/ايسنا، 8 سال حضور/ عباسپورتهراني‌فرد: ايسنا يك الگوي مستقل رسانه‌اي است ايسنا اجازه نداد مورد بهره‌برداري سياسي جناح‌ها قرار گيرد

علي عباسپور تهراني‌فرد، گفت: ايسنا، رسالت خود را به عنوان يك خبرگزاري دانشجويي، براي تحليل و انعكاس درست اخبار به مردم و قشر دانشگاهي در حد مطلوب ايفا كرده است.

نماينده‌ي مردم تهران در مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار پارلماني خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا)، با اشاره به هشتمين سالگرد تأسيس خبرگزاري دانشجويان ايران تأكيد كرد: نكته مهم در حركت اين خبرگزاري، استقلال حركت آن است؛ بدين معنا كه طي سال‌هايي كه از تأسيس اين خبرگزاري مي‌گذرد، به عنوان يك ارگان مستقل اجازه نداده كه مورد بهره‌برداري سياسي جناح‌هاي مختلف قرار گيرد.

رييس كميسيون آموزش و تحقيقات مجلس اين امر را از عوامل موفقيت ايسنا دانست و افزود: بايد تلاش بر پاسداري از اصول قانون اساسي تحت عنوان آزادي بيان و حركت مطبوعات و احترام متقابل رسانه‌ها باشد، بنابراين ايسنا مي‌تواند با فعاليت خود در اين راستا زمينه‌هاي وحدت ملي را در جامعه ايجاد كند.

وي داشتن صداقت را از ويژگي‌هاي لازم يك رسانه عنوان و خاطرنشان كرد: رسانه بايد بر اساس نقد علمي، عملا راهكارهاي مناسبي را در ارتباط با پيشرفت و توسعه كشور ارائه كند و مشكلات مردم و جامعه را به گوش مسوولان برساند.

به گفته‌ي وي، ايسنا يك نمونه‌ي بارز از وجود فضاي آزادي بيان است و در واقع وجود ايسنا و عملكرد آن نشان‌دهنده‌ي شاخص آزادي مطبوعات، رسانه و اظهار عقيده است.

اين عضو فراكسيون اصولگرايان مجلس تصريح كرد: با خط‌ مشي‌اي كه ايسنا در پيش گرفته و سعي كرده در مورد مسأله‌اي نقطه نظر همه‌ي جبهه‌هاي سياسي را منعكس كند، مي‌توان آن را يك الگوي مستقل رسانه‌اي دانست.

وي با بيان اين‌كه ايسنا باعث ايجاد فضاي نقد و بررسي شد، گفت: ايسنا توانست در ارتباط با محيط دانشگاهي و دانشگاهيان و انعكاس اخبار آن نقشي حائز اهميت ايفا كند.

انتهاي پيام

  • شنبه/ ۳ آذر ۱۳۸۶ / ۱۴:۲۹
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 8609-00983
  • خبرنگار : 71036