/ايسنا، 8 سال حضور/ رييس فراكسيون مطبوعات مجلس: ايسنا در جهت انسجام ملي و امنيت كشور به صورت قوي كار كرده است

رييس فراكسيون مطبوعات مجلس تصريح كرد: ايسنا با به‌كارگيري نيروهاي مجرب و گسترش فضاهاي مثبت فرهنگي در كار اطلاع‌رساني به تحقق اهداف آرماني كشور كمك كرده است.

حسين نوش‌آبادي در گفت‌وگو با خبرنگار پارلماني خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا)، با بيان اين‌كه هر كشوري داراي رسانه‌اي قوي، فراگير و گسترده باشد در ايجاد وحدت ملي و فضاي پرنشاط فرهنگي و سياسي موفق خواهد بود، افزود: خبرگزاري ايسنا يكي از خبرگزاري‌هاي موفق و بسيار پركار و حاضر در همه‌ي عرصه‌ها و داراي نگرش مثبت و نقش فعال در عرصه‌ي اطلاع‌رساني، انسجام اسلامي و وحدت ملي بوده است، كه واقعا در زمينه‌ي شفاف‌سازي مسايل و اطلاع‌رساني به‌موقع و ايجاد فضاي الفت و انسجام ملي موثر بوده است.

عضو كميسيون عمران مجلس با اشاره به اين‌كه اصولا در هر كشوري وجود خبرگزاري‌هاي فعال كه بتواند در سطح جامعه گستره ايجاد كرده و مردم را با شرايط فرهنگي، سياسي، اقتصادي آشنا كند يك ضرورت است، اظهار كرد: آن‌چه براي كشور به‌خصوص در رابطه با رسانه‌ها و خبرگزاري‌ها مهم است اين است كه رسانه‌ها در زمينه‌ي ايجاد امنيت ملي و گسترش اتحاد و انسجام ملي و اطلاع‌رساني شفاف به دور از تملق‌گويي و افراط و تفريط و هم‌چنين نقادي كردن مناسب بدون تخطئه و تخريب حركت كند كه پايبندي به اين اصول از ويژگي‌هاي برجسته‌ي ايسنا بوده است.

نماينده‌ي مردم ورامين در خانه ملت يادآور شد: خبرگزاري ايسنا هم به صورت فعال در عرصه‌ها حضور داشته و خوب اطلاع‌رساني كرده و هم در جهت وحدت و انسجام ملي و امنيت كشور كه براي ما مهم است به صورت قوي كار كرده و نقش خود را به عنوان يك مجموعه‌ي خبررساني به صورت فعال ايفا كرده است.

وي گسترش فرهنگ نقادي صحيح را از وظايف خبرگزاري‌ها در كشور دانست و گفت: هدف از توسعه‌ي كارهاي رسانه‌اي در كشور به اين سبب است كه رسانه‌هاي تاثيرگذار كشور مانند ايسنا بتوانند در اهداف و مقاصدي كه براي نظام مشخص شده نقش‌آفريني كنند كه خوشبختانه ايسنا با توجه به پتانسيل‌ها و ظرفيت‌هاي خوبي كه ايجاد كرده، به اين مهم پايبند بوده و عمل كرده است.

رييس فراكسيون مطبوعات مجلس شوراي اسلامي خاطرنشان كرد: ايسنا با اعتمادي كه در جامعه ايجاد كرده توانسته است در بحث آزادانديشي، نقادي كردن در عرصه‌هاي مختلف و ايجاد يك پل مورد اعتماد ميان مردم و مسوولان نقش خود را به خوبي ايفا كند و من به عنوان فردي كه سال‌ها در عرصه‌ي مطبوعات فعال بودم يادآور مي‌شوم قطعا ايسنا در عرصه‌هاي ايجاد توسعه و تحول در كشور و ايجاد اتحاد ملي در شرايط كنوني كشور موفق بوده است.

نماينده‌ي مردم ورامين در خانه ملت با اشاره به شاخصه‌ها و مولفه‌هاي موفقيت ايسنا تصريح كرد: فضاي گفتماني كه ايسنا به وجود آورد و رابطه‌ي خوبي كه بين مديران و مسوولان كشور و مردم ايجاد كرد و برخوردهاي بسيار واقع‌بينانه و به دور از افراط و تفريطي كه در ايسنا مي‌بينيم مولفه‌ها و شاخصه‌هاي موفقيت اين خبرگزاري بوده است. خوشبختانه فعاليت‌هاي ايسنا روز به روز در حال گسترش و توسعه است.

عضو فراكسيون اصولگرايان مجلس خاطرنشان كرد: نبايد فراموش كرد كه هنوز ظرفيت خالي در ايسنا وجود دارد و نمي‌توان گفت كه رسانه‌اي مثل ايسنا توانسته تمام ظرفيت‌هاي خود را تكميل كند. اما اين خبرگزاري بسيار موفق بوده و گام‌هاي بلند و مثبتي براي گسترش فضاي اعتمادسازي و نقادي كردن و ايجاد فضاي گفتمان ميان آحاد جامعه برداشته است.

نوش‌آبادي در ادامه با بيان اين‌كه دولت بايد از رسانه‌هايي كه نقش خود را به خوبي ايفا مي‌كنند و در جهت اهداف بلند نظام و انقلاب و حقوق ملت گام برمي‌دارند حمايت كند، تصريح كرد: انتظار است كه حمايت‌هاي لازم معنوي، سياسي و حتي پشتيباني‌هاي مادي از خبرگزاري‌اي مثل ايسنا صورت گيرد؛ زيرا رسانه‌هاي فعال كشور با وجود محدوديت‌ها و مشكلاتي كه دارند نقش خود را در حد توان ايفا مي‌كنند.

رييس فراكسيون مطبوعات مجلس در پايان متذكر شد: دولت و مسوولان مرتبط با كارهاي رسانه‌اي در كشور بايد ميدان را براي حضور اين‌گونه رسانه‌ها باز كنند و اعتماد و و حمايت‌هاي بيشتري به رسانه‌هايي مثل ايسنا داشته باشند.

انتهاي پيام

  • شنبه/ ۳ آذر ۱۳۸۶ / ۱۵:۱۲
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 8609-01158
  • خبرنگار :