معاون سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري اصفهان: ورود گردشگر رونق يافته است دبير اتحاديه‌ي هتل‌داران اصفهان: مسافران هتل‌هاي يك تا سه ستاره كم شده‌اند

معاون گردشگري سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري اصفهان تاكيد كرد: ورود گردشگران تابستاني به استان رونق چشمگيري يافته است.

مرتضي مصلحي در گفت‌وگو با خبرنگار بخش گردشگري خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، افزود: در تعطيلات هفته‌ي گذشته، ظرفيت اشغال هتل‌ها به صددرصد رسيد و بسياري از مسافران به‌سختي محلي را براي اسكان در واحدهاي اقامتي پيدا مي‌كردند.

وي بيان كرد: هرچند سفرهاي تابستاني بسيار دير رونق يافته‌اند، اما اين امر نشان مي‌دهد كه مردم به منطقي درست براي مديريت سفرهاي داخلي دست يافته‌اند.

او با اشاره به اجراي طرح نظرسنجي از مسافران ورودي به اين استان، يادآور شد: بسياري از مسافران، بنزين خود را ذخيره كرده‌اند و از پس‌انداز بنزين سفر مي‌كنند كه اين امر نشان مي‌دهد، سهميه‌بندي بنزين پس از گذشت زمان و رسيدن مردم به منطقي درست براي مصرف بهينه‌ي آن در درجه‌ي اول به انجام سفر اختصاص يافته است.

مصلحي با اشاره به افزايش 54 درصدي ورود گردشگران خارجي به اصفهان در سه‌ماه نخست سال، اظهار داشت: سهميه‌بندي بنزين فرصتي طلايي براي مديريت سوخت، ترافيك و صرف مازاد درآمدهاي آن در توسعه‌ي زيرساخت‌هاي حمل و نقل كشور است.

همچنين دبير اتحاديه‌ي هتل‌داران استان اصفهان در گفت‌وگو با خبرنگار ايسنا بيان كرد: اصفهان يك شهر گردشگري است كه مكان‌هاي ديدني بسياري دارد و گردشگران، بيشتر تمايل دارند، با اتومبيل‌هاي شخصي خود به اين شهر سفر كنند؛ اما با سهميه‌بندي بنزين از حجم گردشگران با اتومبيل‌هاي شخصي در شهر اصفهان كم شده است.

محسن درخشان ادامه داد: هتل‌هاي چهار و پنج ستاره درحال حاضر رزروهاي گروهي دارند كه از طريق تورها با هواپيما و قطار نرخ اشتغال بالاتري دارند؛ اما در هتل‌هاي يك تا سه ستاره كه گردشگران انتظاري دارند، اشغال هتل‌ها روزانه و نرخ اشغال كمتر است.

به گفته‌ي او، موقعيت جغرافيايي هتل‌ها نيز در اشغال آن‌ها تاثير دارد و ممكن است، يك هتل كه در مركز شهر قرار گرفته است، گردشگران بيشتري را نسبت به هتلي كه در حاشيه‌ي قرار دارد، داشته باشد.

وي اضافه كرد: سهميه‌بندي بنزين تاثير منفي زيادي بر هتل‌هاي چهار تا پنج ستاره ندارد، زيرا آن‌ها معمولا از تورهاي مسافرتي و گردشگران خارجي براي افزايش اشغال اتاق هتل‌هاي خود استفاده مي‌كنند؛ ولي در هتل يك تا سه ستاره كه اقامت‌هاي رزروي و گروهي كمي دارند،‌ تاثير منفي داشته و آمار گردشگران و مسافران آن‌ها را كاهش داده است.

انتهاي پيام

  • سه‌شنبه/ ۲۳ مرداد ۱۳۸۶ / ۱۱:۴۴
  • دسته‌بندی: گردشگری و میراث
  • کد خبر: 8605-11799
  • خبرنگار :