عضو كميسيون آموزش و تحقيقات مجلس شوراي اسلامي در موافقت از طرح حذف كنكور گفت: كنكور در كشور ما تعيين كننده رتبه علمي است، در حالي كه تحقيقات، عكس موضوع را نشان ميدهد.
هادي دوستمحمدي در گفتوگو با خبرنگار پارلماني خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، افزود: با برگزاري كنكور، فرد اطلاعات 12 سالهي خود را ظرف 3 تا 4 ساعت بازيابي و منتقل ميكند و اگر در اين حال دچار استرس و بيماري شود، كل سرنوشتش تغيير خواهد كرد.
نماينده مردم سمنان در مجلس با با بيان اينكه كل سرنوشت فرد در 4 ساعت مشخص ميشود، تصريح كرد: اين عمل باعث افزايش استرس ميشود و در اين بين كساني كه سرعت انتقال بالا و هنر تستزني دارند، موفقترند.
وي با اشاره به اينكه روش فوق، روشي صحيح جهت سنجش علمي افراد نيست، عنوان كرد: دبيرستانها رسالت واقعي خود را از دست دادهاند، چرا كه دانشآموزان به اميد كلاسهاي كنكور، ديگر به دبير و درس توجهي نميكنند و درس از عمق خارج و سطحي شدهاند.
دوستمحمدي موضوعت فوق را از آفتهاي علم ذكر و اظهار كرد: بايد در تشريحي شدن كنكور تلاش و آن را بازيافت كنيم.
او با بيان اينكه تشريحي شدن كنكور از حافظه به فهم ميآييم، تاكيد كرد: هماكنون سطح علمي كنكور در حد حافظه است؛ در حاليكه با تشريحي شدن آن و داخل كردن سابقه تحصيلي در كنكور، زمينه آگاهي فرد فراهم ميشود.
عضو كميسيون آموزش مجلس، طرح «حذف كنكور» را همانند مابقي طرحها داراي نواقص خواند و گفت: بايد بين نواقص و امتيازات آن تعادلي ايجاد و با برگزاري امتحانات سراسري و با جايگزيني هر ساله سابقه تحصيلي و حذف بخشي از كنكور، به تدريج كنكور را حذف كنيم و به اين ترتيب ميتوانيم با علميتر كردن سوالات، روشها را نيز نقد كنيم.
وي تصحيح اوراق توسط چند مصحح و كنترل نامريي آنان را باعث كاهش 90درصدي اشتباهات عنوان كرد.
طرح «حذف كنكور» قرار است امروز يا در جلسه بعدي مجلس مورد بررسي قرار گيرد.
انتهاي پيام