محمود اكرامي‌فر، دبير جشنواره‌ي شعر فجر: امسال از تمام طيف‌هاي شعري انتخاب داشتيم

دبير دومين جشنواره‌ي شعر فجر گفت: داوران ما انتخاب‌هاي شايسته و بجايي داشتند و توانستند در انتخاب‌هاي‌شان نمونه‌هاي گويا و معرفي‌اي از شعر ايران داشته باشند.

محمود اكرامي‌فر در گفت‌وگو با خبرنگار بخش ادب خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، درباره‌ي اعلام قبلي اين جشنواره مبني بر چاپ اثر 30 شاعر جوان از استان‌هاي شركت‌كننده در جشنواره، با توجه به اين‌كه 10 استان، شاعران جوان برگزيده معرفي نكرده‌اند، گفت: از استان‌هايي كه تا امروز شاعر جوان برگزيده‌ي هيأت داوران استان خود را معرفي نكرده‌اند، مي‌خواهيم به‌زودي آن‌ها را به همراه نامه‌ي دبيرخانه‌ي استاني معرفي كنند، تا مجموعه‌ي شعرشان را منتشر كنيم و درنهايت مجموعه‌هاي شعري از شاعران جوان 30 استان شركت‌كننده به‌چاپ خواهند رسيد.

او همچنين درباره‌ي عنوان «بين‌المللي» جشنواره و اين‌كه اين عنوان چقدر موضوعيت داشته است، توضيح داد: حدود 30 شاعر و شعرشناس از سراسر جهان در مراسم اختتاميه بودند و دو شاعر غيرايراني هم شعرخواني داشتند. درواقع در بخش بين‌الملل كه عباسعلي وفايي مسؤول بود، از 30 شاعر خارجي دعوت شد و در مراسم پاياني حاضر بودند.

اكرامي‌فر درباره‌ي اين‌كه آيا صرف شعرخواني چند شاعر غيرايراني، جشنواره را بين‌المللي مي‌كند، و اين‌كه در دور نخست جشنواره دست كم از چهار شاعر فارسي‌زبان غيرايراني تقدير شد، گفت: امسال هم 10 شاعر در اين بخش تقدير شدند و به آن‌ها هدايايي داده شد و فقط روي سن نيامدند. درواقع در جايي غير از مراسم اختتاميه به 10 شاعر غيرايراني هدايايي داديم و به‌صورت اعلان عمومي نبوده است.

او همچنين درباره‌ي برگزيده‌ها متذكر شد: ما در جايزه‌مان چنين روندي نداريم كه آن‌هايي كه سال گذشته برگزيده شده‌اند، امسال هم برگزيده باشند.

دبير دومين دوره‌ي جشنواره‌ي شعر فجر درباره‌ي ميزان فراگير بودن انتخاب‌هاي اين دوره از جشنواره به ايسنا گفت: به عنوان كسي كه سال گذشته دورادور در جريان دور اول جشنواره بودم، تلاش دوستان و عليرضا قزوه و همكارانش را مي‌ستايم. اما امسال به اعتقاد من، انتخاب‌شده‌ها تفاوت‌هايي دارند و ما تقريبا از تمام طيف‌هاي مختلف شعري امروز ايران در انتخاب‌شده‌ها داشتيم و اين انتخاب داوران بوده است. در اين جشنواره از شعر آزاد تا كلاسيك و از سن 21 تا 85ساله انتخاب داشته‌ايم.

اكرامي‌فر در پايان با بيان اين‌كه از هيأت علمي شامل: صابر امامي و مصطفي محدثي خراساني تشكر مي‌كند، ابراز اميدواري كرد، جشنواره‌ي سوم از امسال بهتر و همه‌جانبه‌تر باشد.

انتهاي پيام

  • شنبه/ ۴ اسفند ۱۳۸۶ / ۱۲:۰۵
  • دسته‌بندی: ادبیات و کتاب
  • کد خبر: 8612-01594
  • خبرنگار :