عضو انجمن دفاتر خدمات مسافرتي: حضور مداوم در بازارها و نمايشگاههاي گردشگري حتما نتيجه ميدهد
عضو انجمن دفاتر خدمات مسافرتي ايران معتقد است: حضور در نمايشگاههاي بينالمللي گردشگري و بازارهاي مختلف، حتا در قالب غرفهاي كوچك در صنعت گردشگري كشور تاثيرگذار است. يعقوب قاسمي در گفتوگو با خبرنگار بخش گردشگري خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، با بيان اينكه جدول نمايشگاههاي گردشگري براساس بازارهاي هدف ايران تنظيم شده است، افزود: نبايد زماني كه در نمايشگاههاي قديمي و بزرگ حضور داريم، شركت در نمايشگاههاي ديگر، كشورهاي آسيايي و عضو CIS را فراموش كرد. وي ادامه داد: در جدول نمايشگاههاي گردشگري براي حضور در نمايشگاههاي گردشگري كشورهايي مانند كره جنوبي كه از آنها، مسافر به ايران ميآيد، برنامهريزي نشده است؛ ولي بايد براي حضور در اين بازارها و معرفي بيشتر ايران فكر شود. اين عضو انجمن صنفي دفاتر خدمات مسافرتي ايران با بيان اينكه ايران بايد از كوچكترين فرصت براي معرفي خود استفاده كند، اظهار داشت: شرايط كنوني كشور موقت است و بهبود مييابد و حضورهاي مداوم در بازارها و نمايشگاههاي گردشگري مختلف در دورهاي حتما نتيجه ميدهد. وي با اشاره به برنامهريزي براي حضور در دو نمايشگاه روسيه، گفت: ايران تاكنون در بازار روسيه، فعاليت قوي نداشته است، درحاليكه گردشگران روس در سال، چند نوبت سفر ميكنند و بايد از شرايط اين كشور به نفع گردشگري ايران استفاده كرد. قاسمي بيان كرد: تايلند نيز شرايط بازارهايي را كه تاكنون براي آنها كمتر فعاليت شده است، دارد و اين كشور با وجود گردشگران خروجي اندك، مسلمانان بسياري دارد كه براي جذب آنها ميتوان اقدام كرد. وي تاكيد كرد: سال گذشته، ستاد نمايشگاهها و تبليغات گردشگري تجربههاي بسياري را از حضور در نمايشگاهها بهدست آورد و پيشرفتهايي در اين بخش حاصل شدند كه نواقصي در طراحي، اقلام تبليغاتي و ... وجود داشتند كه رفع ميشوند. اگر اين برنامهريزي تا پايان سال ادامه يابد، حتما در اين بخش موفق ميشويم. عضو انجمن صنفي دفاتر خدمات مسافرتي ايران افزود: اقلام تبليغاتي متناسب با بازارهاي هدف از سال گذشته بهصورت منسجم توسط ستاد نمايشگاهها و تبليغات گردشگري تهيه شدند و اكنون شرايط تبليغاتي بهتر از گذشته است و از بخش خصوصي نيز بيشتر حمايت ميشود. انتهاي پيام