مدير سكوي نفتي ابوذر خبر داد: توليد روزانه 220هزار بشكه نفت 216ميليون دلار ارزش قرارداد‌هاي امضا شده

روزانه 210 تا 220 هزار بشكه از سكوي نفتي ابوذر نفت برداشت مي‌شود كه پس از تجزيه و جدا‌سازي آب همزاد (آب همراه نفت)، نفت خام برداشتي به 180 هزار بشكه مي‌رسد.

به گزارش خبرنگار انرژي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، محمدحسين باخدايي ـ مدير سكوي نفتي ابوذر در شركت تاسيسات دريايي ايران ـ با بيان اين مطلب اظهار كرد: از شهريور سال گذشته كه عرشه AB-Elevated در سكوي نفتي ابوذر نصب شد، تاكنون برداشت نفت خام با ظرفيت مناسب از اين سكوي نفتي انجام ‌شده؛ اگرچه ظرفيت توليد اين ميدان روزانه 230 هزار بشكه نفت خام است.

وي با اشاره به اين كه ارزش كل قرارداد‌هاي امضا شده در اين سكو 216 ميليون دلار است، افزود: در گذشته كمبود اعتبارات مالي موجب تاخير در تعمير و توسعه سكوي نفتي ابوذر شده بود كه در سال 85 با تامين اعتبار، همه تعميرات دريايي و نصب تجهيزات تكميل شده و آماده تحويل به كارفرما است.

مدير پروژه نفتي ابوذر كه در دوازدهمين نمايشگاه بين‌المللي نفت، گاز و پتروشيمي سخن مي‌گفت، با بيان اين كه اين سكو در زمان جنگ تحميلي بار‌ها مورد اصابت موشك قرار گرفته است، خاطرنشان كرد: بنابراين توليد نفت خام به كمتر از 100 هزار بشكه در روز رسيده بود كه پس از اجراي تعميرات، ساخت سكو‌هاي جديد و نصب و راه‌اندازي آن‌ها به وضعيت كنوني رسيده‌ايم.

به گفته او 90 درصد متخصصان در پروژه ابوذر، ايراني بوده‌اند؛ به طوري كه حضور آن‌ها در اين پروژه باعث شده پيمانكاران دست دوم و سوم ايراني در حال حاضر بتوانند اجراي پروژه‌هاي فراساحلي (نصب و راه‌اندازي سكو‌هاي نفتي در دريا) را در ايران در دست گيرند.

وي، ناحيه پاشش كه موجب تعمير و رنگ‌آميزي در دريا مي‌شود را از قسمت‌هاي مهم اين سكو دانست و گفت: تاكنون در ايران هيچ شركت داخلي نمي‌توانست اين كار را انجام دهد كه براي نخستين بار به وسيله شركت تاسيسات دريايي انجام شد كه حدود پنج هزار مترمربع سطح محدوده پاشش آب بوده است.

انتهاي پيام

  • یکشنبه/ ۲ اردیبهشت ۱۳۸۶ / ۱۱:۳۲
  • دسته‌بندی: انرژی
  • کد خبر: 8602-00810
  • خبرنگار :