گزارشي از اكران چهار فيلم ايراني در بهار 87

سينماها در ايام نوروز ميزبان فيلم‌هايي از پريسا بخت‌آور، قاسم جعفري، سيروس الوند و رضا ميركريمي مي‌شوند.

«به همين سادگي» فيلمي كه به آقايان توصيه شد

به گزارش خبرنگار سينمايي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، سهم اكران فيلم‌هاي جشنواره‌ي فجر در ايام نوروز، تنها يك فيلم است. «به همين سادگي» رضا ميركريمي كه به عنوان بهترين فيلم جشنواره‌ي بيست و ششم فيلم فجر هم معرفي شد.

اين فيلم با بازي هنگامه قاضياني، مهران كاشاني و نيره فراهاني در جشنواره‌ي سپري شده علاوه بر بهترين فيلم، سيمرغ‌هاي بهترين بازيگري و فيلم‌نامه را هم دريافت كرد.

در خلاصه داستان «به‌همين سادگي» آمده است: «فردا براي امير روز مهمي است. او در يک مسابقه بين‌المللي معماري شرکت کرده و بايد در رقابت با شرکت‌هاي خارجي موفق شود. همسر او طاهره به دنبال آن است که محيط آرامي در خانه برايش ايجاد کند،اما به خاطر سفر دخترشان و مجلس عروسي که در همسايگي آنها در جريان است طاهره با مشکلات زيادي روبرو مي‌شود.»

ميركريمي كه آخرين فيلم به نمايش درآمده‌اش «خيلي دور خيلي نزديك» در سال 84 است، درباره‌ي فيلم جديدش توصيه كرده است:«عده‌اي تصور مي‌كنند مخاطب اصلي «به همين سادگي» خانم‌ها هستند اما من شدت به آقايان توصيه مي‌كنم اين فيلم را ببينند، چرا كه پيام اصلي فيلم متعلق و مربوط به آقايان است.»

گفتني است: اين فيلم با سرمايه‌گذاري مشترک ميرکريمي و سازمان توسعه سينمايي سوره حوزه هنري تهيه مي‌شود.

دايره‌زنگي مي‌نوازد

«دايره زنگي» اولين ساخته‌ي بلند سينمايي پريسا بخت‌آور و با فيلم‌نامه‌ي از اصغر فرهادي قرار است در گروه قدس به نمايش درآيد.

سيد جمال ساداتيان تهيه كننده اين فيلم را برعهده داشته است و مهران مديري، باران كوثري، صابر ابر، امين حيايي، بهاره رهنما، اميد روحاني، محمدرضا شريفي نيا، گوهر خيرانديش، نيلوفر خوش خلق، نيما شاهرخ شاهي، اكرم محمدي، امير نوري، مليكا شريفي‌نيا، محسن قاضي مرادي، كيانوش گرامي، آفرين چيت‌ساز، مهدي پاكدل، نگار فروزنده به ايفا نقش مي‌پردازد.

مرتضي پورصمدي مديريت فيلمبرداري آن را عهده‌دار است. در خلاصه داستان اين فيلم آمده است:« صبح روز جمعه شيرين و محمد تنها تا پايان روز فرصت دارند هزينه تعمير ماشيني را كه با آن تصادف كرده‌اند، تأمين كنند.

اين دو به ناچار راهي خانه‌اي در شمال شهر مي‌شوند تا با كاري كه انجام مي‌دهند، پول مورد نياز را تأمين كنند.

قاسم جعفري بعد از «بازنده» با «مجنون ليلي» آمد

جديدترين ساخته سينمايي قاسم جعفري بعد از «ماه مهربان»، «قاصدك»، «بازنده»، «گرگ و ميش» در قالب يك اثر عاشقانه به‌ نام «مجنون ليلي» در گروه آفريقا به نمايش درخواهد آمد.

در «مجنون ليلي»، محمدرضا گلزار، حامد بهداد، الناز شاكردوست، حميد گودرزي، نيما شاهرخ‌شاهي، السا فيروزآذر، يوسف تيموري، شهرزاد جعفري، احمد پورمخبر، زهره مجابي، رامين راستاد، گلاره عباس، لعيا باستاني، سميه طاري، گلي اكبري. با حضور ابوالفضل پورعرب و رضا رويگري به ايفاي نقش مي‌پردازند.

«مجنون ليلي» عاشقانه‌يي است كه داستان آن از يك صبح تا شب در كلانشهر تهران اتفاق مي‌افتد و شخصيت‌هاي فيلم در بستر حوادث قصه هر كدام به ديدگاه جديدي از عشق و دوست داشتن مي‌رسند و اين فيلم‌نامه توسط فرهاد طب‌نوري، مسعود صحت به نگارش در آمده است.

قاسم جعفري سال 84 كه فيلم «گرگ و ميش» را اكران كرده است حال بعد از دو سال، قرار است آخرين ساخته‌ي سينمايي‌اش «مجنون ليلي» را به نمايش بگذارد.

سرمايه‌گذاران آن حسن رحيم منفرد، صديقه صحت در لابراتوار: مركز خدمات صنايع فيلم ايران (بديع)، مجري طرح:‌ صديقه صحت ، تهيه‌كننده: قاسم جعفري ، محصول موسسه فرهنگي هنري شهرزاد 1386 است.

سينما «آزادي» را با «زن دوم» تجربه كنيد

سيروس الوند با هفدهمين فيلم سينمايي‌اش «زن دوم» كه فيلم‌نامه آن براساس كتابي به همين نام نوشته‌ي فرشته طائرپور و مينو كريم‌زاده ساخته شده است، اولين اكران سينما آزادي را در ايام نوروز دارد.

اين فيلم با بازي نيكي كريمي، محمدرضا فروتن، امير آقايي، آناهيتا نعمتي، سحر زكريا و مهتاج نجومي ساخته شده است و در خلاصه داستان آن آمده است: زندگي عاشقانه مهتاب با رسيدن خبري به بحران كشيده مي‌شود، آدمهايي از گذشته‌ي فراموش شده هركدام پا به ماجرا مي‌گذارند كه هر يك تعريفي متفاوت از عشق و حق با خود آورده‌اند. حادثه بر همه چيز سايه مي‌افكند. بهرام و مهتاب در موقعيت انتخابي دشوار قرار مي‌گيرند، انتخاب ميان خود و ديگري، عشق و خودخواهي، خواستن و نخواستن و....

به گزارش ايسنا، «زن دوم» كه به تهيه‌كنندگي فرشته طائرپور ساخته شده است اين روزها تهيه‌كننده و پخش‌كننده‌ي اين فيلم با شعار «آزادي» را با زن دوم تجربه كنيد. از مخاطبانشان مي‌خواهند كه سالن خاطره‌انگيز سينما آزادي را با نمايش زن دوم تجربه كنند.

گفتني است: تاكنون اكران نوروزي سينما عصر جديد مشخص نشده است.

انتهاي پيام

  • دوشنبه/ ۲۷ اسفند ۱۳۸۶ / ۱۰:۲۷
  • دسته‌بندی: سینما و تئاتر
  • کد خبر: 8612-14537
  • خبرنگار : 71091