بيست‌ماه جست‌وجو گرافيست‌ها را به‌ موزه‌اي نرساند

آرشيو 50 ساله‌ي گرافيك ايران كامل شده است، اما با گذشت حدود 20 ماه، موزه‌ي گرافيك ايران تاسيس نشد.

به گزارش خبرنگار بخش هنرهاي تجسمي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، انجمن گرافيك ايران براي تعمير، نگهداري، ترميم، اسكن و ثبت آثار قديمي گرافيكي، در فراخوان تابستان سال 84، از كليه‌ي اعضاي خود خواست آخرين آثار و دستاوردهاشان را در قالب CD به كميته‌ي فرهنگي ارايه كنند.

گرافيست‌ها اين دعوت را اجابت كردند و در پي آن اعلام ‌شد آثار زيادي در اختيار انجمن گرافيك ايران قرار گرفته و اين انجمن به‌صورت برداري از كارها پرداخته و در پي آن است تا مكاني را براي اين امر اختصاص دهد.

همان روزها مصطفي اسداللهي - رييس وقت هيات مديره‌ي انجمن طراحان گرافيك ايران - به ايسنا گفته بود كه در حال رايزني‌هايي با شهرداري تهران براي انتقال آثار به مكاني مناسب و تشكيل موزه‌ا‌ي براي هدف يادشده هستند.

اما اكنون مسوول اداره‌كننده‌ي موزه، از پيدا نشدن مكان مناسبي براي تشكيل موزه‌ي گرافيك و ابزارآلات گرافيكي خبر مي‌دهد.

ابراهيم حقيقي، امروز به خبرنگار ايسنا گفت: درباره تشكيل موزه گرافيك مي‌توان دوگونه رفتار كرد؛ يا از مكان كوچكي كار را آغاز كرده، سپس اين مكان را مانند اتفاقي كه براي موزه سينما افتاد، وسعت داد و يا منتظر بمانيم. پيشنهادهايي را مطرح كرده‌ايم، اما هيچ مكاني به ما داده نشده است.

رييس هيات مديره‌ي انجمن طراحان گرافيك ايران، عنوان كرد: تاكنون آثاري كه امكان آسيب‌رسيدن به آن‌ها وجود دارد، از طراحان قديم تا معاصر جمع‌آوري شده است؛ براي مكان موزه همچنان به‌دنبال تماس‌هاي بيشتري با شهرداري تهران هستيم.

قرار است، آثار در گرايش‌هاي مختلف - فرهنگي و آموزشي - دسته‌بندي ‌شده‌ تا در نمايشگاه‌هاي داخلي و خارجي عرضه شوند.

انتهاي پيام

  • سه‌شنبه/ ۲۳ مرداد ۱۳۸۶ / ۱۱:۰۴
  • دسته‌بندی: تجسمی و موسیقی
  • کد خبر: 8605-12969
  • خبرنگار :