سازمان منطقه آزاد کيش اعلام كرد: مذاكره عماني‌ها براي توسعه ميدان گازي كيش در ارديبهشت ماه ترك‌ها علاقمند به سرمايه‌گذاري در فازهاي 22 و23 و24 پارس جنوبي

سازمان منطقه آزاد کيش اعلام کرد: مقامات يك شركت عماني با اعلام علاقه‌مندي براي توسعه ميدان گازي كيش، به منظور انجام مذاكرات ماه آينده به ايران مي‌آيند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) ، بر اساس اين گزارش ارزش توليدات سالانه طرح توسعه ميدان گازي كيش در فاز اول يك ميليارد و200ميليون دلار است و ارزش توليدات سالانه اين طرح در مجموع براي سه فاز بيش از سه ميليارد و600 ميليون دلار خواهد بود كه برآورد نرخ بازگشت سرمايه‌اي آن معادل 40 درصد است.

ميدان گازي كيش 48 هزار ميليارد فوت مكعب گاز در جا دارد كه پيش بيني مي شود روزانه 60 تا 100 ميليون مترمكعب گاز از آن برداشت شود كه در اين راستا حفر10 چاه در خشكي و حفر 15 حلقه چاه در برنامه قرار دارد.

اين گزارش مي افزايد: هم چنين سرمايه گذاران كشورهاي هند و چين به منظور مذاكره براي سرمايه گذاري در صنعت نفت ايران ارديبهشت ماه در ايران حاضر مي شوند.

شركت چيني «سي.ان.او.او.سي» قرار است با حضور در ايران مذاكرات براي مشاركت در پارس شمالي را آغاز كنند. هم چنين شركت بوتاش تركيه علاقه مندي براي سرمايه گذاري در فازهاي 22 و 23 و 24 پارس جنوبي را اعلام كرده و به زودي با حضور در ايران گفت وگوها را براي دست يابي به تفاهم همكاري با ايران آغاز مي كنند.

انتهاي پيام

  • سه‌شنبه/ ۲۷ فروردین ۱۳۸۷ / ۱۱:۲۶
  • دسته‌بندی: انرژی
  • کد خبر: 8701-07956
  • خبرنگار :