مدير اداره‌ي گردشگري داخلي سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري: 182هزار دلار جايزه صادراتي به تورگردان‌ها پرداخت شده است يك هزار مسير گردشگري امسال شناسايي مي شود

مدير اداره‌ي گردشگري داخلي سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري گفت: اهداي جوايز صادراتي از ماه گذشته آغاز و تاكنون 182 هزار دلار با هماهنگي سازمان توسعه‌ي تجارت به حدود 38 تورگردان پرداخت شده است.

به گزارش خبرنگار گردشگري خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، جمشيد حمزه‌زاده در مراسم راه‌اندازي تور تهرانگردي و رونمايي از نخستين اتوبوس گردشگري با بيان اين كه حمايت‌هاي ويژه‌اي از دفاتر تورگردان در كشور صورت مي‌گيرد، اظهاركرد: اين سازمان در زمينه‌ي پرداخت50 درصد يارانه‌ي تبليغاتي و ساير تسهيلات به تورگردان‌ها اقدام مي‌كند.

وي توسعه‌ي تورهاي داخلي و گردشگري پايدار را از برنامه‌هاي اصلي سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري برشمرد و گفت: سفرهاي ارزان و همگاني در ابتدا با چهار دفتر خدمات مسافرتي ‌آغاز شد و اكنون تعداد آن‌ها به 120 دفتر رسيده است.

حمزه‌زاده تصريح كرد: سياست سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري، افزايش تعداد دفاتر خدمات مسافرتي در اين طرح به منظور گسترش تورهاي ورودي است. همچنين در سال جديد به سمت شناسايي و تدوين مسيرهاي سفر كه تاكنون 205 مسير شناخته شده است، پيش مي‌رويم.

به گفته‌ي وي، در سال 86، يك هزار مسير به صورت تخصصي شناسايي و در برنامه‌ريزي قرار مي‌گيرد.

مدير اداره‌ي گردشگري داخلي سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري ادامه داد: سفر كارت و سفرهاي كاركنان دولت از اول ارديبهشت 86 آغاز شده و تاكنون تعدادي سازمان دولتي براي اجراي اين طرح قرارداد عقد كرده‌اند كه به صورت رسمي‌ در حال اجرا است.

وي گفت: در سال 86 دركنارسفرهاي همگاني، سفرهاي گردشگري در كشور با توجه به انگيزه و سليقه‌ي مردم تخصصي مي‌شود.

حمزه‌زاده، توسعه توريسم شهري را يكي از اهداف اصلي سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري بيان كرد و گفت: هدف اصلي از اجراي اين طرح‌ها توسعه‌ي سفر در ديگرشهرها كلان همچون مشهد، تبريز، شيراز و اصفهان است.

انتهاي پيام

  • شنبه/ ۲۹ اردیبهشت ۱۳۸۶ / ۱۲:۳۴
  • دسته‌بندی: گردشگری و میراث
  • کد خبر: 8602-18151
  • خبرنگار : 71021