*مراسم نصب ترمز ABS روي محصولات ايران خودرو* رييس پليس راهور ناجا: ايران خودرو از پليس طلب‌كار است! اولين خطا در جاده‌هاي ما به آخرين خطا منجر مي‌شود

با فراخواني كه ايران خودرو در بحث پژو 405 داشت و اصلاح سوختي كه اين گروه خودروساز انجام داد، در حال حاضر ايران خودرو از مردم و پليس طلبكار است.

به گزارش خبرنگار خودرو خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، سردار رويانيان - رييس پليس راهور ناجا - با بيان اين مطلب در مراسم نصب ترمزهاي ABS روي محصولات ايران خودرو گفت:‌ دليل اين مساله نيز اين است كه ايران خودرو به مردم اعلام مي‌كند كه چرا براي اصلاح سيستم سوخت رساني خود اقدام نمي‌كنند كه اين موضوع شجاعت يك گروه خودروساز در پذيرفتن نقصش را نشان مي‌دهد.

وي با بيان اين‌كه توجه به ايمني يكي از دغدغه‌هاي مهم مردم و خودروسازان است، افزود: ترمزهاي قديمي كه روي خودروها نصب مي‌شود در شرايط كنوني از كارايي لازم برخوردار نيست و ايران خودرو با درك اين موضوع ونصب ترمزهاي ABS روي خودروها اقدام به حفاظت از جان مردم كرده است. اگر در اروپا اين كار ارزشي معادل 10 داشت، در ايران مسلما ارزش اين كار باتوجه به شرايط جاده‌هاي آن دو برابر است.

رويانيان همچنين با اشاره به اين‌كه در حال حاضر از بيش از 6 تا 10 برابر جاده‌ها عبور و مرور خودروها صورت مي‌گيرد، افزود: يك جاده استاندارد بايد پنج ويژگي فني داشته باشد كه يكي از آنها بخشندگي جاده است؛ به اين معني كه اگر راننده خطا كرد جاده فرصت جبران اشتباه راننده را به او بدهد و اين در حالي است كه اولين خطا در جاده‌هاي ما منجر به آخرين خطا مي‌شود.

وي ادامه داد: در جاده‌هاي استاندارد ممكن است 100 دستگاه خودرو به هم برخورد كنند و اتفاقي براي كسي رخ ندهد، ولي در جاده‌هاي ما ممكن است با برخورد دو دستگاه خودرو 100 نفر جان خود را از دست دهند. البته نبود علائم و خط كشي‌هاي لازم دراين ميان بي‌تاثير نيست.

او با اشاره به ويژگي‌هاي ترمز ABS خاطرنشان كرد: ترمز ABS از قفل شدن نامتوازن چرخ‌ها جلوگيري مي‌كند. همچنين مانع چرخش و واژگون شدن خودرو مي‌شود و نصب اين سيستم از آرزوهاي چند ساله پليس بوده است.

رييس پليس راهور ناجا همچنين با اشاره به عرضه يك نمونه كمربند ايمني جديد پرايد گروه سايپا گفت: اميدواريم سايپا هرچه سريعتر اين كمربند تقريبا استانداردي كه براي يك مدل از خودروهاي خود به ما نشان داده را در همه مدل‌هاي پرايد مورد استفاده قرار دهد.

مديرعامل ايران‌خودرو:

ترمزABS از سال آينده روي خودروهاي ايران خودرو به جز پژو رو‌آ و وانت باردو نصب مي‌شوند

در ادامه اين مراسم منوچهر منطقي - مدير عامل ايران خودرو - نيز با اشاره به آخرين كارهاي انجام شده در اصلاح سيستم سوخت خودروهاي شامل فراخوان اين شركت گفت: روي 400 هزار دستگاه خودرو با فراخواني كه براي اصلاح سيستم سوخت رساني داشتيم، سيستم جديد نصب كرديم. اين در حالي است كه حدود 86 درصد مردم در فراخوان ما شركت كردند و 10 درصد نيز اعلام كردند كه مراجعه نمي كنند كه از 4درصد آنها آدرس نداريم.

وي خاطرنشان كرد: پس از اين موضوع اولين دستاورد ايران خودرو نصب سيستم ABS روي محصولات توليدي است. اين كار در ظاهر ساده به نظر مي‌آيد، ولي بايد سيستم ABS با مجموعه خودرو هماهنگ شود و مراحل متعددي از صحه‌گذاري روي آن انجام شود، بنابراين كار پيچيده‌اي است.

وي يادآور شد: در برآورد نظرخواهي كه از مشتريان تا قبل از سال 2000 به عمل آمده، بيشترين درخواست آنان داشتن خودرويي كم مصرف، پر قدرت، ايمن و باهزينه تامين و نگهداري كم بود، ولي از سال 2000 به بعد عمده نظر مشتريان در خصوص ايمني بوده است و به نظر ما نصب اين ترمزها يك گام در راستاي رضايت مشتري بوده است.

به گفته منطقي محصولات ايران خودرو به كشورهاي مختلف صادر مي شود و نصب سيستم ترمز ABS در برخي كشورها اجباري است و ما بدون نصب آن نمي توانيم صادرات انجام دهيم، ولي اين كار را نه به خاطر توسعه صادرات بلكه در راستاي افزايش ايمني در جامعه انجام داديم.

وي يادآور شد: از سال آينده ترمز ABS به تدريج روي كليه خودروهاي ايران خودرو به جز پژو رو‌آ و وانت باردو نصب و محصولات توليدي با اين سيستم عرضه خواهد شد.

گفتني است، قيمت ترمزهاي ABS به گفته مدير عامل ايران خودرو حدود 500 هزار تومان است.

مديرعامل ساپكو:

از اسفندماه به تدريج سيستم ترمز ABS را روي خودروها نصب مي‌كنيم

همچنين مجتبي شيراپور - مديرعامل شركت ساپكو - با بيان اين‌كه در ارتقاي كيفيت محصولات ايران خودرو اقدامات خوبي انجام شده است، اظهار كرد: در دو سال گذشته در گروه ايران خودرو شاهد توسعه صادرات به صورت CBU و احداث خطوط توليد در كشورهاي خارجي بوده‌ايم.

وي افزود: در بررسي‌هاي شركت بازرسي كيفيت و استاندارد ايران و در 9 ماه گذشته از ايران خودرو، اين شركت اعلام كرده كه 12 درصد نمره منفي توليدي ايران خودرو كاهش داشته است.

به گزارش ايسنا، او با اشاره به نصب ترمز ABS روي خودروها با بيان اين كه از يك سال و نيم پيش روي اين موضوع در حال كار هستيم، افزود: هم اكنون مي‌توانيم اين ترمزها را با طيف گسترده روي محصولات خود نصب كنيم. البته قبلا اين كار را براي خانواده پژو پارس ELX و سمند انجام مي‌داديم، ولي امروز اين كار را مي‌توانيم براي خانواده پژو پارس، پژو 405 و سمند نيز انجام دهيم. اين سيستم براي پژو 206 قبلا تعريف شده بود و فقط در طراحي 206 تيپ 2 اين سيستم پثيش بيني نشده بود كه در حال حاضر ترمز ABS قابل نصب روي همه خودروهاي توليدي ايران خودروست.

به گفته وي با نصب اين ترمز اگر بتوانيم 10 درصد از آمار 25 هزار كشته‌اي كه حاصل تصادفات رانندگي است را كاهش دهيم، كار بزرگي انجام داده‌ايم.

وي ادامه داد: از اسفندماه به تدريج اين سيستم را روي خودروها نصب و از سال آينده قادريم نصب ترمز ABS را روي همه خودروها انجام دهيم.

رييس اداره كل رضايت مشتري ايران خودرو:

سمند، پژو206 بيشترين درصد محصولات صادراتي ايران‌خودرو در سال جاري هستند

حميد سعيدي - رييس اداره كل رضايت مشتري ايران خودرو - نيز در اين مراسم با اشاره به صادرات ايران خودرو در سال 85 گفت: طي اين مدت ايران خودرو 61 درصد از صادرات شركت‌هاي زير مجموعه سازمان گسترش و نوسازي صنايع را به خود اختصاص داد و تراكتورسازي 11 درصد و سايپا با 10 درصد اين صادرات را به خود اختصاص دادند.

وي افزود: ايران خودرو در سال 2006 محصولات خود را به 32 كشور صادر كرد كه از جمله مقاصد صادراتي آن كشورهاي CIS خاورميانه، كشورهاي عربي و آمريكا بوده است.

او حجم صادرات ايران خودرو در سال 84 را پنج هزار و 670 دستگاه عنوان كرد و افزود: در سال 85 اين رقم به 22 هزار و 419 دستگاه رسيد است. در هفت ماه ابتداي امسال نيز حدود 23 هزار و 760 دستگاه خودرو صادر كرديم كه سمند و پژو 206 بيشترين آمار صادراتي را به خود اختصاص دادند و در اين ميان پژو روآ، پژو405 و پارس در رتبه‌هاي بعدي هستند.

وي در خصوص ترمزهاي ABS نيز تصريح كرد: مهمترين استفاده ترمزهاي ABS در سطوح خيس و لغزنده است و اين سيستم ترمز داراي سه قسمت سنسور، مدولاتور و ECU است كه روي هر يك از چرخ‌هاي اتومبيل يك سنسور نصب مي‌شود تا اطلاعات مربوط به وضعيت چرخها را به ECU انتقال دهد.

او درباره مزاياي ترمزهاي ABS نيز توضيح داد: كاهش خط ترمز، افزايش فرمان‌پذيري، كاهش لغزش اتومبيل، افزايش پايداري خودرو و كاهش اثرات جاده روي خودرو از اين مزايا هستند.

انتهاي پيام

  • جمعه/ ۱۹ بهمن ۱۳۸۶ / ۱۳:۱۱
  • دسته‌بندی: تولید و تجارت
  • کد خبر: 8611-10888
  • خبرنگار :