/ايسنا، 8 سال حضور/ مخبر كميسيون عمران: *ايسنا گام بلند اعتلاي اطلاع‌رساني در كشور است *ايسنا نمود يك فعاليت صحيح و مناسب رسانه‌اي است

ولي آذروش تصريح كرد: فعاليت‌هاي ايسنا نمود يك فعاليت صحيح و مناسب رسانه‌اي است كه مي‌تواند گام موثر و بلندي در جهت اعتلاي اطلاع‌رساني در كشور باشد.

عضو هيات رييسه كميسيون عمران مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار پارلماني خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا)، در آستانه پايان هشتمين سال تاسيس خبرگزاري ايسنا افزود: مطمئنا يكي از وظايف اصلي و ايفاي نقش و مسووليت خبررساني و خبرگزاري، رساندن حقايق و واقعيات و مطالب درست مردم است كه جايگاه واقعي و شان و منزلت يك خبرگزاري مي‌تواند در جامعه و كشور به اوج خود برسد.

وي در عين‌حال خاطرنشان كرد: تحريف اخبار و عدم عملكرد مناسب در خبرگزاري‌ها نيز مي‌تواند پيامد منفي به دنبال داشته باشد.

نماينده مردم اردبيل در خانه ملت با اشاره به اين كه ايسنا از بدو تاسيس تلاش‌هاي خوبي را در عرصه خدمت‌رساني و انتقال درست واقعيت‌ها به مردم انجام داده است، اظهار كرد: البته از يك خبرگزاري كه از مجموعه جنبش‌ها، نيروهاي متفكر و دانشجو تشكيل شده همين انتظار مي‌رود؛ زيرا جامعه به دنبال رسيدن به مطالب و اخبار واقعي است كه مي‌توان اين ويژگي را در ايسنا به وضوح مشاهده كرد.

آذروش يادآور شد: انتقال مطالب كارشناسي و تحليل‌هاي درست در عرصه‌هاي مختلف سياسي، اقتصادي، فرهنگي و اجتماعي طبعا آثار و نتايج بسيار مثبتي را در روند توسعه بحث خبرگزاري‌ها خواهد داشت.

عضو هيات رييسه كميسيون عمران با بيان اين كه ايسنا در اين زمينه‌ها و در ميان ساير خبرگزاري‌هاي كشور پيش قدم بوده است، گفت: فعاليت، پويايي و نشاطي كه در ايسنا وجود دارد آن را در بين ساير خبرگزاري‌ها سرآمد كرده است.

وي، اطلاع‌رساني و حركت اصولي بر مبناي چارچوب آن و خط و مشي‌ها و سياست‌گذاري‌هايي كه رسالت اصلي يك خبرگزاري است را از ويژگي‌هاي بارز خبرگزاري دانشجويان ايران دانست.

اين نماينده مجلس چارچوب اصلي يك اطلاع‌رساني را صحت، واقعيت و تحليل مطالب درست و مناسب و ارايه آن به مردم ارزيابي كرد و افزود: در واقع حركت‌هايي كه مي‌تواند سرآمد و مورد تاكيد مردم و به نوعي منبع قابل اطميناني براي آنها باشد، اين مولفه‌ها در مجموعه ايسنا ساماندهي شده و شكل گرفته است.

او در ادامه اعتماد مردم به خروجي اخبار ايسنا را بيش از ساير خبرگزاري‌ها اعلام كرد و افزود: مطمئنا بي‌طرفي كه در خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا) حاكم بوده به نسبت ساير خبرگزاري‌هاي كشور بيشتر بوده است.

اين نماينده مجلس بحث بي‌طرفي و صداقت يك رسانه را از معيارها و منشورهاي يك حركت اصولي در مسايل خبررساني دانست و گفت: بحث بي‌طرفي و صداقت نيز يكي ديگر از شاخصه‌هاي ايسناست كه همه اين اقدامات مي‌تواند نمود دفاع اين بخش را در مسير دفاع از مصالح و منافع ملي كشور، نظام و مردم به دنبال داشته باشد.

نماينده مردم اردبيل در مجلس هم چنين با اشاره به اين كه نقش رسانه‌اي مانند ايسنا در ايجاد توسعه و وحدت ملي در كشور مي‌تواند موثر باشد، يادآور شد: يك رسانه مي‌تواند ابلاغ و انتقال مطالبات مردم و ارايه آزادي قلم و انديشه در چارچوب‌هاي نظام و قانون اساسي را بيان كند كه اين مي‌تواند نقش بسيار محوري را در توسعه كشور، همدلي و وحدت به دنبال داشته باشد.

وي با بيان اين كه نظر نهايي را مردم به عنوان شنوندگان و گيرندگان اخبار مي‌توانند ارايه دهند، گفت: ما نيز به عنوان نماينده مردم و شخصي كه سال‌ها با خبرگزاري ايسنا در ارتباط بوده معتقديم كه ايسنا يك رضايت عمومي و قلبي در ارتباط با ايجاد وحدت رويه و هماهنگي و همدلي بين جامعه ايجاد كرده و اميدواريم ايسنا بتواند در شروع نهمين سال فعاليت خود، با توانمندي و تلاش بيشتر در عرصه‌هاي مختلف خبري در سطح كشور فعاليت‌ داشته باشد.

آذروش در پاسخ به اين پرسش كه دليل اعتماد شما به خبرگزاري دانشجويان ايران در مدت زمان تعامل با اين رسانه چه بوده است، تصريح كرد: اعلام و انتشار مطالب بنده به صورت صحيح و بدون دخل و تصرف در ايسنا مهم‌ترين دليل اعتماد من به ايسناست كه شايد كمتر رسانه‌اي بوده كه توانسته با اين حجم مصاحبه‌ها و گفت‌وگوها مطالب واقعي و درست را منعكس كند.

انتهاي پيام

  • شنبه/ ۳ آذر ۱۳۸۶ / ۱۵:۲۵
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 8609-00621
  • خبرنگار :