رييس‌جمهور: *جوانان با انس به قرآن اين كتاب الهي را وارد متن زندگي‌ خود كنند *ملت ايران با تبعيت از قرآن كريم به دنبال ارائه‌ي جامعه‌ا‌ي الگو و نمونه است

رييس‌جمهور گفت: قرآن نسخه درمان همه‌ي دردهاي بشريت در هر مرتبه است.

به گزارش خبرنگار سياسي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، دكتر محمود احمدي‌نژاد عصر جمعه در مراسم افتتاحيه بيست‌ و چهارمين دوره مسابقات بين‌المللي قرآن كريم با تبريك بعثت پيامبر به ملت ايران و جامعه بشري با اشاره به اهميت قرآن افزود: قرآن سفره گسترده‌اي است كه براي همه جان‌ها مهياست و هر چه جان‌ها پاك‌تر باشند، در دريافت حقايق قرآن موفق‌ترند.

رييس‌جمهور در بخش ديگري از سخنان خود تصريح كرد: بايد دو هدف كلي از نزول قرآن بيان كرد؛ اول هدايت، بيداركردن و تربيت و تعليم و تزكيه انسان است،‌ تا انسان كامل تربيت بيابد و هدف دوم بر پايه جامعه سراسر عدل و بر پايه قسط و عدالت است؛ اين اهداف هدف تمام پيامبران بوده است.

احمدي‌نژاد در بخش ديگري از سخنان خود با بيان اين كه مشكلات امروز بشريت از ناحيه كساني است كه از راه خدا دور شده‌اند گفت: آيا رايحه‌ا‌ي از حفظ عدالت به مشام مي‌رسد؟ هر چه هست تضييع حقوق مردم و تجاوز و نيرنگ است.

وي با اشاره به حوادث عراق، افغانستان، لبنان و فلسطين اظهار كرد: پرونده سياه برده‌داري در غرب و استمارگري آن‌ها در آفريقا و آسيا بر همگان روشن است؛ اما آن‌ها امروز مدعي دموكراسي شده‌اند؛ اي كاش آن‌ها توبه كرده بودند و راست مي‌گفتند؛ اما آن‌ها هم‌زمان با اين ادعاها از شاخص و جورثومه‌ي همه تباهي‌ها و ناامني‌ها و زورگوي‌ها و تجاوز به خون انسان‌ها، يعني رژيم اشغال‌گر صهيونيستي‌ حمايت مي‌كنند؛ آن‌ها خيال مي‌كنند مردم جهان نيز مثل آن‌ها احمق هستند و نمي‌فهمند.

احمدي‌نژاد با اشاره به زورگويي‌هاي كشورهاي بزرگ به مردم خودشان تصريح كرد: آن‌ها راه تنفس ملت‌هاي خود را هم بسته‌اند. مردم در كشور اين زورگويان نمي‌توانند با اطمينان و امنيت حتي از تلفن استفاده كنند؛ يا نامه‌اي بنويسند و يا در بازارها و خيابان‌ها به راحتي قدم بزنند؛ اين چه طور دموكراسي است؟ آن‌ها حتي آبروي شيطان را هم برده‌اند.

رييس‌جمهور ادامه داد: در طرف ديگر نداي پيامبران بلند است كه راه نجات بشريت در اين طرف است كه همان خضوع در برابر خداست. به فضل الهي امروز ملت عزيز ايران راه طولاني كمال خود را يافته است و به قرآن تمسك كرده است و با تبعيت از قرآن كريم به دنبال ارائه جامعه‌ا‌ي الگو و نمونه است.

او در پايان از جوانان مسلمان خواست كه با انس به قرآن، اين كتاب الهي را وارد متن زندگي خود كنند.

انتهاي پيام

  • جمعه/ ۱۹ مرداد ۱۳۸۶ / ۱۹:۴۹
  • دسته‌بندی: سیاسی2
  • کد خبر: 8605-10713
  • خبرنگار :