰:۰۴
  • دسته‌بندی: گردشگری و میراث
  • کد خبر: 8702-08381
  • خبرنگار : 71021