معاون صنايع دستي استان يزد: ظروف سراميكي بيشترين توجه گردشگران دوستدار صنايع دستي را به خود جلب مي‌كند

معاون صنايع دستي سازمان ميراث فرهنگي يزد گفت: ظروف سراميكي به دليل حجم كم و قيمت مناسب،‌ بيشترين توجه گردشگران دوستدار صنايع دستي را به خود جلب كرده است.

محمد بهشتي نژاد در گفتگو با خبرنگار ايسنا، اظهار داشت: محصولات صنايع دستي ناشي از ذوق و سليقه است به همين دليل مورد توجه مسافران ورودي به استان قرار مي‌گيرد.

وي با اشاره به واگذاري امور فروش و بازرگاني صنايع دستي به بخش خصوصي افزود: آمار دقيقي از ميزان فروش صنايع دستي در ايام تعطيلات نوروز 86 در دست نيست.

بهشتي نژاد بيان داشت: از سوي سازمان و معاونت صنايع دستي نيز نمايشگاه‌هاي متعدد ارائه صنايع دستي استان يزد در جوار بناهاي تاريخي مورد بازديد گردشگران ايجاد شده بود و نظارت كامل نيز بر روي قيمت‌هاي ارائه كنندگان وجود داشت ضمن اينكه نمي‌توان قيمت خاصي را براي صنايع دستي تعيين كرد چرا كه حاصل ذوق و سليقه هنرمند است.

معاون صنايع دستي سازمان ميراث فرهنگي در پايان در خصوص بيمه هنرمندان صنايع دستي اذعان داشت: بيمه امري كشوري است و بايد از طريق مجلس شوراي اسلامي بررسي شود و اعلام نظر صورت گيرد ما نيز پيشنهادات خود را ارسال نموديم كه انشاءا... به زودي رسيدگي خواهد شد.

انتهاي پيام

  • جمعه/ ۲۴ فروردین ۱۳۸۶ / ۰۹:۳۱
  • دسته‌بندی: گردشگری و میراث
  • کد خبر: 8601-06439
  • خبرنگار :