مديرعامل سايپا: 65درصد خودروهاي توليدي‌مان گازسوز شده است موتور دوگانه سوز انژكتوري تا 3ماه آينده وارد بازار مي‌شود

65 درصد كل خودرو‌هاي گروه سايپا دوگانه سوز شده و ظرف سه ماه آينده اين آمار به 90 درصد مي‌رسد و اميدواريم كل خودرو‌ها را تا پايان سال گازسوز كنيم.

به گزارش خبرنگار خودرو خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، احمد قلعه‌باني ـ مديرعامل سايپا ـ در مراسم تحويل 10 هزار دستگاه تاكسي پرايد دوگانه سوز با بيان اين مطلب و با اشاره به اين كه يكي از اهداف سايپا افزايش توليد داخلي است، گفت: سايپا در برنامه پنج ساله خود كه در سال 80 تبيين كرد، بيش از 95 درصد اهداف خود را تحقق بخشيد و توليد خودرو را از 100 هزار به 500 هزار دستگاه رساند كه حدود 50 درصد سهم بازار را در اختيار گرفت.

وي رسيدن به خودكفايي با افزايش اشتغالزايي را از ديگر اهداف اين شركت ذكر كرد كه توانسته 100 هزار شغل ايجاد كند.

قلعه‌باني تصريح كرد: در برنامه پنج ساله دوم و از سال 86 تنوع محصول، افزايش توليد و صادرات مورد توجه سايپاست و اميدواريم در سال 90 به جايي برسيم كه خودرو‌هايي توليد كنيم كه در راستاي صرفه‌جويي سوخت و تنوع محصول داخلي باشد.

او با بيان اين كه اميدواريم در سال 90 پنج واحد صادراتي داشته باشيم، گفت: تا سال 1404 دورنماي توليد خودرو در سايپا حدود دو ميليون و 250 هزار دستگاه است و در خصوص توليد اتوبوس نيز اولين سري آن‌ها را دو هفته پيش تحويل داديم و اميدواريم با انتقال واحد‌ها به شهرستان‌ها افزايش توليد تا سه هزار دستگاه اتوبوس را داشته باشيم.

قلعه‌باني درباره موتور پايه گازسوز نيز توضيح داد: موتور پايه گازسوز اواخر امسال به بازار مي‌آيد و موتور دوگانه سوز انژكتوري نيز تا سه ماه آينده وارد بازار مي‌شود.

هادي سليماني ملكان - مدير توسعه استراتژي‌هاي گروه سايپا - نيز در اين مراسم با بيان اين كه در برنامه اول و از سال 81 تا 85، 95 درصد اهداف سايپا تحقق يافت، گفت: در اين مدت توانستيم با دريافت 51 درصد سهم بازار خودرو‌هاي سواري و رشد 249 درصدي توليدات، سبد محصولات‌مان را تكميل و توليداتمان را گازسوز كنيم و درنتيجه با كاهش نمره منفي رشد خوبي داشته باشيم و به رتبه نخست بورس كشور برسيم.

وي با اشاره به اين كه در برنامه پنج ساله دوم (تا سال 90) استراتژي‌هاي اصلي ما باعث شده كه سبد محصولاتمان را كامل كنيم، افزود: بازار خودرو كشور در چند سال گذشته شاهد تحولاتي بوده كه در حال حاضر در حال رسيدن به توازن در عرضه و تقاضاست.

او تصريح كرد: 85 درصد خودرو‌هاي ما مربوط به كلاس‌هاي D وC هستند و پلت فرم استراتژيك ما كلاس B است.

مدير توسعه استراتژي‌هاي گروه سايپا در خصوص عملكرد اين شركت در خصوص خودرو‌هاي فرسوده نيز گفت: با تغييرات در طراحي خودرو تا سال 84 حدود 17هزار خودرو از رده خارج كرديم و آمادگي سهيم شدن در 50 درصد برنامه دولت را داريم و با خروج خودرو‌هاي فرسوده هزار ميليارد ريال صرفه‌جويي داشتيم.

وي با اشاره به رتبه 22 سايپا از لحاظ تيراژ جهاني گفت: با توليد 530 هزار دستگاه خودرو در سال 85 بالاتر از همه خودروساز‌هاي چيني بوديم و قابليت‌هاي ما بيشتر از اين خودروساز‌هاست.

انتهاي پيام

  • شنبه/ ۲۴ شهریور ۱۳۸۶ / ۱۲:۱۱
  • دسته‌بندی: تولید و تجارت
  • کد خبر: 8606-13251
  • خبرنگار :