/نمايشگاه دوازدهم/5 معاون اول رييس جمهور: 141هزار ميليارد تومان از سهام شركت‌هاي دولتي به بخش خصوصي واگذار مي‌شود

در راستاي اصل 44 قانون اساسي براي فعاليت شركت‌هاي غير دولتي بايد 141 هزار ميليارد تومان از سهام شركت‌هاي دولتي واگذار شود كه اين واگذاري شامل شركت‌هاي نفت، گاز و پتروشيمي‌ نيز مي‌شود.

به گزارش خبرنگار انرژي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، پرويز داوودي ـ معاون اول رييس جمهور ـ در مراسم افتتاحيه دوازدهمين نمايشگاه بين‌المللي صنعت نفت، گاز و پتروشيمي‌ با بيان اين مطلب افزود: در حال حاضر ذخاير موجود گاز در جهان بالغ بر 180 هزار ميليارد مترمكعب است كه 72 هزار ميليارد مترمكعب آن (معادل 40 درصد) در خاورميانه و 27 هزار ميليارد مترمكعب آن (16 درصد) در ايران موجود است.

وي افزود: عمر متوسط ذخاير گاز در جهان 66 سال است كه اين رقم در خاورميانه 260 سال و در ايران 320 سال است كه با توجه به اين منابع عظيم، دورانديشي سرمايه‌گذاران خارجي براي حضور در اين نمايشگاه كاملا عقلايي است.

وي تصريح كرد: در نمايشگاه كنوني بيش از هزار و 300 شركت از 35 كشور جهان حضور دارند كه تعداد شركت‌كنندگان خارجي آن حدود 520 و 800 شركت داخلي نيز حضور دارند كه نسبت به سال گذشته پيشرفت خوبي داشته است.

معاون اول رييس‌جمهور، با بيان اين كه رشد حضور شركت‌هاي خارجي در شرايطي انجام مي‌شود كه نظام استكبار جهاني فشار‌هاي زيادي را بر ايران وارد مي‌كند، افزود: عليرغم تمام اين فشار‌ها هوشمندي شركت‌هايي كه در دنيا بينش بلندمدت دارند، به اثبات رسيده و آن‌ها از اين نمايشگاه استقبال خوبي كرده‌اند.

داوودي خاطرنشان كرد: عليرغم اين كه كشور‌هايي مثل آلمان، فرانسه و انگليس فشار قطعنامه‌اي زيادي به ايران وارد مي‌كنند، ولي بيشتر شركت‌هاي خارجي شركت‌كننده در اين نمايشگاه از كشور‌هاي فوق هستند كه اين آمار نشان مي‌دهد آنچه هيات حاكمه اين كشور‌ها دنبال مي‌كنند و اهدافي كه مدنظر اين شركت‌هاست، همسو نيست.

وي با بيان اين كه بيش از 50 طرح در صنعت نفت و گاز پتروشيمي‌ در زمينه‌هاي مختلف در سال 86 در سياست‌هايمان وجود دارد، افزود: نگهداشت منابع و ميدان‌هاي توليد نفت و گاز، شيرين‌سازي گاز، فعاليت‌هاي مربوط به دكل‌هاي حفاري، نيروگاه‌ها و واحد‌هاي پتروشيمي‌ و صنايع پايين دستي آن، همچنين ذخيره‌سازي گاز طبيعي و ايستگاه‌هاي تقويت فشار و گازرساني به شهر‌ها و روستا‌ها از جمله فعاليت‌هايي است كه وزارت نفت با سرمايه‌هاي داخلي و مشاركت شركت‌هاي خارجي به انجام آن‌ها مي‌پردازد.

وي افزود: ارتقاي روابط جمهوري اسلامي‌ ايران با ساير كشور‌ها سرلوحه سياست‌هايمان است و در اين زمينه تلاش داريم محيط مناسب و بي تنشي را براي فعاليت‌هاي سرمايه‌گذاري ايجاد كنيم.

انتهاي پيام

  • چهارشنبه/ ۲۹ فروردین ۱۳۸۶ / ۱۲:۳۸
  • دسته‌بندی: انرژی
  • کد خبر: 8601-11708
  • خبرنگار :