*به‌بهانه‌ پايان هشتمين و آغاز نهمين سال فعاليت خبرگزاري دانشجويان ايران* مروري بر يادداشت‌هاي دست‌اندركاران عرصه‌هاي فرهنگ و ادب در بازديد از غرفه «ايسنا»

غرفه خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) در چهاردهمين نمايشگاه مطبوعات و خبرگزاري‌ها، پذيراي تعداد كثيري از مخاطبان خود از اقشار مختلف مردم، دانشجويان، دانشگاهيان، روحانيان، دانش‌آموزان، روزنامه‌نگاران، كارشناسان ارتباطات، گروه‌ها و فعالان دانشجويي و علاقه‌مندان به فرهنگ غني ايراني اسلامي بود. در پايان نيز عنوان برترين غرفه را از نظر بازديدكنندگان به خود اختصاص داد.

غرفه ايسنا در طول يك هفته برگزاري نمايشگاه چهاردهم، بيش از 240 نشست و مصاحبه را نيز ميزباني كرد كه از جمله آنان، علاوه بر حضور رييس جمهوري اسلامي‌ ايران و رييس مجلس شوراي اسلامي‌، به مسوولاني چون وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي، وزير بهداشت، درمان و آموزش پزشكي، نماينده وزير علوم، تحقيقات و فناوري،‌ معاون علمي‌ و فناوري رييس‌جمهور، معاون اجرايي رييس‌جمهور،‌ معاونان قوه قضاييه، فرمانده ناجا، معاون رييس‌جمهور و رييس سازمان بهزيستي كشور، وزير اطلاعات، وزير تعاون، وزير مسكن و شهرسازي، وزير نيرو، وزير آموزش و پرورش، معاون رييس‌جمهور و رييس سازمان تربيت بدني، اعضاي هيات رييسه و كميسيون‌هاي مختلف مجلس شوراي اسلامي، اعضاي مجمع تشخيص مصلحت نظام و شوراي نگهبان و... مي‌توان اشاره كرد.

يادداشت‌هايي كه برخي از ايشان به‌عنوان دست‌اندركاران عرصه‌هاي مختلف فرهنگ و ادب، از روي مهر در غرفه خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) به‌يادگار نوشتند، به‌بهانه‌ي پايان هشتمين و آغاز نهمين سال فعاليت ايسنا، به شرح زير است:

* اسدالله امرايي - مترجم ادبي

خبرگزاري ايسنا از خبرگزاري‌هاي فعال و پركاري است كه بخصوص در حوزه ادبيات و فرهنگ و بخش كتاب به رسالت خود خوب عمل كرده، حتي در حوزه استان‌ها هم اين گرايش به چشم مي‌آيد. اميدوارم اين رهرو كه آهسته و پيوسته مي‌رود، از رفتن باز نماند و ما اهالي فرهنگ از كوچكترين‌شان كه بنده‌ام تا قله‌نشينان، از خدمات آن بهره‌مند شوند.

* منصور واعظي ـ رييس نهاد كتابخانه‌هاي عمومي‌ كشور

بسمه تعالي

انشا‌ءالله ايسنا همواره جوان بماند، جوان پرتلاش، هوشيار، عدالت‌طلب و حق‌جو

* سعيد آذين - مترجم شعر اسپانيولي

بگير دخترم پرتقال

از باغم چيده‌ام

با چاقو دو نيمش نكن

قلب من در آن است

سرافين استبانس كالدرون

* رضا رييسي - داستان‌نويس دفاع مقدس

به‌نام خدا

شادي ما مهمان اندوه بي‌نقاب ماست.

اهل چاپلوسي و تعريف بي‌جا نيستم، چون به كسي خودم را بدهكار نمي‌بينم. از ته دل مي‌گويم هميشه بر و بچه‌هاي ايسنا را حامي خود ديده‌ام. بچه‌هاي بي‌ريا، جوان و پرتلاش.

موفق باشيد

* رسول جلاليان - پژوهشگر تاريخ اسلام

بسم‌ الله الرحمن الرحيم

دو آفت بزرگ براي كار خبري وجود دارد، يكي دروغ و ديگري تجسس در حريم شخصي مردم. هر دو آفت به‌ صراحت قرآن و حديث از گناهان كبيره است. ان‌ شاء الله كه مسوولان خبري ما و رسانه‌ها و مطبوعات از اين دو آفت مصون باشند.

* محسن پرويز - معاون امور فرهنگي وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي

بسمه تعالي

از اين كه جشنواره‌ي مطبوعات در اولين سال استقلال خود هم پررونق است، بايد مشعوف بود. از حضور فعال همكاران خبرگزاري ايسنا قلبا خوشحالم و اميدوارم همچون گذشته مستدام باشند و عزتمندانه خدمت‌رساني كنند.

* مرتضي كاخي - پژوهشگر ادبيات

سلام

خبررساني به جامعه يعني آگاهي دادن به جامعه.

آگاهي درست دادن، يعني اقتدار دادن به جامعه.

عكس آن هم البته صادق است.

خبرگزاري ايسنا را تقريبا از روزهاي تولدش مي‌شناسم و كم‌كم به آن اعتماد پيدا كردم. طبيعي است كه آرزو كنم هميشه در راه راست و درست خبررساني كند و موفق باشد.

مثل من افراد زيادي هستند كه به همين دليل و با همين اميد به ايسنا علاقه دارند.

ياحق

* غلامرضا امامي - مترجم زبان ايتاليايي و عربي

به‌نام خداوند جان‌آفرين

با سلام به جوانان، زنان و مردان ايسنا كه در راهند و پيوسته مي‌روند و مي‌كوشند شمعي را روشن دارند، كه بادها شعله‌اش را از گرما نيفكنند، با سلام ويژه به سركار خانم دستاران و سركار خانم كاظم‌خواه كه مي‌كوشند و به جان مي‌كوشند،‌ دنياي ادب را براي ادب دوستان بگشايند.

با سپاس

* محمد سلماني - شاعر

گاهي انسان در يك غافلگيري به دوستي مي‌رسد كه غافلگيري شيريني است. در نمايشگاه مطبوعات با دوست عزيز عباس سجادي بودم كه در خبرگزاري دانشجويان ايران، ايسنا، با دوست سال‌هاي پيش كرج روبه‌رو شدم و به‌پاس مهرباني‌هاي ايشان اين چند خط را نوشتم. اين دوست كسي نبود جز عزيزم جناب آقاي بهرامي. آروزي توفيق برايشان دارم كه همچنان باانرژي كارشان را دنبال مي‌كنند.

* سيدعباس سجادي - شاعر و رييس موسسه نغمه شهر

«به‌نام خداي هنرآفرين»

نام دانشجو آميخته با شور و هيجان و پويايي است و آنگاه كه با خبر و خبرگزاري و خبررساني مي‌پيوندد، آثار و حالات ارجمندش دوچندان مي‌شود.

به‌راستي كه «خبرگزاري دانشجويان» ، «ايسنا» يكي از جدي‌ترين، صادق‌ترين و روشنگرترين‌هاست كه اين رسالت مهم مي‌تواند در سازندگي كشور نقش اساسي و كارساز داشته باشد.

آيينگي‌تان پاينده باد.

ارادتمند

* اسماعيل اميني - شاعر و مدرس دانشگاه

به‌نام خدا

تصور من از خبرگزاري آرماني اين است كه خبرگزاري صاحب بينش باشد و خود راهبري رخدادها را عهده‌دار شود. آن‌چنان وزانتي و آن‌چنان وقاري بيابد كه امواج حوادث نتوانند او را به اين‌سو و آن‌سو ببرند.

خبرگزاري دانشجويان به اين تصور من نزديك‌تر از سايرين است، اميد كه هر روز به آن كمال نزديك‌تر شود.

با احترام

* حسن گوهرپور - شاعر و روزنامه‌نگار

بس نكته غير حسن ببايد كه تا كسي

مقبول طبع مردم صاحب‌نظر شود

و انشاء‌الله ايسنا اينگونه است

* كامران شرفشاهي - شاعر و روزنامه‌نگار

به‌نام خداوند مهر و هنر

با اهداي زلال‌ترين سلام‌ها و با سپاس از تلاش‌هاي ارزنده دوستان و همكاران ارجمند در خبرگزاري دانشجويان (ايسنا)، حضور در غرفه و ديدار با شاعر ارجمند جناب آقاي بهرامي فرصتي سبز و خاطره‌انگيز بود.

با احترام و با بهترين آرزوها...

* پرويز كرمي - مديركل حوزه رياست وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي‌

بسمه تعالي

من در روز صبح را با ايسنا آغاز مي‌كنم و شب را نيز با ايسنا به پايان مي‌برم، اين اقتضاي كارم و عادت من است.

خوشحالم كه امروز توانستم ميان روزم را در غرفه ايسنا باشم و دمي را با دوستان خوبم و همكارانم در ايسنا باشم.

با جوانان امسال در غرفه بيشتر ارتباط داشته باشيم و به‌جاي افراد مطرح در رشته‌هاي مختلف در جامه، همانطور كه شفاهي عرض كردم، ارتباط بيشتري داشته باشيد.

و...

انتهاي پيام

  • شنبه/ ۱۷ آذر ۱۳۸۶ / ۱۶:۱۱
  • دسته‌بندی: علمی2
  • کد خبر: 8609-09723
  • خبرنگار :