/عملكرد شوراي صنفي نمايش / سيروس تسليمي: در توان شوراي صنفي غلو شده است سينمادارها تصميم مي‌گيرند چه فيلمي اكران شود

سيروس تسليمي معتقد است: يك‌ مقدار درباره‌ي توان شوراي صنفي نمايش غلو شده است و قدرت اصلي در جاي ديگري است.

اين تهيه كننده‌ي سينما در گفت‌وگويي با خبرنگار سينمايي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، با بيان اين كه قدرت اصلي براي اكران يك فيلم در اختيار سينمادار است گفت: سينمادار است كه فيلم را انتخاب مي‌كند و بدون آن كه شوراي صنفي نمايش بداند با صاحبش قرارداد مي‌بندد و فقط به شورا ارايه مي‌دهد تا قرارداد ثبت شود.

وي با اشاره به عضويتش در چند دوره شوراي صنفي نمايش ادامه داد: در واقع اين شورا نقش نظارت بر قراردادهايي را دارد كه دفاتر پخش با سينماداران مي‌بندند تا تخلفي در قراردادهايي كه بسته مي‌شود و كف فروش انجام نشود بنابراين شوراي صنفي قرار نيست مشخص بكند چه فيلمي اكران شود.

تسليمي به ايسنا گفت: در هيچ دوره‌اي شوراي صنفي محلي براي اكران كردن فيلم‌ها نبوده است و فقط در دوره‌اي خاص چند مورد استثناء پيش آمد كه فيلم از سوي گروه معرفي نشد و شورا مجبور شد از ميان فيلم‌هاي موجود قرعه‌كشي كند.

اين تهيه كننده با اعتقاد بر اينكه تعداد فيلم‌هايمان نسبت به تعداد سالنها بيشتر است، گفت: بنابراين طبق قانون عرضه وتقاضا كالاي ما كه فيلم است، ارزان‌تر مي‌شود و براي اكران آن دچار مشكل مي‌شويم و اين شرايط امكان بستن قرارداد را با سينماها مشكل مي‌كند. بنابراين مكانيزم ديگري براي اكران بايد طراحي شود.

تسليمي با اشاره به تشكيل جلسات شوراي صنفي نمايش بدون حضور نماينده كانون كارگردانان نيز به ايسنا گفت: نماينده كارگردان‌ها كار خاصي نمي‌توانست در شورا انجام دهد و زمانيكه كارگردانان مي‌آمدند و مي‌ديدند در پروسه پخش و سينما نقشي ندارند معمولا منفعل مي‌شدند و كمتر حضور داشتند و تنها در دوره‌اي آقاي همايون اسعديان بودند كه با علاقه اين موضوع پيگيري ‌شد.

انتهاي پيام

  • شنبه/ ۲۷ مرداد ۱۳۸۶ / ۱۴:۵۹
  • دسته‌بندی: سینما و تئاتر
  • کد خبر: 8605-15657
  • خبرنگار : 71133