مديرعامل مجتمع المهدي خبرداد: عيار40 درصد از توليدات كارخانه به دليل كمبود آند كاهش يافت توليد شمش با عيار پايين تا 3ماه آينده ادامه خواهد داشت

كمبود آند باعث شده كه بخشي از شمش آلومينيوم توليد شده در كارخانه المهدي با عيار پايين‌تر از سطح استاندارد جهاني توليد شود.

مهدي ثقفي ـ مديرعامل مجتمع آلومينيوم المهدي ـ در گفت‌وگو با خبرنگار صنعت و معدن خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، با بيان اين مطلب اظهار كرد: به دليل محدوديت ايجاد شده از سوي كشور چين در زمينه آند موردنياز كارخانه، بخشي از محصولات المهدي با درجه خلوص پايين‌تر از سطح استاندارد يعني با عيار 99.5 درصد توليد مي‌شود.

وي با بيان اين كه درجه خلوص استاندارد شمش آلومينيوم 99.7 درصد است، گفت: محدوديت موجود در زمينه آند باعث شد بخشي از آند موجود در كارخانه به طور كامل مصرف شود و به اين ترتيب حداكثر استفاده را از آند داشته باشيم كه با اين كار مقداري از فلزات نگهدارنده آند نيز وارد ديگ احياي آلومينيوم شد و اين مساله عيار توليدات المهدي را كاهش داد.

او با بيان اين كه توليد شمش‌هاي با عيار پايين‌تر از سطح استاندارد LME لندن در كارخانه المهدي طي دو تا سه ماه آينده ادامه خواهد داشت، گفت: در گذشته گاهي ميزان توليد محصولات با خلوص پايين كارخانه به حدود 80 درصد كل توليدات نيز رسيد، ولي هم اكنون بيش از 60 درصد توليدات المهدي داراي درجه خلوص استاندارد هستند.

ثقفي ميزان توليد كارخانه المهدي را روزانه حدود 300 تن عنوان و تصريح كرد: حدود 120 تن از اين رقم با عيار پايين‌تر از حد استاندارد توليد مي‌شود كه اين مشكل از حدود سه ماه پيش ايجاد شده است.

وي در عين حال ابراز اميدواري كرد كه مشكل پايين بودن عيار توليدات المهدي تا پايان خرداد برطرف شود.

وي در مورد محموله آند خريداري شده از كشور چين نيز گفت: حدود چهار هزار آند از اين محموله تاكنون به كشور وارد شده است.

مديرعامل مجتمع آلومينيوم المهدي همچنين از انجام اقداماتي جهت به ثبت رساندن توليدات اين شركت در بورس فلزات لندن خبر داد و گفت: با توجه به قرار گرفتن كارخانه المهدي در منطقه ويژه خليج فارس و صدور 80 درصد از توليدات اين كارخانه تصميم گرفتيم توليدات كارخانه را با استاندارد‌هاي بين‌المللي مطابقت دهيم.

انتهاي پيام

  • یکشنبه/ ۲۳ اردیبهشت ۱۳۸۶ / ۱۲:۵۲
  • دسته‌بندی: تولید و تجارت
  • کد خبر: 8602-13950
  • خبرنگار :