معاون گردشگري سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري: سهميه‌بندي بنزين تاثيري بر سفرهاي تفريحي و گردشگري ندارد

معاون گردشگري سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري اعتقاد دارد: سهميه‌بندي بنزين از سفرهاي غير ضروري مي‌كاهد و تاثيري بر سفرهاي تفريحي و گردشگري ندارد.

محمدشريف ملك‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار بخش گردشگري خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، با اشاره به تفاوت ميان سفر و گردشگري، افزود: با سهميه‌بندي بنزين كه بنابر سياست‌هاي كلان دولت اجرايي شده است، بسياري از سفرهاي زائد درون‌شهري حذف مي‌شوند؛ اما تاثير چنداني بر گردشگري و تفريح مردم نخواهد داشت.

وي گفت: با توجه به سياست اصلي سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري مبني توسعه‌ي فرهنگ سفر و گردشگري و نهادينه شدن آن در خانواده‌هاي ايراني،‌ در شرايط سهميه‌بندي بنزين كه مقارن با ايام سفر و گردشگري در كشور است، توصيه به استفاده از تورهاي گروهي و جمعي، بهترين راهكار براي جلوگيري از كاهش سفرهاي گردشي است.

معاون گردشگري سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري سهميه‌بندي بنزين را فرصتي مناسب براي خدمات‌دهي آژانس‌هاي مسافرتي و جلب مشتري دانست و ادامه داد: با استفاده از طرح تورهاي ارزان‌قيمت كه بسياري از آژانس‌هاي كشور در آن فعاليت مي‌كنند، مردم علاوه بر حفظ و ذخيره‌ي بنزين خود، از 40 تا 50 درصد تخفيف خدمات سفر مي‌توانند بهره‌مند شوند.

به گفته‌ي او آژانس‌هاي مسافرتي كارگزار در طرح سفرهاي ارزن‌قيمت با كمبود بنزين مواجه نمي‌شوند و در صورت بروز مشكل در جابه‌جايي گردشگران، سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري از طريق دولت راهكاري را در پيش مي‌گيرد.

وي بيان كرد: بهترين فرصت براي فرهنگ‌سازي تورهاي گروهي و سفرهاي جمعي، با سهميه‌بندي بنزين ايجاد شده است كه آژانس‌ها از فرصت به‌وجود آمده، براي تبليغات و جلب مشتري مي‌توانند استفاده كنند.

او درباره‌ي اجراي طرح سفركارت ملي با وجود سهميه‌بندي بنزين، اظهار داشت: هنوز درباره‌ي مشكلات اين طرح، برنامه‌ريزي خاصي صورت نگرفته است.

انتهاي پيام

  • شنبه/ ۱۶ تیر ۱۳۸۶ / ۰۹:۴۳
  • دسته‌بندی: گردشگری و میراث
  • کد خبر: 8604-07841
  • خبرنگار :