با تعمير دو كابل زير دريايي آسيب ديده؛ سرويس‌هاي اينترنتي خاورميانه از طريق اين كابل‌ها مجددا برقرار شدند

بنابر اعلام شركت هندي صاحب كابل‌هاي اينترنتي زير دريايي در درياي مديترانه و خليج فارس، دو كابل آسيب ديده متعلق به اين شركت، تعمير و سرويس‌هاي اينترنتي به خاورميانه و آسيا از طريق اين دو كابل مجددا برقرار شدند.

به گزارش سرويس ارتباطات خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، شركت مخابراتي فلاگ كه زير مجموعه‌ي Reliance Communications دومين اپراتور تلفن همراه بزرگ هند است، با انتشار بيانيه‌اي اعلام كرد: آسيب ديدگي كابل‌هاي فلاگ اروپا آسيا و فالكون تعمير شده و سرويس‌هاي اينترنتي از طريق اين كابل‌ها مجددا برقرار شده‌اند؛ كار تعمير دومين كابل آسيب ديده در نزديكي مصر نيز به‌زودي كامل خواهد شد.

دسترسي به اينترنت در جنوب آسيا و برخي از كشورهاي خاورميانه به دنبال قطع دو كابل زير دريايي در نزديك بندر اسكندريه مصر در حدود دو هفته قبل مختل شده و عرضه‌كنندگان سرويس‌هاي اينترنتي را واداشت ارتباطات اينترنتي و تلفني را از مسير ديگري برقرار كنند.

بنابر اعلام كميته بين‌المللي حفاظت از كابل كه انجمن متشكل از 86 شركت اداره‌كننده كابل‌هاي زير دريايي است، بيش از 95 درصد از ترافيك مخابرات و ديتاي فرا اقيانوسي توسط كابل‌هاي زير دريايي منتقل مي‌شوند.

پيش از قطع اينترنت در كشورهاي خاورميانه و جنوب آسيا، يكي از بزرگترين قطعي سيستم‌هاي مخابراتي در دسامبر سال 2006 و به دنبال وقوع زلزله 1/7 ريشتر‌ي به وقوع پيوست و طي آن هشت كابل زير دريايي از نه كابل بين تايوان و فيليپين قطع شده و ارتباط جنوب شرقي آسيا را با باقي دنيا قطع كرد.

انتهاي پيام

  • دوشنبه/ ۲۲ بهمن ۱۳۸۶ / ۱۴:۴۸
  • دسته‌بندی: ارتباطات و فناوری اطلاعات
  • کد خبر: 8611-12830
  • خبرنگار : 71263