جانشين رييس موزه‌ي هنرهاي تزييني اصفهان: سپردن موزه‌ها به شهرداري بعيد به‌نظر مي‌رسد

جانشين رييس موزه‌ي هنرهاي تزييني اصفهان گفت: كاري كه كارشناسان ميراث فرهنگي انجام مي‌دهند، با نوع عملكرد كارمندان شهرداري‌ها متفاوت است. به همين دليل، در بحث واگذاري مديريت موزه‌ها به شهرداري‌ بايد قدري تامل كرد.

ندا شمعي در گفت‌وگو با خبرنگار بخش ميراث فرهنگي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، ادامه داد: در كشورهاي ديگر، ميراث فرهنگي با شهرداري همكاري‌هايي را دارد، ولي در ايران اين دو سازمان با هم مشكل دارند كه تا زمان حل كردن آن، سپردن موزه‌ها به شهرداري بعيد به‌نظر مي‌رسد.

وي افزود: دو ارگان سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري و شهرداري در كنار يكديگر روند خوبي مي‌توانند داشته باشند؛ ولي متاسفانه تاكنون روبه‌روي هم قرار گرفته‌اند.

او با اشاره به اين‌كه شهرداري قصد انجام كار نامناسبي را ندارد، اضافه كرد: گاهي اوقات كارها درست انجام نمي‌شوند، با اين حال، اگر شهرداري و ميراث فرهنگي به‌صورت اصولي كنار هم قرار گيرند، شايد نتايج بهتري را بتوان پيش‌بيني كرد.

جانشين رييس موزه‌ي هنرهاي تزييني اصفهان اظهار داشت: شهرداري بايد مسير كاري خود را طي كند و سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري هم به ادامه‌ي عملكرد خود بپردازد.

شمعي با تاكيد بر اين‌كه شهرداري، حفاظت از موزه و نه اختيار آن‌را مي‌تواند در دست بگيرد، گفت: در كنار هم قرار دادن اين دو ارگان با درنظر گرفتن شرايط متفاوت هريك از آن‌ها شايد كار مناسبي نباشد.

وي با اشاره به وضعيت موزه‌هاي اصفهان، بيان كرد:‌ هيچ‌كدام از موزه‌هاي اين استان شرايط استانداردي ندارند و فقط نام موزه بر آن‌ها گذاشته شده است، حال اگر قرار باشد، 20 موزه‌ي ديگر به اين روش تاسيس شوند، چه فايده‌اي دارد؟

او افزود: اكنون حتا شهرداري در درون خود مشكل دارد و اگر اين ارگان با سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري نظارت بر موردي را برعهده گيرد، بايد منتظر عواقب بعدي آن بود.

انتهاي پيام

  • جمعه/ ۲۲ تیر ۱۳۸۶ / ۱۰:۲۹
  • دسته‌بندی: فرهنگ2
  • کد خبر: 8604-10730
  • خبرنگار : 71191