مديرعامل سايپا: از 2ماه آينده پرايد بدون مخزن‌ نخواهيم داشت مشكل تامين قطعات زانتيا حل شد پرايد دوگانه‌سوز انژكتوري از2 ماه ديگر وارد بازار مي‌شود

از سهميه‌اي كه طبق تبصره 13 براي توليد خودروهاي بنزين‌سوز داريم حدود 45 هزار دستگاه باقي مانده كه تا پايان امسال 40 هزار دستگاه از اين نوع خودرو توليد خواهيم كرد.

احمد قلعه‌باني - مديرعامل سايپا - در گفت‌وگو با خبرنگار خودرو خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، با بيان اين مطلب افزود: همچنين تا پايان امسال 140 تا 150 هزار دستگاه خودرو دوگانه‌سوز توليد مي‌كنيم.

وي افزود: امسال كليه پرايدهاي دوگانه‌سوزمان را با مخزن CNG عرضه مي‌كنيم. البته تعدادي خودرو از سال گذشته باقي مانده بود كه در حال حاضر در تهران 50 درصد آنها مخزن‌دار ‌شده‌اند و مخزن 50 درصد ديگر نيز تا دو ماه آينده نصب مي‌شود.

 تعطيلات تابستاني عامل كاهش توليد مردادماه

وي پاسخ به سوالي مبني بر دليل كاهش توليد اين گروه خودروسازي در مردادماه توضيح داد: اين كاهش به دليل تعطيلات تابستان بوده است. البته الزامات تبصره 13 نيز تاثير جزيي در اين زمينه داشته، ولي اثر قابل توجهي نداشته است.

 توليد ون كاروان متوقف نشده

وي همچنين در پاسخ به اين سوال كه چرا از ابتداي امسال ون كاروان به توليد نرسيد؟ اظهار كرد: توليد ون كاروان به طور كامل متوقف نشده است، بلكه فقط يك سري اصلاحات روي آن انجام شده و توقف توليد آن به طور موقتي بوده است. در حال حاضر توليد ون كاروان آغاز شده است، ولي آماري از توليد آن ندارم.

به گزارش ايسنا، در آمارهاي وزارت صنايع و معادن توليد ون كاروان در سايپا در پنج ماهه امسال صفر ذكر شده است.

 مشكل تامين قطعات زانتيا حل شده

وي با بيان اين كه از شركت سيتروئن فرانسه مطالباتي نداشتيم، افزود: كاهش توليد زانتيا به لحاظ تامين قطعات و به دليل مسايل بانكي، گشايش اعتبار اسنادي و مشكلي بود كه در يكي از بانك‌هاي داخلي براي آن پيش آمده بود كه هم اكنون اين مشكل نيز حل شده است.

پرايد دوگانه‌سوز انژكتوري از 2 ماه ديگر در بازار

او تصريح كرد: پرايد دوگانه‌سوز انژكتوري كه تا دو ماه آينده عرضه مي‌شود، كيت آن نيز انژكتوري شده و قدرت و آلايندگي آن بهبود يافته و اين در حالي است كه قبلا كيت آن ميكسري بود.

 S81 از سال آينده در بازار

قلعه‌باني درباره خودرو S81 نيز توضيح داد: قطعات S81 در حال ساخت است و سال آينده به بازار عرضه مي‌شود.

انتهاي پيام

  • دوشنبه/ ۲۳ مهر ۱۳۸۶ / ۱۱:۰۶
  • دسته‌بندی: تولید و تجارت
  • کد خبر: 8607-12167
  • خبرنگار :