مديرعامل خدمات مهندسي و نفت كيش خبر داد: امكان افزايش 40هزار بشكه‌اي ظرفيت توليد مخزن رگ سفيد

براساس MDP (نقشه جامع توسعه ميدان) تهيه شده، مخزن رگ سفيد قابليت افزايش ظرفيت توليد از 180 به 220 هزار بشكه در روز را دارد.

به گزارش خبرنگار انرژي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، فيض‌اله حضرتي ـ مديرعامل شركت خدمات مهندسي و نفت كيش ـ با اعلام اين خبر اظهار كرد: مطالعات ميدان رگ‌سفيد از سال 1380 آغاز شده و پس از 2.5 سال كامل شده است.

وي افزود: در حال حاضر مطالعات ميادين آغاجاري، منصوري و آغارودالان بر عهده ماست كه در اين زمينه مطالعه ميدان منصوري تكميل شده است.

به گفته او هر مطالعه جامع شامل چندين مرحله است كه كليه اطلاعات مربوط به ميدان را از لرزه‌نگاري، زمين‌شناسي، حفاري، آزمايش‌هاي مخزني، اطلاعات توليد، جمع‌آوري كرده است و به تجزيه و تحليل داده‌ها مي‌پردازد و سپس عمليات شبيه‌سازي مخزن و در مرحله آخر فاز پيش‌بيني براي بررسي ميزان توليد آغاز مي‌شود.

مديرعامل شركت خدمات مهندسي و نفت كيش با بيان اين كه در مخزن آغاجاري وارد فاز مدل‌سازي مخزن شده‌ايم، افزود: پس از مدل‌سازي پيش‌بيني‌هاي ارزيابي اقتصادي انجام مي‌شود و سپس بهترين روش توليد مخزن اعلام خواهد شد. در خصوص ميدان منصوري نيز مطالعات قبلا انجام و MDP تهيه شده است.

وي افزود: براساس هر مطالعه با توجه به اطلاعات جديدتر و دقيق‌تر كه از عمليات لرزه‌نگاري سه بعدي از ساختار مخزن به دست مي‌آيد، مي‌توان به توليد مخزن دسترسي پيدا كرد.

به گفته حضرتي، طرح توسعه ميدان آغارودالان انجام شده است.

انتهاي پيام

  • یکشنبه/ ۲ اردیبهشت ۱۳۸۶ / ۱۴:۳۱
  • دسته‌بندی: انرژی
  • کد خبر: 8602-01071
  • خبرنگار :