سخنگوي مجمع فيلم‌سازان: اگر قرار اتفاقي در مسير سينماي ملي بي‌افتد بايد همه‌ي گروهها سهم داشته باشند

سخنگوي مجمع فيلم‌سازان سينماي ايران گفت: از ابتدا و زماني كه پيشنهاد اوليه‌ي شوراي عالي تهيه‌كنندگان مطرح شد، ما بر اين موضوع تاكيد داشتيم كه اگر قرار است شرايطي براي تهيه‌كنندگان شكل بگيرد، بايد فراگير باشد و منافع همه بخش‌هاي تهيه‌كنندگي در آن در نظر گرفته شود.

ابوالحسن داودي پيرو انتخاب اعضا هيات رييسه‌ي شوراي عالي تهيه‌كنندگان و توزيع فيلم ايران به خبرنگار سينمايي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، در ادامه تصريح كرد: معتقد هستيم به غير از اين شرايط هيچ تشكلي نمي‌تواند موفق باشد و به تنهايي حركت بكند. اما مشخصا يك سري از دوستان اين نظر و راي را در ابتدا باور نداشتند و براساس يك نگاه‌ها خاص تعريف و تفسير كردند ولي طي دو سال كه از اين ماجرا سپري مي‌شود و طول زمان هم به دوستان ثابت كرد كه با توجه به شرايط سينما حُكم نمي‌كنم در فكر حذف يا برتري جويي و وزن‌كشي باشيم.

وي در عين حال خاطرنشان كرد: مجمع فيلم‌سازان نيز بر همين اساس و به دليل اينكه منافع كلي تهيه‌كنندگان به خطر نيافتد، برخي مسائل را مسكوت گذاشت مثلا در تعداد نمايندگان، مجمع فيلم‌سازان كمترين سهم را در شوراي عالي تهيه‌كنندگان دارد. اما از آنجايي كه به دنبال سهم‌خواهي نبوديم هيچ اعتراضي نكرديم. به خاطر اين كه شرايطي فراهم شود تا هر گروهي حرف منطقي خودش را در مراجع تصميم‌گيري سينما مطرح بكند.

ابوالحسن داودي ضمن اشاره به جلسات سپري شده شوراي عالي تهيه‌كنندگان در پايان به ايسنا گفت: جرياني كه اين چند هفته در جلسات شوراي عالي تهيه‌كنندگان سپري شد منجر شد، اكثريت اعضاي حاضر متوجه ضرورت اين مساله شدند؛ كه طي كردن مسيري به تنهايي يا با حركت گروه خاص امكان‌پذير نيست. اگر قرار است اتفاقي در مسيري كه سينماي ملي در آن قرار دارد بي‌افتد، بايد همه‌ي گروه‌ها در آن سهم و مشاركت داشته باشند.

انتهاي پيام

  • چهارشنبه/ ۲۱ آذر ۱۳۸۶ / ۱۲:۱۸
  • دسته‌بندی: سینما و تئاتر
  • کد خبر: 8609-12295
  • خبرنگار : 71091