/ايسنا، هشت‌سال حضور/ دبير انجمن اسلامي دانشجويان دانشگاه تهران و علوم پزشكي تهران: صداقت دانشجويي نقطه قوت ايسنا است

دبير انجمن اسلامي دانشجويان دانشگاه تهران و علوم پزشكي تهران رويه و رويكرد ايسنا را در برخي مسايل، انتقادي‌تر دانست و گفت: در اخبار منتشر شده از سوي ايسنا نمي‌توان اخبار جانبدارانه پيدا كرد كه از حزب يا جناح خاصي حمايت كرده باشد.

حسين نقاشي در آستانه 16 آذر و پايان هشتمين سال از تاسيس ايسنا در گفت‌وگو با خبرنگار سياسي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) گفت: ايسنا به عنوان اولين خبرگزاري دانشجويي سعي كرده كه در درجه‌ي نخست، دست اول‌ترين خبرهاي دانشجويي را در سطح دانشگاه‌هاي سراسر كشور پوشش دهد و اين كه اين خبرگزاري اخبار دانشجويي را مخابره مي‌كند، اقدام ويژه‌اي است.

وي افزود: ايسنا پس از انعكاس اخبار دانشجويي، يك همت و تلاش مضاعفي را در پوشش ديگر خبرها انجام داده و نقش ويژه و بسزايي را در توسعه‌ي فضاي خبري كشور ايجاد كرده و اولين خبرگزاري مستقلي است كه سعي كرده اخبارش را بي‌طرفانه منعكس كند.

نقاشي با اشاره به اين موضوع كه ايسنا در بدو تاسيس، جزء خبرگزاري‌هاي مستقلي بود كه رويه و رويكردش در برخي مسايل، انتقادي‌تر بود، تصريح كرد: ايسنا در كنار اخبار معمول و رسمي، اخبار گروه‌ها و فعالان منتقد را نيز پوشش مي‌داد و در اين مدت فعاليت به همه‌ي جريان‌ها و احزاب مختلف پرداخته است و يك خبرگزاري با رويكردي جديد محسوب مي‌شود.

دبير انجمن اسلامي دانشجويان دانشگاه تهران و علوم پزشكي تهران با بيان اين عقيده ‌كه متاسفانه تحت فشارهاي مختلفي كه به لحاظ رسانه‌اي در جامعه‌ ما وجود دارد بسياري از رسانه‌ها دچار خودسانسوري مي‌شوند، گفت: ايسنا نيز از اين پديده جدا نبوده و به طور طبيعي براي بقاي كل مجموعه در مواقعي مجبور مي‌شد كه همه‌ي اخبار را به صورت شفاف و واضح مطرح نكند.

نقاشي خاطرنشان كرد: از آن‌جا كه پايه‌گذاران ايسنا از فعالان انجمن اسلامي بوده‌اند، اين خبرگزاري با رويكرد آزادي بيان وانديشه شكل گرفت و در طول اين دوران در عين حال جزء خبرگزاري‌هايي بوده كه اخبار منتقدان را نيز منتشر مي‌كرده است، اما در اخبار منتشر شده از ايسنا نمي‌توان اخبار جانبدارانه پيدا كرد كه از حزب يا جناح خاصي حمايت كرده باشد.

به گفته‌ي وي، ايسنا وظيفه‌ي توسعه‌ي آزادانديشي را متناسب با شرايط موجود توانست پي‌گيري كند.

دبير انجمن اسلامي دانشجويان دانشگاه تهران و علوم پزشكي تهران تصريح كرد: هرچه‌قدر اخبار جريان‌هاي منتقد، منتقل شود باعث مي‌شود كه اتحاد ملي قابليت بروز و ظهور پيدا كند؛ چرا كه وقتي منتقدان حرفشان در هيچ رسانه‌اي در داخل كشور كه مسالمت‌آميزترين راه براي انتقال عقيده است منعكس نشود، از راه غيرقانوني، ديدگاه‌هايشان را بيان مي‌كنند كه اين باعث يك هرج و مرج در جامعه شده و رفتارهاي مدني را به خطر مي‌اندازد و رفتارهاي غيرمدني و ناهنجار جايگزين رفتارهاي مسالمت‌آميز مي‌شود.

نقاشي در ادامه با اشاره به سوابق دكتر ابوالفضل فاتح موسس و مديرعامل بعدي ايسنا در دوره دانشجويي آنها، گفت: ايسنا در طول فعاليتش انصاف و بي‌طرفي را رعايت كرده است، هرچند كه در برخي مواقع به‌خاطر فضاي ويژه‌اي كه در رسانه‌هاي كشور وجود داشت از انتشار برخي اخبار خودداري كرد يا به‌نوعي اين اخبار رامنتشر كرد كه كمتر تحت فشار قرار گيرد.

وي در عين حال خاطرنشان كرد: اما ايسنا در انتقال اخبار هميشه صداقت و امانتداري را رعايت كرد .

دبير انجمن اسلامي دانشجويان دانشگاه تهران و علوم پزشكي تهران صداقت دانشجويي را پشتوانه ايسنا عنوان كرد و گفت: افرادي كه در ايسنا كار مي‌كنند دانشجو و از بدنه دانشگاه هستند و اين صداقت دانشجويي نقطه قوت ايسنا است.

انتها پيام

  • دوشنبه/ ۵ آذر ۱۳۸۶ / ۱۲:۳۳
  • دسته‌بندی: سیاسی2
  • کد خبر: 8609-00695
  • خبرنگار :