دادستان تهران درجمع خبرنگاران: جزايري را دستگير مي‌كنيم؛ سرنخ‌هايي پيدا كرده‌ايم چند مورد از عوامل دخيل در فرار شهرام جزايري شناسايي شدند

دادستان عمومي و انقلاب تهران در حاشيه‌ي بيستمين جلسه‌ي ستاد پيشگيري و مبارزه با جرايم خاص در جمع خبرنگاران درباره‌ي پرونده‌ي شهرام جزايري گفت كه اين متهم را دستگير خواهند كرد و در اين زمينه به سرنخ‌هايي دست‌يافته‌اند.

به گزارش خبرنگار حقوقي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، سعيد مرتضوي با بيان اين كه پرونده‌ي جزايري قبل از احياي دادسرا تشكيل شده و در رابطه با رسيدگي، صدور راي و ادامه‌ي رسيدگي، دادسراي تهران هيچ گونه دخالتي ندارد، اظهار داشت: اين پرونده (جزايري) در يكي از شعبات دادگاه مجتمع ويژه‌ي رسيدگي به جرايم اقتصادي در حال رسيدگي است؛ بنابراين تردد وي زير نظر زندان، شعبه و دادگاه رسيدگي كننده به اين پرونده بوده و ما هيچ دخالتي در پرونده نداشتيم.

وي خاطرنشان كرد: ما به سرعت براي جزايري پرونده تشكيل داديم؛ زيرا هنگامي كه فرار مي‌كند مرتكب جرم جديدي شده كه در صلاحيت رسيدگي دادسراي تهران است.

جزايري سريعا ممنوع‌الخروج شد

مرتضوي با بيان اين‌كه جزايري را سريعا ممنوع‌الخروج كرده‌اند، خاطرنشان كرد: نامه‌اي به تمامي واحدهاي اطلاعاتي و امنيتي ارسال كرديم و هر منفذي كه براي خروج وي متصور است، براي آن مرجع، جلب، شناسايي و تعقيب جزايري را صادر كرديم.

دادستان تهران اظهار داشت: حتي اگر جزايري از كشور خارج شود، از طريق اينترپل - پليس بين‌الملل - وي را تعقيب و به كشور بازمي‌گردانيم.

چهار پنج مورد از عواملي كه در فرار جزايري دخيل بوده‌اند، شناسايي شدند

مرتضوي افزود: چهار پنج مورد از عواملي كه در فرار جزايري دخيل بوده‌اند، شناسايي كرده‌ايم كه در بازداشت موقت هستند و تمام افرادي كه در فرار اين متهم نقش داشته‌اند تا يكي دو روز آينده مورد تعقيب قرار گرفته و بازداشت مي‌شوند.

با سهل‌انگاران برخورد خواهد شد

جزايري را دستگير مي‌كنيم؛ سرنخ‌هايي پيدا كرده‌ايم

دادستان تهران خاطرنشان كرد: به موجب قانون، تا زماني كه فراري بازنگردد، افرادي كه در فرار وي دخيل بوده‌اند در بازداشت به سر خواهند برد و با آنان برخورد قانوني خواهد شد و هم‌چنين با كساني كه سهل‌انگاري كرده و موجبات فرار اين متهم را فراهم كرده‌اند، نيز برخورد خواهد شد و در هر صورت وي را دستگير مي‌كنيم و انشاءالله در آينده‌ي نزديك جلب و به كشور بازمي‌گردانيم؛ البته يك سري سرنخ‌هايي نيز در اين رابطه پيدا كرده‌ايم.

وي در پاسخ به سوال خبرنگاري مبني بر اين‌كه از عوامل زندان نيز كسي در اين رابطه دستگير شده؟ گفت: بله؛ دستگير شده‌اند كه اكنون نمي‌توانم توضيح بيشتري دهم.

انتهاي پيام

  • شنبه/ ۵ اسفند ۱۳۸۵ / ۱۰:۵۱
  • دسته‌بندی: حقوقی و قضایی
  • کد خبر: 8512-02279
  • خبرنگار : 71150