كم‌تر از يك‌ماه تا نوروز، نايب رييس جامعه‌ي هتل‌داران: كارشناسي نرخ هتل‌ها طول خواهد كشيد

با وجود آن‌كه كم‌تر از يك‌ماه تا تعطيلات نوروزي باقي مانده است، هنوز هتل‌داران و گردشگران به‌دليل مشخص نشدن نرخ هتل‌ها در سال 1387 سرگردان‌اند.

به گزارش خبرنگار بخش گردشگري خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، با اين سرگرداني‌ها و اعتراض به نرخ‌هاي اعلام‌شده‌ي سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري، بعضي از هتل‌ها نرخ‌هاي نوروزي خود را با اعمال درصدي افزايش ارايه كرده‌اند و حتا با قيمت‌هاي جديد، اتاق‌ها را رزرو مي‌كنند. در اين ميان، بعضي ديگر از هتل‌ها مانند هتل‌هاي استان لرستان هنوز نرخ جديدي از سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري نگرفته‌اند. هيچ هتلي نيز در استان همدان رزرو نشده است و گردشگران به‌دليل بي‌اطلاعي از نرخ هتل‌ها بلاتكليف‌اند.

همچنين در بوشهر، نرخ جديد ابلاغ‌شده به هتل‌داران نسبت به نرخ‌هاي قبلي 20 تا 35 درصد كاهش يافته است. بنابراين هتل‌داران خود اقدام به كارشناسي نرخ‌ها كرده و نرخ‌هاي پيشنهادي را به سازمان اعلام كرده‌اند تا درباره‌ي آن‌ها تجديد نظر شود.

جلسه‌ي هيأت مديران جامعه‌ي هتل‌داران با رييس سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري ـ اسفنديار رحيم‌مشايي ـ نيز تشكيل و قرار شد كه هيأت كارشناسي مشخص‌شده نرخ‌هاي كارشناسي را تا چهارم اسفندماه به رييس سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري تحويل دهد.

محمدعلي فرخ‌مهر ـ نايب رييس جامعه‌ي هتل‌داران ايران ـ در گفت‌وگو با خبرنگار بخش گردشگري ايسنا، گفت: ما تصميم داريم كه يك‌بار براي هميشه كار كارشناسي انجام دهيم. به همين دليل، كارشناسي نرخ هتل‌ها به‌سرعت انجام نمي‌شود و طول خواهد كشيد.

او بيان كرد: پس از آن‌كه نرخ هتل‌هاي استان تهران كارشناسي و مشخص شد، نوبت به ديگر استان‌ها مي‌رسد. اكنون بيشتر استان‌ها نرخ‌هاي جديد خود را گرفته‌اند و از اين نظر رضايت دارند؛ اما گروهي نيز كه از نرخ‌هاي ابلاغ‌شده ناراضي هستند، نرخ‌هايشان كارشناسي مي‌شود.

جعفر عطار ـ رييس جامعه‌ي هتل‌داران ايران ـ نيز در گفت‌وگو با خبرنگار ايسنا، اظهار داشت: گزارش كميته‌ي كارشناسي آماده شده است و امروز (پنجم اسفندماه) به نماينده‌ي رييس سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري داده مي‌شود و پس از آن بايد منتظر نتيجه بود.

وي افزود: اميدوارم اين نگراني كه چندماه است در هتل‌ها ايجاد شده، از ميان برود تا هتل‌ها در ارايه‌ي خدمات گردشگران بتوانند بكوشند.

در شرايطي كه سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري تلاش دارد با اجراي آيين‌نامه‌ي يكسان‌سازي نرخ قيمت سفر را كاهش دهد و با توجه به سخنان رييس سازمان مبني بر افزايش نيافتن قيمت هتل‌ها در نوروز، طبق گفته‌ي دفاتر خدمات مسافرتي و اقدام برخي هتل‌ها براي جبران خسارت‌هاي ساليانه، اكنون قيمت هتل‌ها براي نوروز افزايش يافته است.

انتهاي پيام

  • یکشنبه/ ۵ اسفند ۱۳۸۶ / ۱۲:۳۷
  • دسته‌بندی: گردشگری و میراث
  • کد خبر: 8612-02101
  • خبرنگار :