*به‌بهانه‌ پايان هشتمين و آغاز نهمين سال فعاليت خبرگزاري دانشجويان ايران* مروري بر يادداشت‌هاي دست‌اندركاران عرصه‌هاي جامعه اطلاعاتي در بازديد از غرفه «ايسنا»

غرفه خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) در چهاردهمين نمايشگاه مطبوعات و خبرگزاري‌ها، پذيراي تعداد كثيري از مخاطبان خود از اقشار مختلف مردم، دانشجويان، دانشگاهيان، روحانيان، دانش‌آموزان، روزنامه‌نگاران، كارشناسان ارتباطات، گروه‌ها و فعالان دانشجويي و علاقه‌مندان به فرهنگ غني ايراني اسلامي بود. در پايان نيز عنوان برترين غرفه را از نظر بازديدكنندگان به خود اختصاص داد.

غرفه ايسنا در طول يك هفته برگزاري نمايشگاه چهاردهم، بيش از 240 نشست و مصاحبه را نيز ميزباني كرد كه از جمله آنان، علاوه بر حضور رييس جمهوري اسلامي‌ ايران و رييس مجلس شوراي اسلامي‌، به مسوولاني چون وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي، وزير بهداشت، درمان و آموزش پزشكي، نماينده وزير علوم، تحقيقات و فناوري،‌ معاون علمي‌ و فناوري رييس‌جمهور، معاون اجرايي رييس‌جمهور،‌ معاونان قوه قضاييه، فرمانده ناجا، معاون رييس‌جمهور و رييس سازمان بهزيستي كشور، وزير اطلاعات، وزير تعاون، وزير مسكن و شهرسازي، وزير نيرو، وزير آموزش و پرورش، معاون رييس‌جمهور و رييس سازمان تربيت بدني، اعضاي هيات رييسه و كميسيون‌هاي مختلف مجلس شوراي اسلامي، اعضاي مجمع تشخيص مصلحت نظام و شوراي نگهبان و... مي‌توان اشاره كرد.

يادداشت‌هايي كه برخي از ايشان به‌عنوان دست‌اندركاران عرصه‌هاي مختلف جامعه اطلاعاتي، در زمينه‌هاي ارتباطات، فناوري اطلاعات و رسانه، از روي مهر در غرفه خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) به‌يادگار نوشتند، به‌بهانه‌ي پايان هشتمين و آغاز نهمين سال فعاليت ايسنا، به شرح زير است:

* كاظم معتمد‌نژاد - پير علوم ارتباطات ايران

به‌نام خدا

خبرگزاري ايسنا همچنان در حال پيشرفت و گسترش فعاليت‌هاي خبري است و اميدوارم كه در اين خدمات هميشه موفق باشد.

* كاوه اشتهاردي - مديرمسوول موسسه مطبوعاتي ايران

بسم‌الله الرحمن الرحيم

ايسنا بيش از آنكه يك رسانه و يك خبرگزاري باشد، يك شعار و معناي واقعي يك اراده است. اراده‌اي كه آن‌را فقط به‌واسطه عملكرد يك روز يا يك خبر نمي‌توان سنجيد و آن‌را به حرمت هدف مقدسي كه در پايه‌گذاري آن بوده، بايد ارج نهاد. با آرزوي توفيق و سرافرازي.

* محمدعلي وكيلي – صاحب امتياز و مدير مسوول روزنامه ابتكار

بسمه تعالي

توفيقي حاصل شد ديدار از غرفه ايسنا داشته باشم.

ايسنا براي بنده همچون خانه دوم به‌حساب مي‌آيد و بر همين اساس هم هرگاه با ايسنا روبه‌رو مي‌شوم، احساس آرامش دست مي‌دهد. ايسنا روزهاي خوبي را پشت سر گذاشته است و نقطه‌هاي طلايي در پرونده خبري خود دارد. اميدوارم همچون گذشته نشاط، جسارت، پويايي، حقيقت‌يابي، انصاف و روشنفكري، شاخص‌هاي مهم اين رسانه جوان‌محور باشد.

* فريدون صديقي - روزنامه‌نگار پيشكسوت و مدرس علوم ارتباطات

ايسنا را مي‌بينم و مي‌خوانم. به‌نظرم از فضاي تنفس بيشتري بهره‌ مي‌برد. آرزو مي‌كنم ديرپا بمانيد. بيشتر اطلاع‌رساني كنيد و بهتر از پيش كار كنيد.

با احترام

* بيژن مقدم - مدير مسوول روزنامه جام جم

بسمه تعالي

ايسنا را خبرگزاري خط‌ شكن مي‌دانم. واقعيت آن است كه براي رسانه‌اي كه موفق شد انحصار خبري را در حوزه‌ي خبرگزاري‌ها بشكند، احترام زيادي قايلم. ايسنا، زنده، جوان و پوياست.

براي همه همكاران خوبمان در ايسنا آرزوي سرافرازي و سربلندي دارم.

* محمدسعيد احديان – سردبير روزنامه خراسان

خبرگزاري ايسنا نمونه روشن و قابل دسترسي‌اي از توجه به جوانان و نتيجه گرفتن از اين اعتماد به آنان است.

ايسنا توانسته است با كمترين امكانات، كامل‌ترين خبرها را در سريع‌ترين زمان ممكن در اختيار مخاطبان خود قرار دهد. اميدوارم تمام همكارانمان در اين خبرگزاري موفق باشند.

* محمدتقي روغني‌ها - عضو هيات علمي دانشكده خبر

به‌نام خدا

ايسنا، اولين خبرگزاري غير دولتي ايران، مرهون انگيزه، عشق و علاقه‌ي مجموعه‌اي از جوانان پرشور و پرانگيزه‌اي است كه با امكانات اندك توانسته‌اند يك رسانه‌ي اثرگذار و فراگير شكل دهند.

اميدوارم اين خبرگزاري موفق، امكان آن را بيابد كه در حوزه منطقه آسياي ميانه و خاورميانه و در سطح جهان نيز فعاليتي درخور داشته باشد.

موفق باشيد.

* محمدمهدي فرقاني - استاد علوم ارتباطات

86/8/18

تلاش خستگي‌ناپذير همكاران گرامي ايسنا را در جهت توليد و توزيع اطلاعات تازه، روزآمد و موثر و خدمت به شهروندان، ارج مي‌نهم و براي اين دوستان جوان، مشتاق و پرتكاپو، توفيق روز‌افزون در عرصه شفاف‌سازي واقعيت‌هاي ايران و جهان و آگاه‌سازي و هوشيارسازي مخاطب، از خداي بزرگ خواستارم.

* حسين قندي - روزنامه‌نگار پيشكسوت و مدرس ارتباطات

به‌نام ايزديكتا

خبرگزاري دانشجويان (ايسنا)، از نظر ارايه اخبار، تنوع و تكثر خبر،‌ فضاي باز و آزاد در ارايه اطلاعات، به‌گمان من برترين است.

با اميد استمرار هميشگي

* الياس حضرتي - مدير مسوول روزنامه ابتكار و نماينده پيشين مجلس شوراي اسلامي

بسمه تعالي

خبرگزاري دانشجويان معروف به ايسنا با تلاش و پشتكار جوانان و دانشجويان خلاق و مبتكر، باعث سربلندي و افتخار جمهوري اسلامي شد. اميدوارم در جاده‌هاي تاريك و تنگ تنگ‌نظري‌ها قرباني نگردد.

* حميد شهرياري – دبير شوراي عالي اطلاع‌رساني

باسمه تعالي

در نمايشگاه مطبوعات و خبرگزاري‌ها از غرفه خبرگزاري ايسنا بازديد كردم. فضاي معنوي غرفه نشان از ارج نهادن به هدف راستين رسانه يعني «حقيقت» را متبلور ساخته و قلوب حقيقت‌يابان را مشتاق خود گردانيده بود.

به اميد روزي كه خورشيد حقيقت از آسمان ابدي غيبت ظهور كند و عدالت را در جهان بگسترد.

دست حق هميشه يارتان باد

* سيدجلال فياضي – مدير عامل خبرگزاري جمهوري اسلامي (ايرنا)

بسمه تعالي

من هميشه اعتماد داشته‌ام كه اگر دانشگاه‌ها براي جامعه رسانه‌يي «روزنامه‌نگار متخصص» پرورش مي‌دهند، ايسنا كانون پرورش «متخصصان روزنامه‌نگار» است كه اتفاقا از نيازهاي جدي جامعه‌ رسانه‌يي است.

براي بچه‌هاي پرشور و پرتلاش ايسنا موفقيت و بهروزي آرزومندم.

* عليرضا ملكيان ـ معاون امور مطبوعاتي وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي

بسمه تعالي

براي عزيزانم در خبرگزاري ايسنا آرزوي موفقيت دارم. علاوه بر اينكه رسانه‌يي هستم و خود را همكار عزيزانم در ايسنا مي‌دانم، با توجه به همكاري چندساله در جهاد دانشگاهي، من خود يك جهادي و عضو ايسنا هستم.

* عبدالله ناصري - مديرعامل اسبق ايرنا

به‌نام خدا

خبرگزاري دانشجويان هنوز تا حدود زياد خود را حفظ كرده و حرفه‌يي عمل مي‌كند. اميد است اميدمان روز به روز تقويت شود.

براي همه دست‌اندركاران ايسنا خوشبختي و بهروزي آرزومندم.

* حسين انتظامي - مدير مسوول موسسه مطبوعاتي همشهري

به‌نام خدا

ايسنا نشان داده است در عرصه خبر مي‌توان با تكيه بر نيروهاي جوان، خلاق و باانگيزه، به توانايي‌هاي جدي و اثرگذار نزديك شد.

اين توفيق را به همه همكاران خوبم در اين مجموعه پرتلاش تبريك مي‌گويم.

وظيفه دارم ياد و خاطره دوست مهربانم جناب آقاي دكتر فاتح كه نقش جدي در اين بالندگي داشته است را پاس بدارم و دست همه مديران، سردبيران، دبيران و خبرنگاران و كاركنان اين مجموعه ارزشمند را به‌گرمي بفشارم.

* احمد ميرعابديني - استاد علوم ارتباطات

به‌نام خدا

ايسنا براي من همان دانشجويان صادق و صميمي‌اند در صحنه‌ي رسانه‌ها.

* شبان شهيدي مودب - معاون اسبق امور مطبوعاتي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي

بسمه تعالي

وقتي خبرگزاري ايسنا متولد شد، كسي فكر نمي‌كرد كه در مدتي محدود عزيزان خبرگزاري جديد بتوانند به اين شايستگي از عهده‌ وظيفه خطير خبررساني برآيند. ياد آقاي دكتر فاتح بخير.

* پرويز كرمي - مديركل حوزه رياست وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي‌

بسمه تعالي

من در روز صبح را با ايسنا آغاز مي‌كنم و شب را نيز با ايسنا به پايان مي‌برم، اين اقتضاي كارم و عادت من است.

خوشحالم كه امروز توانستم ميان روزم را در غرفه ايسنا باشم و دمي را با دوستان خوبم و همكارانم در ايسنا باشم.

با جوانان امسال در غرفه بيشتر ارتباط داشته باشيم و به‌جاي افراد مطرح در رشته‌هاي مختلف در جامه، همانطور كه شفاهي عرض كردم، ارتباط بيشتري داشته باشيد.

* احمد خادم‌المله ـ مدير عامل پيشين ايرنا

بسمه تعالي

خبرگزاري ايسنا به‌عنوان يكي از توليدكنندگان خبر و عكس در كشور به‌سرعت به موفقيت‌هاي كم‌نظيري در عرصه رسانه‌يي كشور دست يافت كه مرهون تدبير مديران آن و تلاش و زحمات خالصانه و بي‌پيرايه پرسنل آن بوده است.

بدون ترديد ايسنا يكي از موفق‌ترين خبرگزاري‌هاي جمهوري اسلامي ايران است كه سرمايه اصلي آن جوانان دانشجويي است كه باانگيزه و حرفه‌يي، رسالت خبري و اطلاع‌رساني خود را دنبال مي‌كنند.

در دوران فعاليت خبري هميشه به پيشرفت‌هاي ايسنا غبطه مي‌خورم. براي پيشرفت روزافزون اين مجموعه ارزشمند دعا مي‌كنم و به همه كساني كه در اين مجموعه زحمت مي‌كشند، درود مي‌فرستم.

همكار كوچك شما

 

* حميد قاسمي فيض‌آبادي – سردبير روزنامه نسيم صبا در زمان انتشار

بسمه تعالي

ايسنا شجاعت جوانان مومن دانشگاهي را در عرصه خبر و اطلاع‌رساني، با بلوغي مثال‌زدني شروع كرد و طليعه روشني براي گردش آزاد اطلاعات گرديد. آنچه در خبرگزاري دانشجويان ايران به‌عنوان يك اصل اخلاقي رعايت مي‌گرديد، اين بود كه اگر در بعضي از حادثه‌هاي خبري نمي‌توانست اطلاع‌رساني نمايد، هرگز خود را از اخلاق حرفه‌يي خويش جدا نكرد و صداقت خويش را فداي مصلحت ننمود. ما در ايسنا بعضي وقتها بعضي از خبرها را نمي‌ديديم، ولي وقتي خبري بر صفحه رايانه ايسنا مي‌نشست، مطمئن بوديم مي‌توانيم به آن اطمينان كنيم. اميدوارم اين مسير سبز و روشن ادامه يابد.

* مهدي فضائلي ـ مديرعامل خبرگزاري فارس

بسمه تعالي

در چهاردهمين نمايشگاه جشنواره مطبوعات توفيق حضور در غرفه همكاران خوبم را در خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) پيدا كردم. ايسنا خبرگزاري است كه حركت نويي را پايه‌گذاري كرد و مانند هر كار جديد، ضمن لذت‌بخش بودن، با فراز و فرودها و ضعف‌ها و قوت‌هايي روبه‌رو بوده است. اميدوارم ايسنا را همواره بانشاط و رو به جلو ببينيم.

* محمد كالاجوي رنجبر – مدير اجرايي نمايشگاه مطبوعات و خبرگزاري‌ها

به‌نام خدا

خبرگزاري ايسنا به‌نظر حقير، جزو خبرگزاري‌هايي است كه در تمامي نمايشگاه‌هاي مطبوعات بسيار پرتوان ظاهر شده است و اين هم به‌خاطر استفاده و بهره‌گيري از نيروهاي جوان و معتهد مي‌باشد. اميدوارم روز به روز شاهد گسترش و رشد كيفي اين رسانه باشم.

* پرويز اسماعيلي - مدير عامل خبرگزاري مهر

بسم‌ الله الرحمن الرحيم

خبرگزاري ايسنا را مي‌توان نقطه عطف تاريخ اطلاع‌رساني ايران اسلامي خواند. به‌عبارتي، ايسنا خط شكن بود تا عرصه اطلاع‌رساني و خبر از انحصار دولتي خارج شود.

از نقطه نظر ديگر، با توجه به ساختار متعالي نظام مقدس اسلامي و نگاه متعالي قانون اساسي به فعاليت آزاد رسانه‌ها، گمان مي‌كنم كه وجود ايسنا بخش مهمي از ظرفيت‌هاي موجود در اصل 44 قانون اساسي را زنده كرد و نشان داد كه حضور قاعده‌مند رسانه‌هاي غير دولتي براي رشد آگاهي و فضيلت‌هاي جامعه، هم ممكن است و هم مفيد.

بنده به سهم خود از همه عزيزان ايسنا، دكتر فاتح عزيز، آقاي نادعلي‌زاده، آقاي حسن‌زاده محبوب و دوست‌داشتني و همه عزيزان خبرنگار و عكاس بابت كمكي كه به افزايش اطلاعات و آگاهي خودم نموده‌اند، متشكرم و دوام توفيقات اهالي ايسنا يا ايسناييان را از خداوند متعال مسئلت دارم.

اراتمند همه شما

* سيدمجتبي واحدي – سردبير روزنامه آفتاب يزد

بسمه تعالي

توفيق حضور در غرفه ايسنا و مصاحبت با خبرنگاران جوان و موفق اين رسانه را غنيمت مي‌شمارم و خدا را بر اين توفيق سپاس‌ مي‌گويم.

نام ايسنا از آن جهت ماندگار خواهد شد كه ثابت كرد انگيزه و روحيه، بسيار بيشتر از سرمايه در موقعيت يك رسانه اثرگذار است. ايسنا همچنين ثابت كرد كه مي‌توان خط داشت، اما بي‌انصاف نبود.

براي همه‌ي همكاران خوب خود در ايسنا موفقيت و شادابي بيشتر آرزو مي‌كنم.

* غلامرضا عظيمي – خبرنگار و سرپرست مطبوعات در استان چهارمحال و بختياري

به‌نام خداوند جان و خرد

سلام و خسته نباشيد. در روز آخر نمايشگاه از غرفه خبرگزاري دانشجويان ايران بازديد داشتم، بنده كه از اهالي مطبوعات هستم، به نيابت از سوي ديگر همكاران مطبوعاتي و خبرنگار كه به‌علت مشكلات نتوانستند به نمايشگاه بيايند، به تهران آمديم.

سربلندي شما را مثل ايران عزيز از ايزد يكتا خواهانيم.

با احترام

* حميد نجفي ـ سردبير كيهان انگليسي

IN THE NAME OF MOST HIGH

(iranian students news agency (isna

Though quite young has proved that if a group works sincerely it can acheive success.

obviously isna has beensuccessful in its field of activity

i wish all the best to isna , particularly my nephew masoud najafi

sincerely

HAMID NAJAFI

managing dinectos

kayhan international

  • شنبه/ ۱۷ آذر ۱۳۸۶ / ۱۴:۲۳
  • دسته‌بندی: ارتباطات و فناوری اطلاعات
  • کد خبر: 8609-07788
  • خبرنگار :